اخبار داغ

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در کرمانشاه اجرا می شود/ کرمانشاه سی امین استان بیکار

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در کرمانشاه اجرا می شود/ کرمانشاه سی امین استان بیکار
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: به منظور ایجاد اشتغالزایی، طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در کرمانشاه اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا داود یاوری در گفت و گوی اختصاصی با پاک پرس، با اشاره به اینکه در سال گذشته نرخ بیکاری سالانه کشور 11 درصد و نرخ مشارکت نیز 2/38 درصد بود اظهار داشت: در سال  94 استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 6/17 درصد و نرخ مشارکت 3/39 درصدی از نظر نرخ بیکاری در رتبه سی ام کشور قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: در این سال استانهای آذربایجان شرقی، کرمان و مرکزی از نظ کاهش نرخ بیکاری در جایگاه های نخست تا سوم قرار گرفتند.

,

یاوری درباره مقایسه وضعیت بیکاری دو سال اخیر استان گفت: در سال 93 نرخ بیکاری کل کشور 6/10 درصد بود که در استان ما این نرخ 7/15 درصد و نرخ مشارکت نیز 38 درصد اعلام شد.

,

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده از مرکز آمار ایران بررسی سهم اشتغال در بخش های عده اقتصادی نشان دهنده این است که بخش خدمات با 51 درصد بیترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و بخش صنعت با 32 درصد و کشاورزی با 17 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

,

یاوری درباره اصلی ترین طرح های اشتغالزایی گفت: با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده سیاست وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اشتغال بر پایه سه محور قرار دارد که از سیاستهای اقتصاد مقاومتی و زمینه ساز اشتغال پایدار است.

,

وی از جمله این طرح ها را طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار خواند که با استفاده از ظرفیتهای استان رشته های شغلی برتر شناسایی و نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام شده است؛ اجرای طرح گردشگری سلامت به عنوان رشته برتر شغلی از این قبیل است.

,

یاوری طرح اشتغال همه جانبه با رویکرد نگاه به ظرفیتهای خاص هر منطقه، شهر و روستا را از دیگر طرح های اصلی اعلام و عنوان کرد: اجرای طرح تامین مالی خرد نیز که به مشاغل خرد و کوچک و متوسط نگاه ویژه ای دارد از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

,

وی افزود: در حال حاضر این اداره با همکاری استانداری و سایر دستگاه های اجرایی و بخشهای خصوصی در حال تکممیل اطلاعات بازار است به گونه ای که پس از جمع آوری اطلاعات و آمار لازم درباره طرح دینامیک اشتغال استان، برنامه ای مدون در قالب سه طرح مذکور اجرا می شود.

,

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره مهمترین موانع اشتغال گفت: متاسفانه فرهنگ کار پایدار در استان به شدت ضعیف بوده بنابراین باید در شناسانیدن مفهوم فرهنگ کار در بین آحاد جامعه به ویژه از طریق رسانه های جمعی عزمی جدی جزم شود تا این مفهوم در بین جوانان و خانواده ها به درستی شناسانده شود.

,

یاوری افزود: سرمایه گذاری پایین داخلی و خارجی نیز از دیگر موانع اشتغالزایی در استان است البته مجموعه مدیریتی استان با انجام اقداماتی در تلاش هستند که این امر به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

,

وی عدم مهارت کافی فارغ التحصیلان بیکار را از جمله سایر موانع اشتغالزایی دانست و گفت: آموزشهای مورد نیاز در دانشگاه ها متناسب با نیاز جامعه نیست در حال حاضر اگر تعدادی فرصت شغلی نیز در بازار کار استان ایجاد شود نیازمند مهارتهای خاص است اما متاسفانه تعداد زیادی از بیکاران ما دارای هیچگونه مهارت خاصی نیستند.

,

یاوری خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته بیشتر سیاستهای اجرا شده برای اشتغالزایی متکی بر ایجاد منابع مالی و پرداخت تسهیلات بوده است که با تائید ضرورت منابع مالی برای ایجاد اشتغال، وجود ان شرط کافی به شمار نمی رود؛ طی سالهای گذشته با تخصیص اعتبارات در قالب طرح های مختلف، واحدهای تولیدی در استان ایجاد شده اند که بعد از مدت کوتاهی به دلایل مختلف نیمه فعال و راکد شده اند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه