اخبار داغ

نوقا تبریز با اندروید جدید جهانی شد+تصاویر

نوقا تبریز با اندروید جدید جهانی شد+تصاویر
شرکت گوگل که اغلب نام شیرینی‌ها را برای نسخه‌های اندروید خود انتخاب می‌کند، این بار در اقدامی جالب توجه نام شیرینی سنتی تبریز یا همان نوقا (nougat) را برای اندروید بعدی انتخاب کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا،  نسخه آینده اندروید پیش از این با نام اختصاری N شناخته می‌شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


گوگل معمولا یک روند الفبایی را برای نامگذاری نسخه‌های اندروید دارد که همگی نام دسرها هستند. برای مثال اندروید 1 را انجل کیک، اندروید 1.1 را باتن برگ، اندروید 1.5 را کاپ کیک و اندروید 1.6 را دونات، اندروید 2 را ایکلر، اندروید 2.2 را فرویو، اندروید 2.3 را گینگربرد، اندروید 3 را هانی کامب، اندروید 4 را آیس‌کریم ساندویچ، اندروید 4.2 و 4.3 را جلی بین، اندروید 4.4 را کیت کت، اندروید 5 را لالی پاپ و اندروید 6 را مارشمالو نام‌گذاری کرده‌اند که به ترتیب حروف الفبا از a تا M در ابتدای نام‌های آنها دیده می‌شود. این به این معنی است که نام نسخه بعدی اندروید باید با حرف N شروع می‌شد و اکنون مشخص شده که "نوقا"(شیرینی محبوب تبریز) نام خواهد داشت.

,
,


البته هنوز مشخص نیست که شماره اندروید بعدی گوگل با این نام، 6.1 خواهد بود یا 7.

,
,

 

,

, ,


گوگل در زمان رونمایی از اندروید جدید از کاربران خواست تا با مراجعه به سایت نام پیشنهادی خودشان را ثبت کنند. کمپین‌های زیادی در اینترنت شکل گرفت تا این که بالاخره گوگل در اکانت رسمی خودش در توییتر نام نسخه جدید اندروید را به صورت رسمی معرفی کرد.

,
,


این شیرینی علاوه بر تبریز، در اسپانیا نیز شناخته شده است و هم اکنون نیز در بسیاری از نقاط دنیا تولید می‌شود. اما خاورمیانه و اروپای جنوبی به عنوان زادگاه‌های اصلی Nougat مطرح هستند.

,
,

, ,


به نظر می‌رسد که نوعی از این شیرینی به نام تورون در دوران غلبه اسلام بر اسپانیا در آنجا به شیرینی محلی تبدیل شده است، گرچه برخی معتقدند که تورون از واژه لاتین توست به معنای ترد گرفته شده است.

,
,

 

,

, ,


انتهای پیام/ن

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه