اخبار داغ

درخواست فرماندار تهران از مردم

درخواست فرماندار تهران از مردم
شهروندان در شرایطی که دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد وجود دارند و کمک را به روشی درست به فرد نیازمند انجام می‌دهند، نباید به متکدیان کمک کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا؛ فرماندار تهران با تاکید بر همکاری و همراهی مردم برای ریشه کن کردن تکدی‌گری در سطح شهر تهران، افزود: شهروندان در شرایطی که دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد وجود دارند و کمک را به روشی درست به فرد نیازمند انجام می‌دهند، نباید به متکدیان کمک کنند.

 عیسی فرهادی گفت: در حال حاضر در جمع آوری معتادان متجاهر از معابر، پارک‌ها و بوستان‌های شهر تهران توفیق نسبتا خوبی داشته‌ایم. حال زمان جمع آوری متکدیان سطح شهرستان تهران رسیده است که نیازمند بررسی جوانب کار و اتخاذ تصمیمات کارشناسی در این زمینه است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید مردم از کمک به متکدیان خودداری کنند، افزود: خیلی از این تکدی گری ها به صورت باند و شبکه‌ای توسط افرادی سودجو در سطح شهر انجام می‌شود و کمک مردم به این افراد موجب ادامه این روند می‌شود.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت متکدیان به دو بخش کودکان و بزرگسالان تقسیم شده است، ادامه داد: سازمان بهزیستی مأموریت رسیدگی در بخش کودکان را برعهده دارد و شهرداری تهران نیز با همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی متکدیان را از سطح شهر تهران جمع آوری خواهند کرد.

فرهادی افزود: در کنار فعالیت دستگاه های اجرایی برای ریشه کن کردن تکدی گری در شهر تهران همراهی و همکاری مردم نیز ضروری و لازم است. به عنوان مثال مردم تبریز با کمک نکردن به متکدیان، به عنوان شهری عاری از هر گدا و متکدی در کل کشور معروف شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
وی با اشاره به اینکه برای کمک به افراد نیازمند در جامعه راهکار مناسبی نیز وجود دارد، ادامه داد: قطعا از طریق نهادهایی مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و موسسات و بنیادهای خیریه مجاز با شناسایی افراد و نیازمندان واقعی جامعه، کمک های مردمی را به دست آنان می رسانند و در حقیقت با وجود مراکزی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بنیادهای خیریه مجاز، مردم به متکدیان در سطح شهر کمک نکنند.
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه