اخبار داغ

حضور پررنگ کرستان در صحنه حمایت از فلسطین؛

امروز وجب وجب خاک فلسطین روی شانه فریاد جهان اسلام می ایستد/حضور باشکوه مردم شهرهای کردستان در آخرین جمعه رمضان برای دفاع از مردم فلسطین

امروز وجب وجب خاک فلسطین روی شانه فریاد جهان اسلام می ایستد/حضور باشکوه مردم شهرهای کردستان در آخرین جمعه رمضان برای دفاع از مردم فلسطین
امروز 80 کشور مسلمان فریاد ایستادگی و مظلومیت فلسطینیان را صدا می زنند، مردمی که نزدیک به 70 سال است زیر چکمه های استکبار خون می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کُردتودی، راهپیمایی با شکوه روز قدس در شهرهای استان کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد. امروز مسلمانان روزه دار سراسر جهان در آخرین جمعه از ماه پرخیر و برکت رمضان در دفاع از حقانیت بی گناهان فلسطین تبدیل به مشت های آهنین بر دهان اسرائیل و هم پیمانان مدافع دروغین حقوق بشر خود می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

فلسطین 70 سال است که خاکریز خط مقدم جبهه جنگ و جولانگاه ستم و ستمگر شده است. شمر امروز زمان صهیونیست ها هستند که با ستاره مرگی که روی شانه دارند افتخارشان خون ریزی و خون کودکان، زنان و مردان بیگناه فلسطینی است که هر روز از آن خون تغذیه می کنند و خود را بالا می کشند. 

,

 

,

فلسطین خط مقاومتی در امتداد تمام کشورهای اسلامی است که خط قرمز جهان اسلام بوده و حفظ موجودیت آن، حفظ حقانیت جهان اسلام است.  صهیونیست با هم پیمانان خود و به منظور سرپوش نهادن بر جنایت های خود داعش را با حمایت های آمریکا و آل سعود سپر رسانه ای خود قرار داده تا دامنه و گستردگی جنایت های خود در حق فلسطین را پنهان کند.

,

 

,

امروز تجدید بیعت مسلمانان سراسر جهان در دفاع از حقانیت اسلام و بی گناهی فلسطین با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی جبهه گیری به ناحق آنها از حق را به سخره می گیرد و هیمنه پوشالی استکبار را در هم می شکند تا بگوید زور و ستم ماندگار نیست.

,

 

,

مدت 38 سال است که مردم مرگ بر اسرائیل را با هر چه قدرت و توان دارند در 850 شهر ایران از جمله ده شهر کردستان به صدا درمی آورند تا هیمنه غده سرطانی را در هم شکنند.

,

 

,

سخنران کشوری در سنندج: صهیونیست ها به نام دین یهودیت جنبش سیاسی را طراحی و قلب اسلام را نشانه گرفتند/اسرائیل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روند نزولی را تجربه کرده است

,

منوچهر متکی معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و وزیر امور خارجه سابق کشورمان در جمع مردم روزه دار سنندجی که به راهپیمایی روز قدس آمده بودند، اظهار کرد: امام خمنی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به «روز قدس» حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام نمودند.

,

وی افزود: نامگذاری این روز  فقط متعلق به فلسطین نبوده و مربوط به وحدت کل مسلمین است.

,

متکی هدف امام خمینی را فراتر از نامگذاری یک روز دانست و اظهار داشت: برچیدن کامل نظام غیر مشروع صهیونیسم، هدف غایی امام خمینی (ره) بود.

,

معاون مجمع امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: از قرن نوزدهم جنبش صهیونیسم به نام دین یهودیت تشکیل شد اما در واقع یک جنبش سیاسی را طراحی کردند که قلب جهان اسلام را نشانه گرفت.

,

متکی با بیان اینکه انگلیسی ها عامل اصلی طراحی این جنبش بودند گفت: از اواخر قرن نوزدهم مهاجرت یهودیان از سراسر جهان و از اتباع سایر کشورها به سرزمین فلسطین افزایش یافت و فلسطینی ها را به اجبار و کشتار از کشور خود بیرون کردند.

,

وی عنوان کرد: به حمایت انگلیس و آمریکا در سال 1948 دولت صهیونیستی در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد.

,

وی ادامه داد: از سال 1948 تا 1979 دولت اسرائیل تلاش می کرد تا در افکار عمومی خود را به عنوان قوم برتر و نژاد برتر مطرح کند و با تمسک به آن فلسطینی ها و اعراب را از سرزمین خود به اجبار بیرون می کرد.

,

متکی پیروزی انقلاب اسلامی را در مبارزات فلسطین نقطه ای تاثیر گذار دانست و بیان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره اسرائیل خود را پیروز جنگ می دانست اما بعد از انقلاب، فلسطین نقطه رمز وحدت مسلمانان در عرصه بین الملل شد.

,

وی اظهار کرد: از سال 1979 یعنی زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اسرائیل روند نزولی را طی می کند بطوریکه از شکل گیری انتفاضه تا طرح شعار "اسرائیل باید از بین برود" شکسته های پی در پی را زمینه سازش تجربه کرده است.

,

وی تحولات اخیر در منطقه را که توسط مسلمان نماها و با حمایت اسرائیل و آمریکا در حال شکل گیری است را نقشه استکبار برای به فراموشی سپرده شدن موضوع فلسطین دانست.

,

 

,

 

,

روز قدس در سنندج/سکوت مجامع بین المللی به دلیل تاثیر لابی صهیونیست بر سازمان ملل است

,

راهپیمایی روز قدس امسال نیز همانند ادوار گذشته در شهر سنندج با شکوه و شور خاصی در سایه حضور گسترده مردم برگزار شد.

,

"محمد ابراهیم زارعی" فرماندار سنندج در پاسخ به سوال "چرا جوامع بین المللی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند؟" گفت: مجامع بین المللی و به ویژه سازمان ملل تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی و ثروت عربستان قرار دارند و به راحتی رای خود را عوض می‌کند.

,

وی اظهار کرد: تا مسئله و معضل لابی‌گری صهیونیستی در کشورها و جوامع سکوت کرده حل نشود، جنایات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت. 

,

فرماندار سنندج با اشاره به حضور گسترده مردم کُردستان در دفاع از مردم بی‌گناه و مظلوم فلسطین، تاکید کرد: مردم ایران نوع دوستی و دفاع از مظلوم در طبیعت انسانی مردم ایران وجود داشته و از ارکان مهم انقلاب اسلامی است.

,

"منوچهر فخری" شهردار سنندج نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت:  فلسطین و آزاد سازی آن از دست رژیم صهیونیستی دغدغه و بحث اصلی دنیای اسلام است.

,

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی فرزند ناخلف استکبار جهانی است، اظهار کرد: سکوت مجامع بین المللی در مقابل این جنایات ناشی از تاثیر و قدرت لابی‌های صهیونیست در این کشورها است.

,

شهردار سنندج افزود: در لبیک به فرمان تاریخی امام راحل و تاکید مقام معظم رهبری، بر هر مسلمانی واجب است تا در روز قدس حمایت خود را از مردم بیگناه فلسطین اعلام دارند.

,

فخری ادامه داد: امروزه هر تنشی در میان مسلمانان بوجود آمده، سرنخی از دخالت استکبار جهانی و رژیم صهیونیست وجود دارد و هدف نهایی آنها از بین بردن اتحاد مسلمانان است.

,

وی با اشاره به حضور گسترده مردم ایران و کُردستان در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: دفاع از مظلوم در فطرت مسلمانان و کُردستانی‌ها وجود دارد و دفاع از آرمان‌های انقلاب مردم فهیم کُردستان همواره در صحنه حضور داشته‌اند.

,

شهردار سنندج تصریح کرد: پیام این راهپیمایی ایستادگی مسلمانان در تمامی صحنه‌های دفاع از مطلومین است.

,

 

,

روز قدس در بیجار/ روز قدس موجب هویت بخشیدن به مردم مظلوم فلسطین شد

,

حجت الاسلام علی مرادی ظهر امروز در جمع راهپیمایی کنندگان روز قدس با قبولی طاعت و عبادات روزه داران و تبریک روز قدس ،اظهار داشت:راهپیمایی کنندگان امروز مدافعین مدافعین مظلوم فلسطین هستند.

,

وی ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم روزه دار با توجه به گرمای سوزان تابستان،گفت:مردم انقلاب سلامی با حضور پر شور خود در راهپیمایی امروز به ندای جاودانه حضرت امام خمینی (ره) که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید لبیک گفتند.

,

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه مردم مظلوم فلسطین تا قبل از انقلاب در خفا و بدون هویت زندگی می کردند،افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) موجب هویت بخشیدن به مردم مظلوم فلسطین شد

,

مرادی با اشاره به سخنان شهید فتحی شقاقی ،بیان داشت: مردم مظلوم فلسطین با پیروزی انقلاب اسلامی به این باور رسیدند که با صبر می توان بر اسرائیل و استکبار جهانی پیروز شد.

,

وی به تحقق وعده های امام راحل در خصوص سرنگونی استکبار اشاره کرد و اظهار داشت: ارمان های امام خمینی (ره) بعنوان یک هدف تحقق پذیر در سراسر جهان طنین اداز شده است.

,

امام جمعه بیجار با تاکید بر اینکه روز قدس روز اسلام و روز هویت ملت مظلوم فلسطین است بیان داشت: هر وعده ای امام راحل دادند محقق شد و ان شالله بزودی شاهد تحقق از بین رفتن اسرائیل نیز هستیم.

,

حجت اسلام مرادی به نامه امام عظیم الشان به گورباچف اشاره کرد و گفت: حکومت ماتریالیستی شوروری سابق با توجه به اینکه روی مادیات و روی گردانی از معنویات بنیان نهاده شده است محکوم به شکست است.

,

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب موجب خیزش و بیداری اسلامی در جهان شده است

,

مرادی خاطر نشان کرد: مردم جهان اسلام امروز به اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی نگاه می کنند و این را به خوبی می دانند که حمایت آمریکا از هیمنه اسرائیل دیگرتاثیری  ندارد.

,

وی خطاب به مردم مظلوم فلسطین بیان داشت: همه استکبار جهانی بدانند طبق سنت لایتغیر الهی از بین رفتنی هستتند و ریشه آنها از زمین برچیده می شود.

,

خطیب جمعه بیجار با تاکید بر اینکه چشم امید فلسطینی ها به امت اسلامی و مردم غیرتمند ایران اسلامی دوخته شده است،عنوان کرد: جهان اسلام ظلم اینچنینی بر مردم مظلوم فلسطین را تحمل نخواهد کرد.

,

وی افرود: امروز مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار ارزش های دینی در عرصه بین المللی جهان اسلام را به سوی تشکیل امت واحده هدایت می کند

,

مرادی یادآور شد: اگر امروز شاهد این هستیم مردم مظلوم ترکیه از شعار خودشان عقب نشینی نخواهند کرد طبق پیام اسلام و قرآن ست و هر کس دین خدا را یاری کند خدا نیز آن را یاری می کند.

,

حجت الاسلام مرادی در پایان سخنان خود گفت:با تحقق پیام امام خمینی رحمت الله علیه شاهد پیروزی مردم فلسطین در آینده نزدیک خواهیم بود.

,

 

,

روز قدس در کامیاران / خواسته جهان اسلام پایان اشغال سرزمین قدس و رسیدگی به جنایات ضدانسانی رژیم صهیونیستی است

,

امام جمعه کامیاران ظهر امروزجمعه و در راهپیمائی روز جهانی قدس در سخنانی بر ادامه انتفاضه تا سرنگونی رژیم غاصب اسرائیل تاکید کرد.

,

حجت الاسلام علی اشرف علیمحمدی که در میان مردم کامیاران و در میدان آزادی این شهر سخن می گفت، اظهار داشت: در طول دهه های گذشته، صهیونیست ها با فجیع ترین روش های ضدبشری با مسلمانان رفتار می کنند و دیگر هیچ راه و منفذی برای فلسطینیان باقی نگذاشته جز این که به مقاومت ادامه دهند و تا رسیدن به هدف نهایی به آن پایبند باشند.

,

وی بیان داشت:  اسرائیل باید هزینه اشغال سرزمین مقدس فلسطین را بپردازند، اشغالی که به خشن ترین شکل ممکن ادامه داشته و ملت فلسطین چاره ای ندارند جز این که در برابر این قوه سرکوب و قهریه صهیونیستی از هر ابزاری استفاده کند تا بتواند تقاص ستم اسرائیل را بگیرند.

,

امام جمعه اهل تشیع کامیاران عنوان داشت: دنیا باید بداند وهوشیار شود که مردم فلسطین دیگر اجازه نمی دهند بیش از این دشمنی جرار و ضدبشریت بر سرزمینشان، حقوق انسانی و اجتماعیشان و برکرامتشان مسلط گردد.

,

سخنان حجت الاسلام علیمحمدی با تکبیر راهپیمایان مورد تایید قرار می گرفت و وی ادامه داد: اما انتفاضه همچنان ادامه دارد و بر شدت آن افزوده شده است، مردم سرزمین اشغالی از تمام توان خود برای مقابله با دشمن صهیونیستی استفاده می‌کنندو اسرائیل و استکبار بدانند که انتفاضه مردم فلسطین شکست ناپذیر است.

,

امام جمعه کامیاران هرگونه سازش و صلح را نقشه ای برای درامان نگاه داشتن اسرائیل از خشم فلسطینیان دانست و ابراز داشت: رفتارهای سازشکارانه و انفعالی برخی گروه های فلسطینی با پشتیبانی دولت های خائن عرب همیشه عامل تشدید جنایات رژیم اسرائیل در مقاطع مختلف زمانی بوده است.

,

علیمحمدی در پایان ضمن سپاس از مردم همیشه در صحنه کامیاران برای حضور در این راهپیمائی عنوان داشت: روند توطئه آمیز سازش توسط آمریکا ودیگر متحدانش به گونه ای طراحی شده که بسترساز شرایط برای پیشبرد سیاستهای توسعه طلبانه و سرکوب گرانه این رژیم باشد و امروز می بینیم که شهرک سازی ها توسعه یافته است، اما مردم مظلوم فلسطین تا آخر ایستاده اند.

,

 

,

روز قدس در سقز/ حضور مردم در راهپیمایی روز قدس مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی است

,

حاج ماموستا سید حسین حسینی در حاشیه راهپیمایی روزجهانی قدس با بیان اینکه روز قدس یکی از یادگارهای بزرگ بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: خوشبختانه این روز نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مسلمان گرامی داشته می شود و در برابر استکبار جهانی شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند.

,

ماموستا حسینی با تأکید بر اهمیت روز جهانی قدس بر اساس سخنان امام خمینی(ره)اظهار داشت: روز قدس، روز اسلام است و دفاع از اسلام برای تمام مسلمانان واجب است.
وی اضافه کرد: همانطور که مشاهد می کنید در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس مسلمانان یک‌صدا بیزاری خود را از حامیان رژیم اسرائیل از جمله آمریکا سر می‌دهند و مطمئناً شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا تا روز آزادی فلسطین ادامه خواهد داشت.
ماموستا حسینی در پایان از حضور گسترده و مردم روزه دار تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: حضور گسترده مردم و امت اسلامی در این رهپیمایی مشتی محکم بر دهان یاوه گویان اسلام و استکبار جهانی است.

,
,
,

 

,

روز قدس در سروآباد/ اسرائیل غاصب هیچ موجودیت و شناسنامه ای ندارد

,

امام جمعه شهرستان سروآباد امروز در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در سروآباد در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به راهپیمایی امروز ملت ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان گفت:روز قدس روز اسلام و روز اتحاد مسلمانان جهان در برابر دشمنان است.

,

ماموستا سجادی افزود: روز قدس روز وحشت و هراس صهیونیست و استکبار جهانی از وحدت مسلمانان است، روز قدس روز دفاع از قبله اول مسلمین جهان است.

,

وی اضافه کرد: روز قدس روز دفاع از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین، روز مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی و روز سردادن انزجار و نفرت از جنایات های وحشیانه اسرائیل غاضب است.

,

وی ادامه داد: اگر به تاریخ بنگریم، خواهیم دید که اسرائیل غاضب بیش از 60 سال است که با تمام قدرت و توان هسته ای خود و حمایت همه جانبه کشورهای کفر جهانی به سرکردگی آمریکا نتوانسته است در برابر تکه سنگ های مسلمانان فلسطینی پیروز شود، چرا که دست خداوند با فلسطینیان است.

,

ماموستا سجادی خاطرنشان کرد: رژیم غاضب صهیونیستی هیچ موجودیت و شناسنامه ای ندارد و با اشغال فلسطین می خواهد برای خود شناسنامه و هویت پیدا کند، اما مسلمانان جهان هیچگاه این رژیم جعلی را به رسمیت نمی شناسند و تا آخرین قطره خون در برابر آنها و ملت مظلوم فلسطین خواهند ماند.

,

ماموستا سجادی تاکید کرد: ملت ایران اسلامی نیز تا آخر الزمان و ظهور امام زمان (عج) یار و یاور و برادر ملت مظلوم فلسطین هستند و تا آن زمان نیز اسرائیل غاضب نمی تواند فلسطین را اشغال کند و بدون شک با آمدن امام زمان (عج) قدس شریف از چنگال آنها رهایی خواهد یافت.

,

 

,

روز قدس در مریوان/ روز قدس روز همدلی و اتحاد مسلمین در مقابل دشمنان اسلام است
راهپیمایی روز قدس در آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مریوان برگزار شد.

,
,

ماموستا فایق رستمی نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنان راهپیمایی روز قدس، گفت: مردم  فلسطین مردم مظلومی هستند  و ترس اسرائیلی ها از این مردم نه بخاطر تسلیحات نظامی آنان بلکه به خاطر اعتقاد و دین آنها است.

,

وی افزود: روز قدس روزی ماندگار برای مسلمانان است تا در این روز به یاد برادران مسلمان خود بیفتیم و صدای مظلومیت آنها را به گوش جهانیان برسانیم.

,

ماموستا رستمی، گفت: روز قدس روز اتحاد همه مسلمانان جهان روز همدلی و یک زبانی امت اسلام در مقابل دشمنان دین و شریعت محمد مصطفی(ص) است.
 

,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه