اخبار داغ

در گفتگو با فوق تخصص بیماری های خونی پاسخ داد؛

آیا روزه داری باعث بروز کم خونی می شود؟

آیا روزه داری باعث بروز کم خونی می شود؟
یک فوق تخصص بیماری های خونی رابطه روزه داری و کم خونی را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی، فوق تخصص بیماری های خونی در گفت و گو با خبرنگار نبض شهر اظهار کرد: روزه داری در ماه مبارک رمضان باعث کاهش حجم خون می شود و علت این امر تعریق و تبخیر آب بدن روزه دار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

 

,

وی تأکید کرد: برخی به اشتباه گمان می کنند که روزه داری باعث بروز کم خونی می شود، این در حالی است که فرد روزه دار به علم کاهش مصرف مایعات تنها دچا غلظت خون می شود.

,

 

,

فوق تخصص بیماری های خونی خاطر نشان کرد: روزه داری در ماه مبارک رمضان باعث بروز کم خونی نمی شود مگر اینکه فرد روزه دار در دو وعده سحر و افطار از مواد غذایی که فاقد آهن هستند استفاده کند.

,

 

,

وی با تأکید بر تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: ماکارونی، برنج و انوع مواد غذایی حاوی کربوهیدارت فاقد آهن است؛ در مقابل گوشت، عدس، انواع سبزیجات به خصوص اسفناج سرشار از آهن بوده که از بروز کم خونی جلوگیری می کند.

,

 

,

حسینی با اشاره به اینکه روزه داری در حجم و تعداد گلبول های قرمز خون بی تاثیر است، ابراز کرد: با این وجود اگر مکانیزم بدن روزه داران زمینه انعقاد خون داشته باشد ممکن است در ماه مبارک رمضان دچار انعقاد خون شوند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه مقدار خون و گلبول های خونی بر اثر روزه داری تغییر نمی کند، افزود: تنها غلظت خون در ماه مبارک رمضان متغیر است، از این رو می توان گفت افراد سالم که فاقد اختلالات انعقادی هستند از ابتلا به بیماری انعقاد خون در امانند.

,

 

,

این فوق تخصص بیماری های خونی ابراز کرد: روزه داران برای جلوگیری از غلظت خون در ماه مبارک رمضان باید در بین دو وعده افطار و سحر حداقل 8 لیوان آب مصرف نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه