اخبار داغ

استاندار گیلان در جلسه‌ی شورای برنامه ریزی استان:

تمامی جلسات فرمانداری ها پس از ساعت ۱۴ تشکیل شود / بیکاری در استان گیلان ۵ درصد کاهش یافته است

تمامی جلسات فرمانداری ها پس از ساعت ۱۴ تشکیل شود / بیکاری در استان گیلان ۵ درصد کاهش یافته است
استاندار گیلان بر لزوم تشکیل تمامی جلسات توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های ستادی و اجرایی استان پس از ساعت ۲ عصر تأکید کرد و گفت: تنها جلسه‌ای که باتوجه به جایگاه ویژه و اهمیت آن می‌تواند در ساعات صبح تشکیل شود، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ۸دی، محمدعلی نجفی در این جلسه که با محوریت بررسی بسته‌ی پیشنهادی توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان بین دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۵ در سالن غدیر استانداری برگزار شد به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از بطن مسائل فرهنگی و اجتماعی و با همراهی مردم شکل خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی ارتقای بخش بهداشت و سلامت را جزء اندیشه‌های مشترک دولت و مجس دانست و افزود: این طرح با رویکرد مردمی و اجتماعی توانست توفیقات خوبی داشته باشد و بسیاری از مشکلات مردم را کاهش دهد.

,

استاندار گیلان به  رویکرد های اصلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ایجاد امنیت، ثبات اقتصادی و عدم تزلزل کشور در برابر مسائل داخلی و خارجی، شکوفایی و افزایش رفاه اجتماعی و اقتصاد مردم محور از رویکردهای اقتصاد مقاومتی است.

,

وی با بیان اینکه مباحث اقتصاد مقاومتی فقط در کارگروه‌های اشتغال، برنامه‌ریزی، رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه گذاری محدود نمی‌شود اظهار کرد: علیرغم اینکه مباحث مطرح شده در این کارگروه‌ها نیز جز مباحث اصلی است اما به بخشی از مسائل کشاورزی، اجتماعی، جوانان، ورزشی و مسائل فرهنگی کمتر پرداخته می‌شود.

,

نجفی خودکفایی در تولیدات کشاورزی را از رویکردهای اساسی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و  افزود: ۲ محصول مهم و استراتژیک برنج و چای از مهمترین تولیدات استان است که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

,

نماینده ی عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه ۳۶ تا ۳۸ درصد برنج مرغوب کشور در گیلان تولید می‌شود گفت: امسال در بخش حمایت از کشاورزان، کوشیده ایم واردات در زمان برداشت محصول برنج در استان به حداقل برسد و توزیع برنج خارجی را نداشته باشیم که این، گامی مهم و بلند در راستای حمایت از برنجکاران است.

,

استاندار گیلان افزایش کمیت و کیفیت تولید چای را از مباحث اصلی دولت تدبیر و امید در ۳ سال گذشته دانست و ادامه داد: خوشبختانه در زمینه‌ی تولید کمی و کیفی این محصول در استان رشد خوبی را شاهده بوده و در انبارها چای باقیمانده از تولیدات سال گذشته وجود ندارد.

,

وی بر ضرورت پرداخت مطالبات چایکاران تأکید و خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده‌ی دولت در استان همانطور که مشکلات درآمدی و اعتباری دولت را می‌دانم، شرایط چایکاران را نیز درک می‌کنم.

,

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان افزود: چایکاران برای دریافت مطالبات، خود را با گندم‌کاران مقایسه می‌کنند.

,

نجفی شورای برنامه‌ریزی را یک شورای کامل برای تصمیم‌گیری برای آینده‌ی استان عنوان کرد و گفت: تمام مسائلی که در کشور اتفاق می‌افتد در این شورا به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

,

استاندار گیلان بر لزوم تشکیل تمامی جلسات توسط فرمانداران و مدیران دستگاه‌های ستادی و اجرایی استان پس از ساعت ۲ عصر تأکید مجدد و خاطر نشان کرد: تنها جلسه‌ای که باتوجه به جایگاه ویژه و اهمیت آن می‌تواند در ساعات صبح تشکیل شود، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

,

وی یکی از شاخص‌های معرفی مدیران موفق را جذب منابع ملی عنوان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌ها موظف هستند از اعتبارات ۹۲ تا ۹۴ درصدی در اختیار مرکز و نیز ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در اختیار وزراء بهره لازم را برای توسعه‌ی استان ببرند.

,

وی با بیان اینکه در جلسات با مدیران کشوری و سرمایه گذاران بدنبال جذب فاینانس هستم گفت  تنها پروژه‌ای که تاکنون توانستیم از منابع فاینانس خارجی استفاده کنیم پروژه‌ی تکمیل سد شفارود است.

,

استاندار گیلان به توفیقات حاصله از طریق” بند ق “در بخش گاز رسانی استان اشاره و خاطر نشان کرد : طبق اعلام مدیر عامل گاز کشور، عملکرد گیلان در این بخش به استان‌های دیگر به عنوان الگو ارایه می‌شود.

,

وی افزود: به عنوان مثال شاخص بهره‌مندی شهرستان رودبار از گاز طبیعی در ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۲ درصد بوده که در حال حاضر به ۷۲ درصد رسیده است.

,

نجفی خاطر نشان کرد : با همت و جدیت بیشتر دست اندرکاران این بخش تا پایان سال و اوایل سال آتی بسیاری از شهرستان‌های استان به عنوان شهرستان سبز معرفی می‌شود.

,

وی به تلاش‌های صورت گرفته در خصوص ارتقای شاخص‌های آسفالت راه روستایی در این دولت اشاره کرد و افزود: علی رغم بدهی سنگین اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران تلاش‌های مضاعفی انجام گردیده و نیازمند توسعه‌‌ی بیشتر در مناطق محروم است.

,

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان فرصت نمایندگان مردم گیلان در مجلس و کشور را بسیار بالا دانست و گفت: عزم نمایندگان برای حضور در جلسات و نیز مطالبه گری آنان تقدیر است و از این انگیزه بسیار استقبال می‌کنیم.

,

استاندار گیلان افزود: علی رغم اینکه شخصاً با وزرا، مدیران سازمان‌ها و بانک‌های کشور جلساتی دارم اما درخصوص تشکیل جلسات مشترک با وزراء تا جایی که برنامه‌های استانی اجازه دهد نمایندگان را همراهی خواهم کرد.

,

نجفی عملکرد اقتصاد مقاومتی استان را تاکنون مثبت ارزیابی کرد و افزود: در بخش اشتغال طبق آمار ارایه شده از سوی مرکز آمار نرخ بیکاری استان در سال ۹۱، ۱۵.۶ درصد بوده که در سال ۹۴ به ۱۱ درصد بهبود یافته است.

,

وی بر لزوم رشد شهرستان‌های استان به صورت متوازن تأکید و تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با برگزاری جلسات مختلف با مدیران دستگاه‌ها این توازن را در توزیع اعتبارات مد نظر قرار دهد.

,

استاندار گیلان ظرفیت کشاورزی استان را بسیار بالا دانست و افزود: با تشکیل شورای کشاورزی از سال گذشته که مدت‌ها از تعطیلی آن سپری می‌شد، مسائل استانی و کشوری این بخش را دنبال می‌کنیم.

,

نماینده ی عالی دولت در گیلان بر ضرورت رعایت مصرف آب، برق، گاز و نیز لوازم مصرفی در دستگاه‌های اجرایی تأکید و تصریح کرد: با توسعه‌ی دولت الکترونیک می‌توان در صرفه جویی مصرف کاغذ و نیز و هزینه‌های دیگر کاهش چمشگیری را شاهد بود.

,

وی به تلاش‌های صورت گرفته در بخش طرح‌های سالم سازی دریا در استان اشاره و خاطر نشان کرد: رقم اعتبارات تخصیص یافته در این بخش پایین بوده و در خصوص پرداخت مطالبات ناجیان غریق مشکلاتی وجود داشت که بخشی از آن از طریق منابع استانی پرداخت شده است و امسال در شورای برنامه‌ریزی این بخش به صورت ویژه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه