اخبار داغ

بررسی یک کمبود در شهرستان فریدن؛

دجال به خانه ها رفته است،مسئولین به گوش!

دجال به خانه ها رفته است،مسئولین به گوش!
باید پرسید مردمان دیار بیدهای وحشی که حدود ۹۰ کیلومتر مربع هم مساحت دارند و انواع گونه های گیاهی را برای رسیدن به پایتخت نشینان میزبانی می کنند چرا باید همچنان در آرزوی دیدن برنامه های معمولی باشند و بچه های پایتخت دمنوش همان گیاهان را آماده کرده اند و هنگام نوشیدن لم داده روی مبل یورو ۲۰۱۶ را میبینند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هنرما، در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان ، منطقه ای با ۴۰۰۰ سکنه وجود دارد که نامش را از درختهای بید وحشی اش به عاریه گرفته است.مردمی که با خلوص نیت و صفای باطنشان با گفتن « سر صفا قدم بچشم خوشومیدین» به استقبال میهمانان و گردشگران می آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هنرما,

سکوهای کباب پزی و آلاچیق ها همه نشان می دهد که این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری در نظر گرفته شده است. اما این منطقه دو مشکل اصلی دارد یکی عدم دریافت امواج دیجیتال سیما در روستای دره بید و دیگری عدم پخش بازی های یورو ۲۰۱۶ در کل شهرستان فریدن!
بازی با توپ های پلاستیکی در کوچه های دره بید نشان از شور و هیجان جوانی در این منطقه است.
بازی های یورو ۲۰۱۶ هم شروع شده است و جوانان فریدنی به این امید که وعده های چند باره مسئولین به ثمر رسیده است راهی منازلشان می شوند تا با خیالی آسوده بازی ها را ببینند.
این مردم هم مانند بقیه ایرانیان حق دارند . آنها هم حق امنیت اخلاقی در خانه هایشان را دارند و میخواهند دجال واره ها از خانه هایشان جمع شود.
آنجایی که مردم روستا دغدغه فرهنگیشان بیش از مسئولین است . و خود دست به کار شدند و خطاب به  مسئولین نوشتند:
باتوجه به گسترش روز افزون تکنولوژی  و نبود امکانات، برنامه های سرگرم کننده و نیاز مبرم قشر جوان به دستگاه های ارتباط جمعی و ارتباط با دنیای مجازی و روی آوردن مردم به ماهواره به جهت نبود سیستم گیرنده دیجیتال .
ما اهالی روستای دره بید از شما مسوولان خواهشمندیم ما را در زمینه ی نصب و راه اندازی سیستم دیجیتال جهت دریافت شبکه های  تلویزیونی و مهار افزایش گرایش به ماهواره یاری نمایید.
در این منطقه سیمای ملی با چند شبکه آنالوگ خود همچنین فعالیت می کند و میخواهد گوی سبقت را از شبکه های پرطمطراق ماهواره ای برباید اما غافل از اینکه لیگ های بازی در اروپا و غرب اسیا با هم فرق دارند.
پیگیری مردم و حتی امضای طومار هم پاسخگو نبود و گیرنده و فرستنده دیجیتال به این منطقه نیامد.
یک مقام مسوول صدا و سیمای اصفهان اعلام کرد که موقعیت جغرافیایی فریدن امکان برقراری ارتباط با ایستگاه رادیویی اصفهان را همانند گلپایگان و خوانسار میسر نکرد و همچنین برقراری ارتباط با  ایستگاه رادیویی مشهد کاوه نیز به دلیل قرار گرفتن کوه طرار میسر نبود و  کارشناسان صدا و سیما برای رفع این مشکل تمام تلاششان را به کار بردند که متاسفانه موفق به برقراری ارتباط برای شهرستان فریدن نشدند. وی افزود، اتفاقا به دلیل موقعیت جغرافیایی فریدن، شبکه فیبر نوری این شهرستان پیش تر از گلپایگان و خوانسار با همکاری فرمانداری و اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان احداث شده که حدود ۹۵ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته که به علت تحریمها، پبمانکار هنوز موفق به تحویل پروزه نشده است.
اما باز گناه مردم چیست؟ آیا باید با دستان خودمان آنها را هم پیاله دجال کنیم؟
به بازی فوتبال بر می گردیم و آنتن دیجیتال دره بید عدم پخش بازی های یورو۲۰۱۶ در فریدن
قرار بود یورو ۲۰۱۶ را در فریدن ببینیم اما کوه طرار مانعش شد و موقعیت جغرافیایی هم ارتباط با ایستگاه رادیویی را برقرار نکرد. و بهانه ای برای کم کاری مسئولین!
یورو ۲۰۱۶ در حال ادامه است و جوانان دره بیدی علاقه مندی شان را با دیدن این مسابقات از ماهواره ابراز می کنند.
ولی گویا باز هم مشکلی پیش آمده است. عدم پرداخت حق پخش و شکایت قطر بخاطر پخش مسابقات یورو از ماهواره های قطری باعت قطعی پخش این مسابقات گردید.
حال باید پرسید مردمان دیار بیدهای وحشی که حدود ۹۰ کیلومتر مربع هم مساحت دارند و انواع گونه های گیاهی را برای رسیدن به پایتخت نشینان میزبانی می کنند چرا باید همچنان در آرزوی دیدن برنامه های معمولی باشند و بچه های پایتخت دمنوش همان گیاهان را آماده کرده اند و هنگام نوشیدن لم داده روی مبل یورو ۲۰۱۶ را میبینند؟
و اینکه آیا نمی توان  این مقوله را از قسمت های بارز ولنگاری فرهنگی دانست؟

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه