اخبار داغ

دانشجوی مخترع:

ساخت دستگاه «تولید آگار» در کشور برای نخستین بار/ یک سال دیگر به تولید انبوه خواهد رسد

ساخت دستگاه «تولید آگار» در کشور برای نخستین بار/ یک سال دیگر به تولید انبوه خواهد رسد
یک مخترع دانشجو با اشاره به این نکته که حدود هفت سال است که بر روی ساخت دستگاه «تولید آگار» کار کرده‌ام، گفت: یک سال دیگر این دستگاه به تولید انبوه خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل فریادها؛از مهرداد چاجی با بیان این نکته که دستگاه «تولید آگار» یک دستگاه تولید اسیژن، مواد غذایی و دارو است، گفت: «آگار» یک ماده صمغ مانندی است که در اکثر روکش‌های دندان و سایر رشته‌های شیمی، زیست شناسی، شیمی و غیره کاربری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فریادها,

 

,

وی با اشاره به این موضوع که «آگار» در حالت عادی از جلبک دریایی به دست می‌آید، تصریح کرد: چنانچه این جلبک در شرایطی خاص قرار گیرد بازدهی‌اش چند برابر می‌شود.

,

 

,

این دانشجوی رشته  زیست شناسی ادامه داد: با محیط کشت‌های خاصی که به وجود آوردیم، شرایط مناسبی را فراهم و با یک سری از باکتری‌ها آنان را هم زیست کرده‌ایم تا تولید «آگار » 30 درصد افزایش یابد.

,

 

,

چاجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر «آگار» در ایران به شکل کامل فرآوری نمی‌شود و ما آن را از خارج از کشور خریداری می‌کنیم.

,

 

,

این مخترع دانشجو در ادامه به یکی دیگر از مزایای ساخت این دستگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به این‌که برای ساخت این دستگاه از آب دریا استفاده می‌شود همین عامل منجر به سازگاری ماهیان آب شور با آب شیرین می‌شود که این مسئله کاهش هزینه‌هایی که برای تولید آب شور دارد را کاهش می‌دهد.

,

 

,

وی با اشاره به این نکته که این دستگاه هنوز به مرحله تجاری شدن نرسیده است، عنوان کرد: امیداورایم تا یک سال دیگر بتوانیم آن را وارد بازار کنیم.

,

 

,

این دانشجوی کارشناسی ارشد زیست شناسی ادامه داد: حدود هفت سال است که بر روی ساخت این دستگاه فعالیت کرده و حدود پنج تا هفت میلیون تومان برای تولید آن هزینه کرده‌ام.

,

 

,

چاجی با اعلام این‌که این دستگاه در صورت تولید حدود پنج تا شش میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد، بیان داشت: البته قبل از این اختراع، سه نوآوری دیگر نیز داشته‌ام که تنها دستگاه «آگار» ثبت اختراع شده است.

,

 

,

این مخترع در پاسخ به این پرسش که آیا نمونه خارجی این دست وجود دارد یا خیر؟، ابراز داشت: در خارج از کشور نمونه این دستگاه وجود ندارد، بلکه آنان به صورت سنتی کار کرده و در برکه، «آگار» تولید می‌کنند که همین عامل معضلاتی را به همراه دارد.

,

 

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه