اخبار داغ

پیگیری های سریالی از آتش سوزی جنگلها و مراتع شهرستان چگنی؛

دوباره آتش به جان جنگلهای چگنی افتاد+تصاویر

دوباره آتش به جان جنگلهای چگنی افتاد+تصاویر
آتش سوزیهای پی در پی جنگل ها و مراتع شهرستان چگنی این بار گریبان گیر جنگل های مناطق کوماس تا شوراب محمودوند و مینه شد و صدها هکتار از این منابع ملی را به کام خود کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبر چگنی؛ شهرستان چگنی در استان لرستان دارای طبیعت جنگلی و کوهستانی است. وسعت جنگلهای این شهرستان بالغ بر 119 هزار هکتار است که بالغ بر 70 درصد این شهرستان را تشکیل می دهند. همچنین وسعت مراتع در این شهرستان زیبا بیش از 9 هزار هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبر چگنی؛,

 

,

چند سالیست در فصول گرم سال آتش بلای جان جنگلها و مراتع شهرستان چگنی شده و درختان جنگلی را که سالیان طولانی از عمرشان می گذرد را به کام خود کشده و نابود می کند.

,

 

,

پس از آتش سوزی دیگر جنگلها و مراتع سرسبزی دیده نمی شود و جای آنرا درختان سوخته و تلی از خاکستر فرا می گیرد و از طبیعت این شهرستان زیبا دیگر چیزی باقی نمی ماند.

,

 

,

در سال جاری نیز همانند سالهای گذشته آتش پی در پی به جان جنگلها و مراتع شهرستان چگنی می افتد و هکتارها از این منابع ملی را از بین می برد.

,

, ,

این بار نوبت به منطقه کوماس، شوراب محمودوند و مینه در بخش ویسیان این شهرستان رسیده تا جنگلها و مراتع این مناطق نیز طعمه حریق شده و از بین بروند.

,

 

,

یکی از منابع آگاه در گفتگو با خبر چگنی، به خسارت وارد آمده توسط حریق به مناطق شوراب محمودوند تا کوماس و مینه در بخش ویسیان شهرستان چگنی اشاره کرد و گفت: حدود 100 هکتار از جنگلها و مراتع این مناطق طعمه حریق شده است.

, خبر چگنی,

 

,

وی افزود:  در مناطق کوهستانی و صعب العبور آتش سوزی ادامه دارد و اهالی روستاها، بسیجیان و پرسنل منابع طبیعی در حال اطفا حریق هستند.

,

 

,

علیرغم تماسهای خبر چگنی با فرماندار و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چگنی تا کنون پاسخی از جزئیات این آتش سوزی داده نشده است و آمار دقیقی از میزان خسارات وارده به این منطقه وجود ندارد.  

,

 

,

با توجه به کوهستانی بودن شهرستان و صعب العبور بودن برخی از مناطق آن این درگاه خبری پیش از این هشدارهایی در گزارشهای خود و در مصاحبه با مسئولین داده بود که از آن جمله می توان به گزارشی با عنوان    حریق و نبود امکانات بلای جان جنگل‌ها و مراتع دوره چگنی   و یا گزارش دیگری با عنوان   عامل انسانی، بیشتر از حریق به جنگل های دوره چگنی صدمه زده است اشاره کرد.

, حریق و نبود امکانات بلای جان جنگل‌ها و مراتع دوره چگنی, عامل انسانی، بیشتر از حریق به جنگل های دوره چگنی صدمه زده است,

 

,

با این حال هر روز خبر می رسد که جنگلها و مراتع شهرستان چگنی آتش گرفته و از بین می رود. اگر با این روند، آتش سوزی جنگلها و مراتع این شهرستان ادامه یابد تا چند سال آینده دیگر جنگل و مرتعی در آن دیده نمی شود.

,

 

,

از ماه گذشته تا به امروز جنگل ها و مراتع مناطق سماق، تنگ تیر، کوماس، شوراب محمودوند و مینه طعمه حریق شده اند و طی آن صدها هکتار از جنگلها و مراتع که سرمایه ملی هستند از بین رفته است.

,

, ,

معلوم نیست این آتش سوزیها تا کی باید ادامه یابد و تا چه حد از طبیعت شهرستان چگنی نابود شود تا مسئولین به خود آمده و فکر راه چاره ای برای جلوگیری از چنین حوادثی کنند تا حداقل با تجهیز امکانات اطفا حریق برای مناطق صعب العبور از گسترش آتش جلوگیری شود.

,

 

,

گزارشگر: محمد ملکی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه