اخبار داغ

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان :

ساخت و تکمیل ۲۰ مصلا در سطح استان/ تریبون نماز جمعه در اختیار تشکل های دانشجویی قرار می گیرد

ساخت و تکمیل ۲۰ مصلا در سطح استان/ تریبون نماز جمعه در اختیار تشکل های دانشجویی قرار می گیرد
حجت الاسلام صالحیان با تاکید بر اینکه جوان گرایی جز اولویت های ستاد برگزاری نماز جمعه است، گفت: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تریبون نماز جمعه در اختیار جوانان تشکل های دانشجویی به منظور تبین اندیشه ها و باورهای آن ها قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در نشست خبری خود به مناسبت پنج مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: اکنون در سطح کشور ۹۰۰نماز جمعه اقامه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز،,

وی با بیان اینکه برگزاری  هرچه باشکوه تر نمازهای جمعه از رسالت های ستاد برگزاری نماز جمعه است، تصریح کرد: در حال حاضر در استان اصفهان در۸۷  نقطه محل، نماز جمعه به صورت همزمان با سراسر کشور به صورت هفتگی اقامه می شود.

,

حجت السلام صالحیان افزود: بالغ بر ۸۷ روحانی به عنوان ائمه جمعه ثابت هر هفته نماز جمعه را در سطح استان اقامه می کنند.

,

این مقام مسئول ادامه داد: ائمه جمعه باید دارای بصیرت سیاسی و اجتماعی و مدیرت بحران و فرهنگی باشند، براین اساس در امر گزینش ائمه جمعه دقت کافی و وافی می شود، داشتن سابقه تحصیل حداقل دو سال درس خارج فقه و تسلط بر امور سیاسی و اجتماعی و توانمندی خطیبی در سخنرانی ها و مدیریت فرهنگی از جمله شاخصه های تعیین ائمه جمعه است.

,

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه ها باید به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر محسوب شوند تصریح کرد: مشکل ما نیروی انسانی است و سعی می کنیم در امر گزینش نیروهای متعهد و متخصص جذب شوند.

,

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان درارای بیشتر تعداد برگزاری نماز جمعه در سطح کشور است، در ستاد برگزاری نماز جمعه استان اصفهان بالغ بر هزار و ۵۰۰نفر از اقشار و اصناف مختلف حضور دارند که اغلب افراد به صورت فی سبیل الله به نمازگزاران خدمت می کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه جوان گرایی و جوان محوری جز اولویت های ستاد برگزاری نماز جمعه است، گفت: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تریبون نماز جمعه در اختیار جوانان تشکل های دانشجویی به منظور تبین اندیشه ها و باورهای آن ها گذاشته می شود.

,

حجت الاسلام صالحیان افزود: معتقدیم کشوری قدرتمند است که در چند محور قوی عمل کند: محور اول علم بوده، ترجمه علوم با تولید علم متفاوت است، تولید علم قدرت زاست، اقتصاد محور دوم بوده، در اقتصاد باید استقلال بوجود آید، لذا نسخه حل مشکل، اقتصاد مقاومتی است.

,

وی ادامه داد: محور سوم قدرت بحث ایمان ومعنویت است، ارزش انسان  نسبت به سایر موجودات این است که با مکتب و باورهای خود زندگی می کند.

,

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان ابراز کرد: افزایش نماز جمعه ها در سطح استان براساس تقویت باورهای دینی و ایمان مردم در سطح جامعه است، در حقیقت فلسفه اقامه نماز جمعه همین تقویت معنویت در جامعه بوده است.

,

* در استان اصفهان ۲۰ مصلا در حال ساخت و تکمیل است

, * در استان اصفهان ۲۰ مصلا در حال ساخت و تکمیل است,

حجت الاسلام صالحیان بیان کرد: ستادهای نماز جمعه اتاق فکر یک امام جمعه محسوب می شوند، موضوعاتی که امام جمعه برمی گزینند باید در این اتاق های فکر بررسی شوند، این اتاق های فکر اصولا بر شاه بیت های فرمایشات رهبری تاکید کرده و نفوذ و تبیین انواع آن، تبیین سبک زندگی و جهاد کبیر از جمله موضوعات است.

,

وی ابراز کرد: یکی از ارکان مهم در جذب نمازگزار، محیط مناسب، مجهز و مناسب اقامه نماز جمعه است، در صد بالای عدم جذب نماز جمعه نداشتن فضای جوان پسند و مناسب است، برهمین اساس نهضت مصلا سازی چند سالی است که به صورت مجدانه در حال پیگیری است و در حال حاضر در استان اصفهان ۲۰ مصلا در حال ساخت و تکمیل است.

,

وی یادآور شد: معتقدیم که مصلا ها باید بهترین مکان و مناسب ترین نقطه شهر باشند تا با ایجاد فضای بزرگ و مناسب محلی برای جذب جوانان و خانواده ها باشند، یک مصلا علاوه بر فضای مناسب اقامه نماز، باید دارای فضای آموزشی، فرهنگی، خیمه های سلامت برا ی حضور پزشکان، کتابخانه ها، محلی برای نمایشگاه های فرهنگی، خیمه های مشاوره خانواده و دینی  و مهد آدینه برای کودکان باشد.

,

صالحیان همچنین از راه اندازی سایت “اجنا” به منظور یکسان سازی شعارهای نماز جمعه و درج اخبار مربوط به نماز جمعه خبر داد.

,

حجت الاسلام صالحیان در پاسخ به سوالی یک از خبرنگاران مبنی براینکه آیا فسادهای اقتصادی در جامعه موجب تزلزل در معنویت و ایمان مردم نمی شود، گفت: چنین  اتفاقی زمانی رخ می دهد که  راس حاکمیت هم دچار فساد  اقتصادی باشد، ولی در راس حاکمیت اسلامی ایران رهبری فرزانه و پاک دست وجود دارد که ساده زیستی آن مورد اذعان دوست و دشمن است و مبارزه با فساد اقتصادی را با جدیت پیگیر است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه