اخبار داغ

نبود شکر، کام کارخانه دنیای سبز بیرجند را تلخ کرد/ از دلال بازی در توزیع و فروش شکر تا انباشت و فساد مواد خام در کارخانه

نبود شکر، کام کارخانه دنیای سبز بیرجند را تلخ کرد/ از دلال بازی در توزیع و فروش شکر تا انباشت و فساد مواد خام در کارخانه
اگر واقعا دولت به دنبال اقتصاد مقاومتی و اینگونه شعارها است؛ پس باید ابتدا ثبات اقتصادی را ایجاد کند و افزایش قیمت ها فقط یک بار در سال باشد نه هر روز قیمت ها افزایش پیدا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ صبح امروزعلی ناصری، فرماندار بیرجند به همراه جرجانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت از وضعیت شهرک صنعتی بیرجند بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وقتی که این بازدید به پایان رسیده بوده و جرجانی و شهرکی محل را ترک کرده بودند، یکی از عوامل کارخانه دنیای سبز بیرجند؛ متوجه حضور مسئولان در شهرک صنعتی شده بود؛ و از فرماندار خواست تا از کارخانه آنها هم بازدید شود.
,
 
,
فرماندار هم این دعوت را پذیرفت و همراه با خبرنگاران از کارخانه دنیای سبز بیرجند (تولید مربا) بازدید کردند.
,
 
,
, ,
 
,
امین گل محمدی؛ مدیر عامل کارخانه دنیای سبز بیرجند در این بازدید اظهارکرد: از نیمه ماه رمضان؛ این کارخانه با مشکل کمبود شکر مواجه شده است.
,
 
,
وی افزود: مصرف شکر در این کارخانه روزانه حدود 6 تن است اما جهاد کشاورزی یک حوالی 3 تنی داده اما کار این کارخانه با 2-3 تن راه نمی افتد.
,
 
,
مدیر عامل کارخانه دنیای سبز بیرجند تصریح کرد: قبلا قیمت شکر 2300 تومان بوده اما الان به قیمت 3500 و حتی 4000 تومان رسیده است.
,
 
,
گل محمدی گفت: اصلا شکر در بازار هم وجود ندارد و به نظر می رسد دلالان شکر را احتکار کردند تا بعدا به قیمت بالاتری بفروشند.
,
 
,
, ,
 
,
مدیر عامل کارخانه دنیای سبز بیرجند اظهارکرد: ما قرار دادهایی را با کشورهای خارجی بستیم و شکر با قیمت 2400 تومان حساب شده اما الان با این قیمت ها اصلا نمی صرفد و حتی شکری وجود ندارد که بخواهیم قراردادها را سنگین ببندیم.
,
 
,
گل محمدی گفت: این کارخانه روزانه 18 تن مربا تولید می کند که 85 درصد تولیدات به کشورهای افغانستان، عراق و تاجیکستان صادر می شود.
,
 
,
وی افزود: این کارخانه در سه شیفت و با 51 نفر در روز کار می کند که متاسفانه با این وضعیت شیفت 3 تعطیل و شیفت یک و دو هم تعدیل نیرو شده؛ بطوری که امروز تنها 12 نفر در کارخانه فعال هستند.
,
 
,
مدیر عامل کارخانه دنیای سبز بیرجند بیان کرد: هم اکنون 10 تن هویج، 6تن انجیر؛ زردآلو، آلبالو و ... در کارخانه موجود است که در حال خراب شدن و فساد است.
,
 
,
, ,
 
,
گل محمدی گفت: یک نفر نیرو را ساعت 7:30 صبح برای تامین شکر فرستاده ام که هنوز خبری از وی نشده است.
,
 
,
, ,
 
,
وی تصریح کرد: ما تاکنون شکر خود را از کارخانه های شکر تامین می کردیم ولی الان این کارخانه ها علاوه بر افزایش قیمت ناگهانی این کالا، دلال بازی می کنند و آن را به راحتی در اختیار مصرف کننده نمی گذارند.
,
 
,
, ,
 
,
مدیر عامل کارخانه دنیای سبز بیرجند گفت: با توجه به اینکه کار ما صادرات محصول و عقد قرارداد است نمی توانیم هر روز شکر را با یک قیمت خریداری کنیم.
,
 
,
گل محمدی افزود: اگر واقعا دولت به دنبال اقتصاد مقاومتی و اینگونه شعارها است؛ پس باید ابتدا ثبات اقتصادی را ایجاد کند و افزایش قیمت ها فقط یک بار در سال باشد نه هر روز قیمت ها افزایش پیدا کند.
,
 
,
فرماندار بیرجند در بازدید از این کارخانه و وضعیت آن، با اسداللهی ؛ دبیر ستاد تنظیم بازار استان تماس گرفت که وی در این تماس اظهارکرد: در طرح ضیافت ماه رمضان، بیشتر شکر موجود برای قنادی ها و مصارف مردم ارائه شده است و اکنون باید شرایط توزیع به حالت قبل برگردد.
,
 
,
, ,
 
,
اسداللهی افزود: ستاد تنظیم بازار تکلیفی نسبت به واحدهای صنعتی ندارد و تاکنون هم شکر این واحدها بدون سهمیه و بر اساس نیاز آنها توزیع می شده است.
,
 
,
اسداللهی در این تماس بیان کرد: هم اکنون 5 تن شکر موجود داریم که این کارخانه می تواند این میزان را ببرد.
,
 
,
وی گفت: قیمت شکر افزایش داشته است اما اینکه الان در بازار شکر موجود نیست را تایید نمی کنم.
,
 
,
انتهای پیام/7
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه