اخبار داغ

دو سوم شهر بندرعباس بافت های فرسوده تشکیل دادند/حاشیه نشینان را به حاشیه نرانید

دو سوم شهر بندرعباس بافت های فرسوده تشکیل دادند/حاشیه نشینان را به حاشیه نرانید
دو سوم شهر بندرعباس را بافت های فرسوده و مناطق حاشیه ای تشکیل می دهد و در محلات حاشیه ای بندرعباس کمترین امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... دیده می شود و ساکنان این مناطق همواره از این نامهربانی ها و تبعیض ها گلایه مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ دو سوم شهر بندرعباس را بافت های فرسوده و مناطق حاشیه ای تشکیل می دهد که کمترین خدمات هم به ساکنان اینگونه محلات و مناطق ارائه می گردد. در محلات حاشیه ای بندرعباس کمترین امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... دیده می شود و ساکنان این مناطق همواره از این نامهربانی ها و تبعیض ها گلایه مند هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

 
فرزندان کودک ونوجوان و جوان آنها به دلیل کمبود چنین امکاناتی، وقت شان به بطالت می گذرد ودر فاضلاب های روان وخاک هابازی می کنند. کودکان در اینگونه محلات همواره مجبورند در کوچه های تنگ وتاریک محله خود، معتادانی را ببینند که در حال استعمال ویا تزریق مواد مخدر هستند.

,
,

 

,

بطور یقین مشاهده روزانه چنین صحنه هایی می تواند اثرات مخربی بر روحیه لطیف آنها داشته باشد.در بلوار جمهوری اسلامی هیچگونه آموزشگاهی نظیر رایانه، زبان و... وجود ندارد و ساکنان این مناطق بایستی به بلوار امام (ره) و مرکز شهر ویا منطقه گلشهر بروند. حتی ادارات و سازمان های دولتی هم در این مناطق کمتر دیده می شود. فقط تعدادی شعبه بانکی وجود دارد که نوع خدمات دهی برخی از آنها جای تامل دارد.

,

 
چندروز پیش عکسی از یکی از شعب بانکی در فضای مجازی منتشر شد که شهروندان برای استفاده از خدمات بانکی بایستی از شیشه بانک آویزان می شدند وهیچگونه پله ای وجود نداشت. به هر دلیل اینگونه رفتار و برخورد در این مناطق مناسب نیست. مشخص نیست چرا رفتارهای نامناسب در چنین مناطقی دیده می شود.

,
,

 

,

در مناطق حاشیه ای اگر قرار هم باشد که خیابان کشی شود، هم به کندی صورت می گیرد و هم به گونه ای عمل می شود که نارضایتی را به دنبال داشته باشد.

,

 

,

یکی از شهروندان محله نخل بندرعباس گفت: به یکی از ساکنان در مسیر خیابان که قرار است از شهرک امام رضا (ع) به دوراهی ایسینی وصل شود، که خانه مناسبی هم دارد، گفته شده است که برای تملک آن سی میلیون تومان به وی می دهند و بطور یقین با این مبلغ این شهروند نمی تواند خانه ای در مکانی دیگر بخرد و با واگذاری خانه خود مخالفت می کند. زیرا این عمل باعث بی خانمانی وی می شود و سرپناه خود را از دست می دهد. پس بهتر است بطور منطقی و منصفانه با حاشیه نشینان برخورد شود واز بی عدالتی و نگاه تبعیض آمیز به آنها خودداری کرد.

,

 

,

وی ادامه داد: حاشیه نشینان از سال های گذشته به دلایل مختلف در اینگونه مناطق ساکن شده اند وجزئی از پازل شهر محسوب می شوند ونباید آنها را از حقوق شهروندی محروم خود کرد. زیرا آنها هم در پرداخت عوارض و مالیات به اندازه خود سهیم هستند وباید از خدمات مناسب برخوردار شوند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: همین حاشیه نشینان بیشترین مشارکت را در انتخابات و راهپیمایی و دیگر عرضه های سیاسی و اجتماعی و... دارند ونباید آنها را خدمات نظام جمهوری اسلامی محروم کرد با آنها تحقیر آمیز برخورد نمود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه