اخبار داغ

با اجرای طرح "مدیریت بحران در مساجد"

مساجد در بحران‌ها امن‌ترین مکان و بزرگترین پایگاه امدادرسانی هستند

مساجد در بحران‌ها امن‌ترین مکان و بزرگترین پایگاه امدادرسانی هستند
حجت السلام والمسلمین امیر عباس عبدالهی امام جماعت مسجد سید الشهدا عضو کارگروه مدیریت بحران سازمان بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ که از ایده پردازان اولیه نقش و جایگاه مساجد در بحران ها و بلایای طبیعی تهران است طرح پایگاه مدیرت بحران مساجد را یکی از کلیدی ترین نقش ها در بحران عنوان کرد که بر اساس آن مساجد می توانند به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه های مدیریت بحران نقشی موثر ایفا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بسیج مساجد و محلات، حجت‌الاسلام امیرعباس عبدالهی امام جماعت مسجد سید الشهدا محله نبرد با پیگیری‌های مداوم و همکاری و هم اندیشی بسیج مهندسین سپاه تهران بزرگ اقدام به راه‌اندازی کارگروه مقاوم‌سازی مساجد در برابر بحران‌ها نموده تا بتوانند با کمک دستگاه‌های مسئول نقش کلیدی مساجد در مدیریت بحران را احیا نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مساجد و محلات,

وی با تاکیدبر این مطلب که مساجد در طول تاریخ اسلام به عنوان مرکز و پایگاه کلیدی اجتماعات مردمی محسوب می‌شدند، گفت: آیا در زمان حال نیز مساجد می‌توانند به استواری گذشته بوده و مردم را از مصیبت و مشکلات نجات دهند و نطقه امیدی برای مردم باشند.

,

وی ادامه داد: مساجد به عنوان یکی از مکان‌های اجتماعات مردم است که در زمان بحران می‌تواند از اعضای اجرایی، هیئت امنا، امام جماعت ، بسیجیان مسجد و فعالین محل به عنوان ارکان مردمی مدیریت بحران در محله وارد عمل شده و نقش بسزایی را در امداد رسانی به مردم ارائه دهد.

,

این عضو کارگروه مدیریت بحران بسیج مهندسین تهران بزرگ با اشاره به عمر بالای برخی از مساجد تهران گفت: مساجد تهران از ظرفیت‌هایی برای امدادرسانی بالای 200 نفر و حتی در برخی موارد تا 2000 نفر را نیز دارا هستند ولی با توجه به بافت فرسوده تهران و قدمت بسیار بالای برخی از مساجد علی الخصوص در تهران به نظر می‌رسد مقاوم سازی مساجد می‌تواند در هنگام بلایای طبیعی، آنها را به نزدیک‌ترین مکان امداد رسانی تبدیل نموده و نیروهای مردمی مسجد و امام جماعت و هیئت امنای مسجد نیز نقش مدیریتی خوبی را می‌توانند داشته باشند.  

,

حجت‌الاسلام عبدالهی افزود: مسجد باید برای خدمات‌رسانی در بحران‌ها مستحکم باشد تا بتواند خدمت‌رسانی کند چون مردم مسجد را به عنوان یک مرجع و یک پناهگاه می‌شناسند.

,

وی به مصوبات اولین شورای این کارگروه که با محوریت بسیج مهندسین تهران بزرگ برگزار شد، اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شد مسجد سیدالشهدا به عنوان پایلوت برای مدیریت بحران مقاوم‌سازی و از نظر امکانات تجهیز شود و کارشناسان با بررسی ابعاد مختلف ببیند آیا مساجد می‌توانند پاسخگوی نیازهای مردم در زمان بحران باشند یا خیر و اگر نتیجه مثبت بود این طرح برای اجرا به سایر مساجد پیشنهاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه