اخبار داغ

وطن میلیون ها آواره فلسطینی آشیانه استکبار جهانی/روز قدس احیاء کننده روحیه ی مبارزه با اشغال گران

وطن میلیون ها آواره فلسطینی آشیانه استکبار جهانی/روز قدس احیاء کننده روحیه ی مبارزه با اشغال گران
از سال ها پیش تاکنون کشور فلسطین تحولات بسیار عمیقی را تجربه کرده و مردم این کشور که بسیاری از آنها هنوز آواره هستند سختی های بسیاری را تحمل کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، از سال ها پیش تاکنون کشور فلسطین تحولات بسیار عمیقی را تجربه کرده و مردم این کشور که بسیاری از آنها هنوز آواره هستند سختی های بسیاری را تحمل کرده اند، این مردم مظلوم با وجود اینکه سالهاست طعم آوارگی را می چشند اما با این وجود هر روز محور مقاومت را محکم تر می کنند و از خواسته های خود که نابودی رژیم اشغال گر قدس است عقب نشینی نمی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,

سالهای ابتدایی اشغال فلسطین بسیاری از کشورهای اسلامی که امروز آرمان فلسطین را فراموش کرده اند و رو به سوی حمایت از گروه های تروریستی آورده اند با حمایت از مردم این کشور نهضت مقابله با رژیم صهیونیستی را شکل دادند که نتوانسته تا به امروز دوام اورد.

,

در عین حال با پیروزی انقلاب اسلامی اگر چه برخی از کشورها آرمان فلسطین را فراموش کردند و این موضوع را به فراموشی سپردند اما ایران اسلامی این موضوع را در کانون توجه قرار داد و تا به امروز در پایداری و باقی ماندن نام این کشور نقش پر رنگی را داشته است.

,

البته این نقش در زمانی پر رنگ تر شد که به فرمان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد تا مردم با راهپیمایی عظیم خود حمایت همه جانبه خود را از آرمان های فلسطین اعلام کنند.

,

علاوه بر این، تاثیر گذاری شخصیت بزرگ امام خمینی بر فراموش نشدن فلسطین غیر قابل انکار است ، ایشان در زمان حیاتشان مساله فلسطین را مساله تمام جهان اسلام می دانستند و بر این موضوع تاکید داشتند که مسلمانان جهان باید برای به دست آوردن هویت خودشان مساله فلسطین را جدی بگیرند زیرا فلسطین پاره تن اسلام است.

,

همچنین بینان گذار جمهوری اسلامی ایران بارها بر توسعه طلبی و زیاده خواهی رژیم جعلی اسرائیل را تاکید می کردند و هدف اسرائیل از پرده پوشی و انکار واقعیت را تاثیر گذاری و فریب افکار عمومی عنوان می کردند.

,

بازگشت فلسطینیان آواره به وطنشان شایدبزرگترین هدفی باشد که امروز بسیاری به دنبال آن هستند ،روز قدس نمایش اقتدار و عظمت است در این روز مردم تنفر خود از توطئه های استکباری اسرائیل را  به نمایش می گذارند.

,

 برگزاری راهپیمایی روز قدس تاثیر زیادی در احیای فلسطین دارد چرا که این مسئله به آرمانی فراموش نشدنی تبدیل شده است،در حالی که دشمنان اسلام  سعی دارند که جنگ های منطقه ای و فرقه ای را درون اسلام گسترش دهند و اشغال گری اسرائیل را به حاشیه برانند نیاز است تا مسلمانان هوشیارتر با مسائل کشورهای دیگر برخورد داشته باشند نیاز است تا انرژی جامعه اسلامی و اقتدار اسلامی در راستای  شکستن حصار امنیتی اسرائیل از سر مردم فلسطین به کار گرفته شود.

,

مطمئنا حضور مردم روزه دار ایران اسلامی در هوای گرم تابستان به استکبار جهانی و همراهان آن خواهد فهماند که آرمان های فلسطین فراموش شدنی نیست و مسلمانان جهان هرگز از اصول خود کوتاه نخواهند آمد و همچنین با شعارها  و حضور پر شور خود  به مبارزان فلسطینی این امید را خواهند داد که در مبارزه با رژیم اشغال گر قدس مطمئن تر باشند زیرا که جهانیان همواره همراه آنها خواهند بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه