اخبار داغ

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خبر داد:

جمع آوری چادرهای مرزبانی و ساخت برجک به جای آن

جمع آوری چادرهای مرزبانی و ساخت برجک به جای آن
علی عبداللهی در نشستی خبری اظهار کرد: قرار شده تا کلیه مکان‌های که مرزبان‌ها در آن جا در چادر مستقر بودند جمع شوند و به جای آن برجک نصب شود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا علی عبداللهی در نشستی خبری اظهار کرد: قرار شده تا کلیه مکان‌های که مرزبان‌ها در آن جا در چادر مستقر بودند جمع شوند و به جای آن برجک نصب شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی گفت: ما با سردار ذوالفقاری در این باره بحث‌هایی داشته‌ایم ساز و کارها و جایابی در این باره مشخص شده است تا این‌که هم مرزبانان ما جان پناه خوبی داشته باشند و هم امنیت بر آن منطقه وجود داشته باشد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور هم چنین در پاسخ به سوالی درباره ضرورت مجازات 4 سرباز آزاد شده که مورد تاکید یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است نیز اظهار کرد: شرایط نگهبانی و خدمت آیین‌نامه و دستورالعمل دارد و ما مطابق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل های مربوطه به دنبال این خواهیم بود که اگر کسی کوتاهی کرده باشد و وظیفه خودش را به خوبی انجام نداده باشد برخورد لازم را داشته باشیم و به صورت کلی این موضوع در مسیر خود دنبال می‌شود.

عبداللهی تاکید کرد: اینطور نیست که کسی که به گروگان و یا اسارت رفته و برگشته همه چیز حل شده است.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت بررسی‌های در مورد جمشید دانایی‌فر اظهار کرد: ما اطلاع جدیدی نداریم که به روشن شدن این موضوع کمک کند.

وی افزود: تنها آن گروه جیش العدل در سایت اعلام کرده که دانایی فر را به شهادت رساندند، اما چون ما اطلاع و سند قوی در این باره نداریم این موضوع برای ما مبهم است.

وی با تاکید بر این‌که جمشید دانایی فر به قطع و یقین در داخل پاکستان نگهداری می‌شود گفت: با این وجود دولت پاکستان باید مسوولیت این موضوع را به هر شکل برعهده بگیرد.

وی با بیان این‌که در آینده نزدیک در سطح عالی سفری به پاکستان انجام خواهد شد، افزود: یکی از بحث‌های که در این سفر پیگیری می‌شود همین بحث گروهبان جمشید دانایی فر خواهد بود.

خبرنگاری از عبداللهی سوال کرد که گفته می‌شود یک گروهک تروریستی در خوزستان شناسایی شده آیا این موضوع صحیح است که عبداللهی در این باره گفت: تعدادی از آنها دستگیر شدند و طی این دستگیری بخشی از امکانات و تجهیزات همچون مواد منفجره و چاشنی‌های انفجاری کشف شد. این گروهک‌ها با اشراف اطلاعاتی دستگیر شدند و در اینکه از بیرون حمایت‌های مالی،‌آموزشی و پشتیبانی می‌شوند تردیدی نیست.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: بحمدالله با مجموعه توان اطلاعاتی و عملیاتی که وجود دارد این گروهک شناسایی شدند و آنها باید بدانند که در خوزستان میدان عملی به دست نخواهند آورد.

وی همچنین درباره واگذاری 300 کیلومتر از مرزهای شرقی به سپاه گفت: قرارگاه قدس سپاه 300 کیلومتر از مرزهای شرقی را تحویل گرفته و البته این موضوع به معنای این نیست که نیروهای مرزبانی در آنجا تخلیه شده است. سپاه در کنترل عملیاتی قرار گرفتن نیروهای مرزبانانی و تقویت آن بخش عمل خواهد کرد.

 عبداللهی همچنین از سفر مقامات وزارت کشور به کشور قطر خبر داد و اظهار کرد: پیرو موافقت‌نامه امنیتی که بین جمهوری اسلامی ایران و کشور قطر در سال 88 منعقد شد و در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و جنبه اجرایی پیدا کرد این سفر انجام می‌شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان این‌که تاکنون 12 جلسه مرزی بین مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و مرزبانی کشور قطر برگزار شده است افزود: پیگیری اجرای موافقت نامه امنیتی که به درخواست طرف قطری بعد از 5 سال مورد توجه قرار می گیرد همچنین مقابله با تروریسم و ترددهای غیرمجاز در آبهای ساحلی مرزی دو طرف،‌مبارزه با پول‌شویی،‌قاچاق مواد مخدر و برخورد با قاچاقیان کالاهای فرهنگی وآثار هنری و بحث تبادل اطلاعات و مسائل زیست محیطی مخصوصا دریا و در ادامه تقویت ارتباط بین اینترپل دو کشور در جهت تعقیب مجرمینی که بخواهند از خاک هر یک از دو کشور علیه کشور دیگر استفاده کنند و آموزش نیروهای پلیس از مباحث کلی است که در توافقنامه اجرایی وجود دارد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان این‌که خلاء در روابط ما با پاکستان وجود نداشته است خاطر نشان کرد: بعضا مقامات پاکستان در اظهاراتی می‌گویند که ما به مرزهای غربی خودمان (که اتفاقا مرز مشترک با ما است) تسلطی نداریم که البته این موضوع طبق پروتکل‌های بین المللی قابل قبول نیست.

عبداللهی خاطر نشان کرد: مرز ما تقریبا در این راستا یک سویه کنترل می‌شود و البته در برخی نقاط مرزی خودمان خلاءهای مرزی داریم که باید این خلاءها را پر کنیم.

وی گفت: این‌که گروه‌هایی از داخل پاکستان به قصد شرارت و اقدامات تروریستی وارد کشورمان می‌شوند قطعی است خود دوستان پاکستانی ما نیز خودشان بارها این موضوع را بیان کردند اما به هر ترتیب ما همواره خواهان این بوده‌ایم که دولت پاکستان بر مرزهایش کنترل بیشتری داشته باشد و با کسانی که از خاک پاکستان سو استفاده می‌کنند برخورد داشته باشند البته برخوردهایی هم صورت گرفته و ما در گذشته نشست‌های مشترکی داشته‌ایم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور افزود: در حادثه گروگان‌گیری سربازان ما اگرچه مقامات پاکستانی اظهار کردند که اینها در پاکستان نیستند، اما مستندات این موضوع که سربازهای ما در داخل خاک آنها بوده‌اند، وجود داشته است و وقتی نشست کمیته مشترک مرزبانان دو کشور در نقطه صفر مرزی برگزار شد این موضوع مورد تایید قرار گرفت و ما مطابق آن درخواست دخالت دولت پاکستان و برخورد با آنها را داشتیم.

عبداللهی در ادامه اظهار کرد: خویشتن‌داری و بررسی شبانه‌روزی موضوع گروگان‌گیری سربازان در دستگاه‌های امنیتی به ویژه در شورای امنیت کشور مورد توجه قرار گرفت و جلسات مختلفی با حضور آقای رحمانی فضلی برگزار شد که نمایندگان تمام دستگاه‌های نظامی،‌انتظامی و امنیتی در آن حضور داشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که نوع برون‌رفت از مسئله‌ای چون گروگان گیری سربازان در این دولت با دولت قبلی چه تفاوتی داشته است گفت: شاید تفاوت در این باشد که تلاش شد از همه ظرفیت‌های موجود درون نظام برای رهایی و سالم بازگشتن سربازان استفاده شود البته ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا با مقامات پاکستانی روش‌های بهتر و منظم‌تری برای کنترل مرز را مد نظر قرار دهیم تا اینکه اینگونه اقدامات در مرز صورت نگیرد.

خبرنگار دیگری درباره ادعای گروهک تروریستی جیش‌العدل مبنی براین‌که این گروهک تاکنون 40 حمله به کشور ما داشته است، سوال کرد که عبداللهی در پاسخ گفت: این که گروهک‌هایی که در حاشیه مرزهای ما حضور دارند، قطعی است و ما بارها این موضوع را گفته‌ایم این گروهک‌ها حملاتی به ما داشتند که ما منکر آن نیستیم، چنانچه مسوول قاچاق و مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر در یک درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید و این موضوع مخفی نبود.

عبداللهی گفت: همچنین در منطقه کشتگان یک مورد وجود داشته، آن هم به این دلیل بوده که آنجا جاده مرزی نداریم و زمانیکه جاده مرزی وجود نداشته باشد یعنی حضور وجود ندارد،

زمانیکه مهندسین نیروی زمینی سپاه شروع به جاده زدن در آنجا کردند و اشرار راه خود را بسته دیدند تله انفجاری گذاشتند، سه نفر از پرسنل مهندسی را آنجا به شهادت رساندند. یک مورد هم در شهرستان سرباز وجود داشته که اخبارش منتشر شده و اینها مربوط به سال گذشته است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با تاکید بر این‌که ادعای گروهک جیش‌العدل دروغ است گفت: درگیری،‌تیراندازی به برجک مرزی نیست.

وی همچنین درباره اظهار نظر شهریاری نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که در دولت قبل 15 گروگان با درایت استاندار وقت آزاد شده‌اند و خبری در این باره منتشر نشده است گفت: من در جریان این موضوع نیستم ، مگر می‌شود این تعداد گروگان آزاد بشوند و ما خبردار نباشیم.

وی درباره نقش هر کدام از نیروهای دولتی و شخصیت‌ها در آزادسازی سربازان گفت: ما کشوری هستیم که هر کدام از اجزای آن نقش مهمی بر عهده دارند و در این مسئله نیز همه دستگاه‌ها نقش و حضور داشتند و هر کدام وظیفه خود را انجام می دادند.

وی افزود: ما از معتمدین محلی و ریش سفیدان و کمک آنها استفاده کردیم و در واقع با توجه به بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها این کار یک کار مشترک و تجربه خوبی از انسجام و هماهنگی بود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور همچنین با اشاره به منابع در نظر گرفته شده برای انسداد مرزها گفت: در این باره صد در صد تامین اعتبار داشتیم که این کار در حال حاضر انجام شده است. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه