اخبار داغ

رئیس کمیته بازرسی آتش نشانی‌های خراسان رضوی:

36 درصد تماس‌ به آتش نشانی‌های استان، مزاحمت تلفنی و غیر واقعی است

36 درصد تماس‌ به آتش نشانی‌های استان، مزاحمت تلفنی و غیر واقعی است
رئیس کمیته بازرسی آتش نشانی‌های استان خراسان رضوی گفت: در سال گذشته حدود یک میلیون 150 هزار مورد تماس به کل آتش نشانی‌های استان واصل شده که از این تعداد بیش از 480 هزار تماس غیرواقعی و مزاحمت تلفنی بوده است و نیاز به اتخاذ تدابیر فرهنگی و اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، سید مهدی سالم، رئیس کمیته بازرسی آتش نشانی‌های استان خراسان رضوی، روز گذشته در حاشیه بازدید از شهرداری گلبهار با اعلام رضایت از عملکرد مجموعه آتش نشانان این استان، اظهار داشت: با پایش و ارزیابی انجام شده در سال 94 بیش از 8 هزار و 632  مورد مجموعه عملیاتهای ایستگاه‌های آتش نشانی استان خراسان رضوی اطفاء حریق و 8 هزار و 169 مورد عملیات امداد و نجات بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

رئیس گروه خدمات شهری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی افزود: در این مدت بیش از یک میلیون 145 هزار و 986 مورد تماس به کل آتش نشانی‌های استان واصل شده که از این تعداد 296 هزار و 875 تماس غیرواقعی و 184 هزار و 187 تماس هم مزاحم تلفنی بوده است که به تعبیری بیش از 36 درصد تماس‌های دریافتی آتش نشانی‌های استان مزاحم تلفنی و غیر واقعی است که رقم بالایی محسوب می شود و نیاز به اتخاذ تدابیر فرهنگی و اجتماعی دارد.

,

وی ادامه داد: نقش شهرداری‌ها به‌عنوان متولیان حوزه مدیریت شهری در توسعه فرهنگ و آموزه‌های شهروندی بسیار حائز اهمیت بوده و نقش اصلی در ارتقاء تواتمندی آتش نشانی‌های استان و کاهش ضریب ریسک پذیری آنان و افزایش بازدهی کاری مشارالیه در گرو این مهم می‌باشد.

,

رئیس کمیته بازرسی آتش نشانی‌های استان خراسان رضوی در ادامه افزود: برای فرهنگ سازی و ارتقاء شاخص‌های شهروندمداری نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه، بهره گیری از فضای بوستان‌ها و پارکها برای توسعه آموزه‌های شهروندی، بسط آموزش‌های سمعی و بصری و بهره گیری از ظرفیت رسانه‌های محلی و صدا و سیمای خراسان رضوی بوده که الحمدالله تاکنون اقدامات مناسبی صورت گرفته که البته نیاز به تلاشهای بیشتری نیز وجود دارد.

,

سالم درپایان خاطر نشان کرد: آتش نشانی‌های استان خراسان رضوی پیشگامان میدان بحرانهای شهری بوده که نقش آنان در توسعه روحیه امید و شادابی در بین مردم غیر قابل انکار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه