اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

حضور بازرگانان در بازار‌های خارجی نیازمند ثبات نرخ ارز است/ اصلاح وضعیت اقتصادی با همکاری دولت و بخش خصوصی میسر می‌شود

حضور بازرگانان در بازار‌های خارجی نیازمند ثبات نرخ ارز است/ اصلاح وضعیت اقتصادی با همکاری دولت و بخش خصوصی میسر می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید براعتماد دولت به بخش خصوصی گفت: اصلاح بخش وضعیت اقتصادی کشور با همکاری بخش خصوصی و دولت میسر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین جمیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا, با اشاره به اینکه حضور بازرگانان داخلی در بازار‌های داخلی به عواملی متعددی دخیل است، اظهار کرد: ثبات نرخ ارز یکی از عوامل مهم در حضور موثر بازرگانان داخلی در بازار‌‌های خارجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با با تاکید بر نقش بخش خصوصی به عنوان منبع اصلی تحریک تقاضا در جامعه گفت: اعتماد دولت به بخش خصوصی راهگشای پیشرفت اقتصادی را منجر می‌شود.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به موضوعات مطرح شده در جلسه بخش خصوصی با نمایندگان گفت: موارد مطرح شده از سوی نمایندگان بخش خصوصی مهمترین مباحث طرح شده حول محور مشکلات بانکی بود.

,

وی افزود: این موارد از سوی نماینده جامعه بانکی نیز مورد واکنش قرار گرفت و تاکید خود ریاست محترم جمهوری و رویکرد دولت نیز در خصوص رفع این مشکلات بوده است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان چالش مهم در این حوزه را وابستگی شدید اقتصاد کشور به سیستم بانکی به لحاظ تامین سرمایه در گردش و نیز ارز مورد نیاز واحدهای دخیل در صادرات و واردات کالا بیان عنوان کرد و افزود: بواسطه وجود تناقض در رفتار بانکها، نخستین انتظار بخش خصوصی و نیز اهتمام ویژه ریاست محترم جمهوری رسیدگی و اصلاح این سیستم است.

,

وی با تاکید بر نقش بخش خصوصی به عنوان منبع اصلی تحریک تقاضا در جامعه خواستار توجه به این امر بصورت واقعی و عملی و به دور از شعار شد، ادامه داد: با این سهم از بودجه‌های عمرانی نباید انتظار داشت که بخش خصوصی بتواند تحریک تقاضا در جامعه را بطور کامل انجام دهد.

,

جمیلی با اشاره به جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کلید واژه‌های مطرح شده در اقتصاد را نرخ ارز، رقابت پذیری و تولید برای صادرات بیان کرد و افزود: ثبات نرخ ارز یکی از مهمترین موضوع در تاثیر حضور فعال بازرگانان داخلی در بازار‌های خارجی بوده و بهترین رویکرد برای فعالیت و ترمیم اقتصاد نیز نگاه ویژه به بازارهای خارجی برای توسعه صادرات است.

,

وی با اشاره به عدم توفیق در ایجاد یک بازار پایدار بر مبنای سلایق مشتری، حتی در کشورهای همسایه گفت: برای موفقیت در این امر باید بر مبنای بازار مشتری و نیازهای آنها مطالعه، تحقیق و سپس تولید شود اما با توجه به چالش‌های سیاسی‌، حتی با وجود برجام هیچ تولیدکننده‌ای در داخل کشور امیدواری برای ایجاد یک خط تولید بر مبنای مصرف خارجی ندارد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان بیان کرد: مقوله صادرات و حضور در بازارهای خارجی علاوه بر توان تولیدکننده داخلی و صادرکننده آن کالا، احتیاج مبرمی به ثبات نرخ ارز دارد.

,

وی با اشاره به اینکه در گذشته تولیدکنندگان بخشی از بار رقابت پذیری در بازار را با نرخ ارز و تورم جبران می‌کردند، افزود: با وجود وعده‌های زیادی که درباره تک نرخی شدن ارز و ایجاد ثبات در این داده شده، ولی تاکنون این امر محقق نشده است و حتی در صورت تحقق نیز عرضه در بازارهای خارجی تضمینی نخواهد شد.

,

جمیلی ابراز کرد: هر گونه تصمیم برای تثبیت رویه‌های مربوطه اثر مستقیم بر روی فعالیتهای اقتصادی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه