اخبار داغ

آنکارا و مسکو در مسیر عادی سازی روابط ؛

دیدار وزاری خارجه روسیه و ترکیه

دیدار وزاری خارجه روسیه و ترکیه
وزاری خارجه روسیه و ترکیه بار دیگر برای تنش زدایی و عادی سازی مناسبات دو کشور بایکدیگر دیدار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صدا و سیما،  سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نخستین بار پس از زمان هدف قرار گرفتن جنگنده روسی در سوریه که روابط دو کشور را به بحران کشاند، دیدار و گفتگو کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
لاوروف درحاشیه کنفرانس همکاری های منطقه ای دریای سیاه در سوچی گفت: هر دو طرف خواستار لحنی مناسب برای عادی سازی روابط هستند.
وزیر خارجه ترکیه نیز بعد از این دیدار  گفت: می توانیم درباره هر موضوعی، خواه مثبت یا منفی با روسیه گفتگو کنیم چرا که مذاکراتی که قطع شده بودند دوباره شروع شده اند و شاهد شروع برای بازگشت روابط به دوران گذشته هستیم.
,
,

گشایش دیپلماتیک بعد از آن روی داد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بعد از ارسال نامه عذرخواهی به روسیه، با ولادمیر پوتین همتای روس خود گفتگویی تلفنی انجام دادند.
لاوروف گفت: همکاری گروه های کاری برای مبارزه با تروریسم را از سر می گیرند. وی افزود: به نظر من تماس ها در مجاری دیگری نیز صورت می گیرند که از جمله شامل ارتش های دو کشور و هماهنگی در فعالیت های نیروی هوایی دو طرف خواهد بود.
لاوروف هم چنین خاطر نشان کرد: دو کشور می توانند حتی درباره سخت ترین موضوعات از جلمه اقدام برای اجازه ندادن به گروه های ترویستی فعال در سوریه برای استفاده از خاک ترکیه صحبت کنند. 

در دوران تنش بین دو کشور، پوتین اردوغان را به سودجویی از فروش غیر قانونی نفت از داعش در سوریه متهم کرد. دیدار سوچی بعد از آن رخ می دهد که چهل و چهار نفر در بمب گذار یهای سه گانه در فرودگاه بین المللی آتاتورک در استانبول جان خود را از دست دادند؛ انفجارهایی که متهم اصلی اجرای آن ستیزه جویان داعش هستند. 
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه