اخبار داغ

شمخانی در حاشیه راهپیمایی روی قدس خبر داد:

تشکیل تیم رسیدگی به ترورهای بیولوژیک در کشور

تشکیل تیم رسیدگی به ترورهای بیولوژیک در کشور
دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع خبرنگاران موضوع ترور بیولوژیک علی دادمان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (جمعه) با حضور در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران در جمع خبرنگاران به بیان اهمیت و علت نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس پرداخت و اظهار داشت: 38 سال پیش کسی تصور نمی‌کرد چرا آخرین جمعه ماه رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شده است اما امروز با توجه به شرایطی که در فلسطین و جهان عرب و جهان اسلام وجود دارد،‌حکایت آن تدبیر کاملا حساب شده و آن تصمیم درست بر همگان مشخص شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: امروز متأسفانه جهان اسلام با عملکرد تکفیری‌ها بین دو اسلام لیبرالی و اسلام تکفیری به شکلی قرار گرفته که حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین خودشان به حاشیه رفته است، وجود روز جهانی قدس با پرچم‌داری ایران اسلامی در این شرایط در واقع زنده کردن موضوع فلسطین و اولی ساختن مردم فلسطین در جهان اسلام است.

,

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انواع تلاش‌ها صورت گرفت تا موضوع فلسطین به حاشیه برده شود، تصریح کرد‌: در این شرایط تجمع مردم ایران اسلامی و بعضی کشورهای منطقه در روز جهانی قدس برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تلاشی است برای تداعی کردن موضوع فلسطین که باید مسئله اصلی جهان اسلام باشد.

,

ملل مسلمان باید بیدار شوند و بدانند فلسطین موضوع اصلی جهان اسلام است. از این جهت این مسئله اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، هم دفاع از فلسطین و هم منتقل کردن مسئله فلسطین به فهرست مسائل اسلام اهمیت دوچندان دارد.

,

شمخانی ادامه داد: تکفیری‌ها تلاش فراوانی انجام دادند تا فلسطین به موضوع ثانوی جهان اسلام تبدیل شود.

,

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن موضوع ترور بیولوژیک علی دادمان، اظهار داشت:  تصور می‌کنم این یک حدس و گمان است و موضوعی نیست که خبری، رسانه‌ای یا تبلیغاتی باشد، باید به این مسئله رسیدگی شود.

,

وی اضافه کرد: البته ما از قبل هم مواردی داشته‌ایم، گزارش‌هایی درباره برخی افراد دیگر داشته‌ایم، بنده از چهارشنبه این هفته تیمی را تشکیل دادم که به این موضوع رسیدگی و بررسی کنند موارد قبلی چه بوده است.

,

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: بعضی موارد قبلا رسیدگی شده و حتی یک دستگاه امنیتی در یک مورد مربوط به خود به این مسئله رسیدگی کرده ولی به نتیجه منفی رسیده است بنابراین اینگونه نیست که همین الان بتوانیم در این  مورد اظهارنظر کنیم. باید بررسی دقیقی انجام شود که کی، کجا و چگونه این حادثه رخ داده است.

,

شمخانی ادامه داد: سوالات فراوانی در این زمینه وجود دارد که به راحتی نمی‌توان به آنها پاسخ داد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بنده تا پایان بررسی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم حتما گزارش این مسئله را به مردم می‌دهم البته رسیدگی به این موضوع طول می‌کشد چرا که مسئله راحت‌الوصولی نیست و به تحقیقات اطلاعاتی و اقدامات طبی نیاز دارد. اصل بر این است که بعید بدانیم.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه