اخبار داغ

۸ پیام راه‌پیمایی عظیم روز قدس؛

آمریکایی‌ها پیام روز قدس را برای نوه‌های خود تعریف کنند!

آمریکایی‌ها پیام روز قدس را برای نوه‌های خود تعریف کنند!
آمریکا باید عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، امسال نیز راه‌پیمایی مردمیِ روز قدس با شکوه هر چه بیشتر برگزار شد. این راه‌پیمایی و حضور گسترده‌ی آحاد مختلف ملت قطعا بدون پیام نبوده است، پیام‌هایی که علاوه بر اعلام همیشگی حمایت از مظلومان فلسطینی، ناظر بر تغییر و تحولات منطقه‌ای بوده که مانع از تحقق اهداف غرب و آمریکا در غرب آسیا خواهد شد. البته پیام‌های روز قدس، هم مخاطبان داخلی دارد، هم منطقه‌ای و هم خارجی؛ بنابراین به هر کدام از آن‌ها در بندهای جداگانه اشاره خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

1. مردم مثل همیشه فلسطین را مسأله‌ی اول جهان اسلام عنوان کردند. روز قدس نمونه‌ی بارز آن است که اسلام در مرزبندی‌های جغرافیایی و مذاهب مختلف محدود نمی‌شود. مبارزه با ظلم و استکبار، نه منحصر در دین است، نه نژاد و نه رنگ پوست؛ به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «هر کس در راه مجاهدت از مردم فلسطین بمیرد، شهید است.»

,

مردم نشان دادند که اسلام منهای مبارزه، عاقبتی جز ذلت ندارد. اسلام با استکبارستیزی عجین شده است و نمی‌توان با طرح کلیدواژه‌ای هم‌چون «اسلام رحمانی» مردم را فریب داد. اسلام رحمانی یعنی همانی که اندیشه‌های اسلامی را به بهاری و زمستانی تقسیم کنیم و بعد، آن بخش که در جهاد و مبارزه خلاصه می‌گردد را با شعارهایی نظیر «صلح‌طلبی»، «آشتی با دنیا»، «تنش‌زدایی» و «تعامل» نادیده بگیریم. همین قرائت از اسلام باعث می‌شود که از قیام حسینی، درس مذاکره گرفته شود و از صلح حسنی، درس سازش.

,

2. مردم اعلام کردند که راه عقب‌راندن دشمن از اطراف مرزهای اسلام، مبارزه است نه مذاکره. البته مبارزه هم مرام و سبک خاص خودش را دارد، اما مذاکره عاقبتی جز وابستگی و تحقیر بیشتر نخواهد داشت. هر چند عده‌ای با به‌کارگیری ادبیات دشمن، این قبیل افراد را که در داخل نظام، انقلابی نام دارند، به تندروی و افراطی‌گری متهم می‌کنند، اما در حقیقت مردم نشان دادند که زیر بار این بدعت‌های ادبی و ژورنالیستی نخواهند رفت.

,

3. شعارها، پلاکاردها و حرف‌هایی که از سوی مردم دیده و شنیده شد، همگی حکایت از نارضایتی آنها از اوضاع منطقه‌ و رفتار برخی کشورها در کمک به تروریست‌ها دارد. مثلا مردم ضمن هم‌دردی با قربانیان حوادث تروریستی ترکیه، توجه دولت‌مردان این کشور را به نتیجه‌ی همکاری و کمک‌رسانی به تروریسم سوق داده‌اند که انفجارها و حملات انتحاری در ترکیه نتیجه‌ی گشودگی دروازه‌های این کشور به روی تکفیری‌هاست.

,

مردم بر خلاف وزیر امور خارجه ایران، ترکیه را نه دوست و نه برادر خواندند، بلکه شدیدترین اعتراضات خود را نسبت به حاکمان این کشور سر داده‌اند. همین ترکیه بوده است که بارها ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و از طرح سعودی‌ها برای کاهش نفوذ ایران در منطقه استقبال نموده است. اخیرا نیز رسما پیمان دوستی با رژیم صهیونیستی برقرار کرده است.

,

در حقیقت مردم می‌خواهند بگویند که بنا به سخن حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه، دوست ما کسی است که یا دوستی مستقیم با ما داشته باشد، یا دوست دوست ما باشد و یا دشمن دشمن ما؛ که هیچ کدام از این‌ها شامل حال ترکیه نمی‌شود. این کشور بارها ایران را به تروریسم و حمایت از آن متهم کرد، هیچ‌گونه موضع مشترکی با ایران در خصوص مسأله‌ی سوریه، عراق و یمن ندارد و به تازگی هم روابط خود را با دشمن‌ترین دشمن ایران از سر گرفته است.

,

4. مردم بار دیگر حمایت خود را از انقلابیون بحرینی نشان داده‌اند. آنها شیخ عیسی قاسم را فردی انقلابی، نه میانه‌رو خواندند و عواقب رفتارهای ناشیانه‌ی آل‌خلیفه و آل‌سعود را در برخورد با مبارزان بحرینی هشدار دادند.

,

5. یکی از تفاوت‌های مهم روز قدس امسال با سال گذشته، افزایش حداکثری آگاهی عمومی نسبت به سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بوده است. نظام پس از رأی مردم به حسن روحانی، علی‌رغم اعلام بدبینی، مجددا فرصت مذاکره را به تیم دیپلماسی دولت داد و از آنها خواست تا با رعایت خطوط قرمز جمهوری اسلامی رفتار کنند. دولت‌مردان نیز با ترسیم ایران پسابرجام که رونق و آبادانی و پیشرفت و توسعه را یک جا به ارمغان خواهد آورد و نیز با «باهوش» و «مؤدب» توصیف کردن طرف آمریکایی، طوری وانمود کردند که قطعا با اجرایی‌شدن برجام، هم سایه‌ی جنگ از سر ایران دفع می‌شود و هم تحریم‌های مرتبط با برنامه‌ی هسته‌ای ایران یک‌جا در عمل برداشته خواهند شد.

,

اما در حال حاضر بنا به سخنان چندین و چندباره‌ی مقامات عالی وزارت خارجه، تحریم‌ها فقط روی کاغذ برداشته شده، آمریکا در مسیر اجرای برجام مانع‌تراشی کرده، بانک‌های اروپایی هیچ رغبتی برای ارتباطات بانکی با ایران نشان نداده و از همه مهم‌تر شرط‌گذاری آمریکایی‌ها برای ایران در خصوص تغییر رفتار جمهوری اسلامی در منطقه می‌باشد.

,

حالا آن بخش از بدنه‌ی اجتماعی که صحبت‌های خوش‌بینانه‌ی رئیس‌جمهور را باور کرده بودند، ابراز تأسف کرده و محکم‌تر از همیشه شعار «مرگ بر آمریکا» را سر داده‌اند.

,

6. اعلام مخالفت با برجام منطقه‌ای از دیگر شعارهای مردم در راه‌پیمایی روز قدس بوده است. شاید بتوان وضعیت کنونی را بالاترین سطح آگاهی مردم نسبت به «لبخندهای آمریکایی» به حساب آورد. طبیعتا آنچه که منظور ایالات متحده می‌باشد، مذاکراتی با رعایت خطوط قرمز غرب، امنیت اسرائیل و منافع اقتصادی اروپا و آمریکا می‌باشد که ایران کمترین نفعی از آن نخواهد برد.

,

برجام منطقه‌ای که هم‌اکنون با اعلام تعهد ایران به کارگروه مبارزه با تأمین مالی تروریسم آغاز شده، نباید مغلوب بدعهدی‌ها و لبخندهای طرف مقابل شود که در این صورت باید شاهد حضور تروریسم در قلب تهران و شهرهای کوچک و بزرگ کشور باشیم.

,

7. مردم با حضور گسترده‌، بار دیگر افکار عمومی را متوجه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی کرده‌اند. صهیونیست‌ها با کمک متحدان منطقه‌ای، اروپایی و آمریکایی خود سال‌هاست که سرزمین فلسطین را اسیر تاخت و تازهای خود کرده‌اند و میلیون‌ها فلسطینی را به خاک و خون کشیده‌اند. رسانه‌های جهانی با توجه به جنایاتی که تکفیری‌ها در منطقه انجام داده‌اند، همه‌ی تلاش و توان خود را بر روی تروریسم‌های درجه دو متمرکز کرده و از پرداختن به تروریسم‌های درجه یک یعنی رژیم اشغال‌گر قدس خودداری کرده‌اند.

,

هر چند که بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی از دیدن چنین منظاری در روز قدس خرسند نمی باشند، اما واقعیت آن است که به همین راحتی نمی‌توانند از کنار آن عبور کنند.

,

8. آمریکایی‌ها باید گیرنده‌های خود را با سیگنال‌های ارسالی مردم ایران به‌روز کنند. مقامات آمریکایی باید برای نوه‌های خود تعریف کنند که پیام حضور میلیونی مردم در راه‌پیمایی روز قدس چه بوده است. آنها باید تصاویر اقشار مختلف مردم را در آلبوم افتخارات خود نگه دارند که فرزندان و نوه‌های‌شان ببینند که آمریکا بازنده‌ی همیشگی مبارزه با اسلام بوده است. او باید عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه