اخبار داغ

در سال اقتصاد مقاومتی

تالش قطب پرورش ماهیان خاویاری+تصاویر

تالش قطب پرورش ماهیان خاویاری+تصاویر
توسعه ی تولید ماهیان خاویاری پرورشی راهی مطمئن و کارآمد برای حفظ ذخایر ماهیان خاویاری خزر است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مریان خبر،توسعه ی تولید ماهیان خاویاری پرورشی راهی مطمئن و کارآمد برای حفظ  ذخایر ماهیان خاویاری خزر است ،  اگر این طرح به صورت کامل در گیلان اجرا شود، تولید خاویار پرورشی در استان هزار و۱۲۰ برابر خاویار استحصالی از خزر و تولید گوشت ماهیان خاویاری حداقل هزار و ۴۰۰ برابر گوشت ماهیان خاویاری صید شده از این دریا در سال گذشته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مریان خبر,

تا کنون دو سرمایه گذار بخش خصوصی برای این کار در شهرستان تالش سرمایه گذاری کرده اند و  وسعت استخرهای این دو سرمایه گذار سرجمع ۳ هکتار است و می توانند سالانه حداقل ۳۰  تن گوشت خاویاری تولید و به بازارعرضه کنند.

,

ماهیان خاویاری،دست کم پس از۸ سال به سن خاویاردهی می رسند، ماهیان خاویاری این استخرها   سالانه ۴ تن خاویار – معادل ۴ برابر کل خاویار استحصالی ازحوزه ی دریایی گیلان در سال   استحصال شود.

,

شیلات گیلان با ارائه ی خدمات فنی و کارشناسی، کمک به فرآیند زمین یابی، تامین بچه ماهی خاویاری و دیگر نهاده های مورد نیاز، نظارت برفعالیت های پرورشی، فراهم کردن زمینه ی صدور موافقت اصولی، اجرای طرح و پیگیری مشکلات فرآیند پرورش و رفع آنها تلاش می کند بخش خصوصی را به پرورش ماهیان خاویاری تشویق کند.

,

در این مزرعه  پرورش ماهی نیز   ۱۵ هزار قطعه ماهی خاویاری نگهداری می شود و از سال ۸۸ تا کنون توانسته   ۴۵ تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش ۵ میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال  راهی بازار کند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای خبر/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه