اخبار داغ

سرعین خنک ترین نقطه ایران

سرعین خنک ترین نقطه ایران
بعد از تدوام گرما در چند روز اخیر هم اکنون دمای هوا در سرعین 15 درجه بالای صفر و خنک ترین شهرستان در ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از چشمه لر، طی چند روز اخیر اکثر نقاط کشور با گرمای شدید هوا مواجه شده اند؛بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی کشور این افزایش دما که از روز دوشنبه شدت گرفته تا آخر هفته ادامه خواهد داشته است که امروز در شهرستان سرعین با بارش باران گرما کلافه کننده پایان و هوای خنک را به ارمغان آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشمه لر,

 

,

http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/Untitled_5.jpg

, http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/Untitled_5.jpg,

 

,

 دمای هوا در استان اردبیل به گونه ای بود که تا 40 درجه بالای صفر هم پیش رفت و موجب قطع برق در اصلاندوز و افت ولتاژ در شهرستان نیر شد.

,

در  شهرستان سرعین دمای هوا به مرز 37 درجه رسید و روستاهای این شهرستان توریستی را دچار کمبود آب کرد البته این درحالی است که سرعین سرزمین چشمه های بهشتی است .

,

البته این میزان گرما در کشور بی سابقه نبوده و در گذشته هم در این وقت سال وجود داشته که دلیل آن قرار گرفتن پر ارتفاع حاره بر روی ایران است که باعث شده دمای هوا در اکثر نقاط کشور افزایش یابد و تا 4 روز آینده این شرایط پایدار است.

,

نقشه های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای نشان می دهند از امروز (شنبه 2 مرداد)با نفوذ سیستم ناپایدار جوی به منطقه شاهد کاهش محسوس دما ، افزایش ابر و وزش باد در بیشتر مناطق استان خواهیم بود. بر این اساس طی روزهای آینده هوای نسبتا خنک و در برخی مناطق بارش های پراکنده و متناوب پیش بینی می شود.

,

اما هم اکنون دمای هوا در سرعین 15 درجه بالای صفر و خنک ترین نقطه و بیله سوار با دمای 28 درجه بالای صفر گرم ترین شهرستان استان اردبیل است .

,

این در حالی است دمای هوا در سایر استانهای کشور به 40 درجه بالای صفر نیز می رسد.

,

 

,

http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/634.jpg

, http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/634.jpg,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه