اخبار داغ

یادداشت

وام ازدواج جوانان در لابه لای حقوق های نجومی

وام ازدواج جوانان در لابه لای حقوق های نجومی
مدتهاست بانکها برای پرداخت وام ازدواج جوانان بهانه تراشی کرده و نبود اعتبار را مهمترین دلیل عدم پرداخت وام ازدواج جوانان عنوان می کنند در حالی که برخی مدیران حقوق های چند صد میلیونی دریافت می کنند اما جوانان در صف وام ازدواج همچنان انتظار می کشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد  این روزها جوانان از مشکلات زیادی مانند بیکاری، نبود شغل مناسب و مشکلات مالی برای ازدواج رنج می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد,

جوانانی که با هزاران امید و آرزو سرانجام برای ازدواج تصمیم می گیرند و برای تشکیل خانواده قدم برمی دارند، وقتی برای دریافت وام ازدواج اقدام می کنند با هزار در بسته و سنگ اندازی روبرو می شوند که یا باید از خیر دریافت وام ازدواج بگذرند و یا کفش های آهنی پوشیده و قید زمان را بزنند و ماه ها و سالها در انتظار وام ازدواج باشند.
تا کنون وام ازدواج به مبلغ سه میلیون تومان آن هم بعد از مدتها دوندگی پرداخت می شد و با همین مبلغ هم جوانان زیادی در صف دریافت وام ازدواج موی خود را سفید کردند و انتظار کشیدند تا این که مجلس مصوبه پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی را برای زوج های جوان تصویب کرد.
با اعلام این خبر جوانان زیادی امیدوار شدند و پیش خود می گفتند که این مبلغ چندین مشکل زندگی آنها را حل می کند اما در همان روزهای اول اعلام افزایش وام ازدواج، از نبود اعتبار برای این مبلغ خبرهایی به میان آمد.
با افشای فیش حقوق های نجومی قطعا این سوال در ذهن همه نقش می بندد که چرا برای پرداخت حقوق های نجومی اعتبار هست اما برای پرداخت وام ازدواج جوانان اعتبار نیست و این وام ازدواج در پیچ و خم زیادی گیر کرده است.
حقوق های نجومی برخی از افراد تنها یک بام و دو هوا در اعتبار است که برخی از دریافت کنندگان این حقوقها ، دریافت این پولها را حق خود می دانند.
روزانه فیش های مختلفی از مدیران دستگاه ها گوناگون در فضای مجازی منتشر می شود و رقم هایی که 10 یا چند صد برابر حقوق های کارمندان و کارگران است و این که چندین مدیر این گونه حقوق می گیرند و رقم فیش های آنها هم بسیار زیاد است، خدا می داند.
حالا با توجه به فیش های نجومی، امید جوانان برای دریافت وام ازدواج ناامید شده و برای دریافت همان وام سه میلیونی ازدواج هم باید در صف باشند تا اعتبار از راه برسد.
جوانانی که امید کشور بوده و با تسهیل برای ازدواج این قشر بسیاری از مشکلات حل می شود اما حالا همین جوانان به نبود اعتبار برای وام ازدواج و حقوق های چند صد میلیونی مدیران فکر می کنند.
پاداش ها و حقوق هایی که معلوم نیست رقمشان را بر چه اساسی می نویسند سبب شده تا بی انگیزه بودن را در جوانان ایجاد نماید .
در برخی از موارد اعتبارات برای اجرای برخی از برنامه ها به صورت قطره چکانی می باشد اما سر کیسه برای پرداخت حقوق های نجومی شُل شده و این که پاداش های فراوان را به ازای چه تلاش هایی می گیرند جای سوال دارد.
گرچه از همان ابتدای افشای فیش های نجومی موجی از اعتراضات به میان آمد اما تاکنون اقدام اساسی برای برخورد با این مدیران صورت نگرفته است.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه