اخبار داغ

طعمی متفاوت از جنس اقتصاد مقاومتی؛

ترشی بنداز پول بردار!/ درآمد میلیونی کارافرین زاهدانی از فروش ترشی

ترشی بنداز پول بردار!/ درآمد میلیونی کارافرین زاهدانی از فروش ترشی
بانوی کار آفرین زاهدانی با اجرای طرح صنایع تبدیلی در حوزه ترشیجات توانست ماهانه بیش از یک میلیون درآمدزایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سال هاست ترشیجات چاشنی های محبوبی هستند که جایگاه ویژه ای در عادات غذایی مردم ایران داشته اند به طوری که اکثر زنان در گذشته اقدام به تهیه این محصول در منزل می کردند اما با گذشت زمان و پیشرفت جوامع ، برخی زنان خرید این محصولات را بر تولید ترجیح داده و این موضوع سبب شد تا کارگاه ها و کارخانه های تولید کننده این محصولات رونق بگیرند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
پس از تاکید مقام معظم رهبری برخی بانوان ایرانی بر آن شدند تا هر چند کوچک سهمی در تحقق این امر داشته باشند لذا به سمت صنایع کوچک چون تهیه ترشیجات، شیرینی جات، مربا، کلوچه و ... رو آوردند.
,
, ,
مرضیه اکبری یکی از بانوانی است که گام های بلندی در تحقق این امر برداشته است، وی که حدود سه سال است اقدام به تهیه ترشیجات می کند به خبرنگار عصرهامون گفت: در ابتدا کارم را با هزینه خود و 3 کیلو ترشی برای دوستان و آشنایان شروع کردم اما پس از مدتی با تهیه وامی که بسیج سازندگی در اختیارم قرار داد کارم را توسعه دادم و اکنون ماهانه  300 کیلو ترشی درست می کنم.
,
وی یکی از مشکلاتی خود را بازار سیاه و بازاریابی خواند و افزود: قرار شده است که بسیج سازندگی جهت رفع این مشکل وامی واگذار تا بتوانم مغازه ای تهیه و به راحتی محصولات خود را بدون واسطه در اختیار مردم قرار دهم. 
,
, ,
اکبری با بیان اینکه در ابتدا کار خود را با دست انجام می دادم، اظهار داشت: وام بسیج سازندگی سبب شد که بتوانم دستگاه تهیه و کارم را ارتقاء دهم به طوری که اکنون ماهانه بیش از یک میلیون فروش دارم که سود خالص آن 800 هزار تومان است.
,
این کار آفرین زاهدانی خاطر نشان کرد: در صورت ارتقاء کار و تهیه فروشگاه قطعا فروش بیشتری خواهم داشت.
,
وی با بیان اینکه اکثر مغازه های ترشی زاهدان از شیراز است، گفت: اگر این طرح اجرایی شود من اولین تولید کننده ترشی در زاهدان خواهم بود .
,
, ,
وی افزود: در حال حاضر خود و 3 خواهرم در این امر مشغول به کار هستیم که قطعا پس از تهیه مغازه برای فروش ترشیجات تعداد بیشتری مشغول به کار خواهند شد.
,
اکبری با بیان اینکه در حال حاضر اکثر سود من در جیب دلالان می رود، به کسانی که قصد ورود به این کار را دارند توصیه کرد: درابتدا همه شرایط را آماده کنید سپس به این کار روی آورید.
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه