اخبار داغ

آشفته بازار صدور کارت ملی هوشمند!

آشفته بازار صدور کارت ملی هوشمند!
یک مسوول ثبت احوال کشورمان با بیان اینکه، از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ لایحه بودجه، مبلغ دریافتی در سایت ncr.ir همان مبلغ ۱۷ و ۲۰۰ تومان بوده، افزود: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۵، این مبلغ در سال جاری ۲۰ هزار تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نائین نا، بعد از تغییر و تعویض هوشمندانه کارت های گواهی نامه و نظام وظیفه حالا مدتی است نوبت به کارت های ملی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نائین نا,

کارت هایی که همه جا به عنوان یک سند رسمی مهم کارایی دارند و ارائه آن به نوعی در بیشتر سازمان ها، بانک ها، مراکز آموزشی و سایر نهادها و موسسات به یک روال عادی تبدیل شده است.

,

مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات سازمان ثبت احوال کشور چندی قبل گفت: فرآیند صدور کارت هوشمند ملی شامل چند مرحله می باشد که با مرحله پیش ثبت نام از طریق وب سایت www.ncr.ir آغاز می شود و مردم می توانند از هر مکانی مثل منزل و یا محل کار که به اینترنت دسترسی دارند، بدون پرداخت هیچ هزینه ایی ثبت نام کنند.

,

kartmelii

, kartmelii,

یغمایی با بیان اینکه، از ابتدای سال جاری تا زمان ابلاغ لایحه بودجه، مبلغ دریافتی در سایت ncr.ir همان مبلغ ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان بوده، افزود: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۵، این مبلغ در سال جاری ۲۰ هزار تومان است.

,

اما در این میان آنچه غیرعادی به نظر می رسد نحوه صدور کارت های جدید ملی و اعداد و ارقام دریافتی هر اداره ثبت، دفتر پیشخوان و یا ادارارت پستی است که هر کدام علی الظاهر ساز و کار اختصاصی خودشان را برای دریافت مبالغی بعنوان کارمزد تغییر و تعویض این کارت ها از مردم دارند و آن را طلب می کنند.

,

طلبی که در برگه یکی از دفاتر اندکی بیشتر از ۱۷هزار تومان قید شده اما وقتی کارت بانک را می کشید ۲۱هزار تومان از شما طالب هستند. یا در جایی دیگر در همان برگه رسید تحویلی ۲۰ هزار تومان قید کرده و مشخص نیست آنجا و به هنگام کارت کشیدن چقدر پول گرفته اند.

,

در یکی از شهرستان های جنوب استان اصفهان نیز یکی از مراجعان به اداره ثبت احوال از دریافت مبلغ ۲۶هزار تومان سخن می گوید و از من خبرنگار می خواهد پیگیر این دریافتی باشم. این شهروند همچنین می گوید: ظاهرا اداره مورد اشاره بعد از مدتی دستگاه کارت خوان خود را هم جمع کرده است!

,

بگذریم؛ نوبت که به خودم می رسد بهتر می توانم این موارد را بررسی کرده و از نزدیک لمس کنم. اوائل صبح در دفتر پست مشخص شده در جنوب شهرستان اصفهان حاضر می شوم. فضایی کوچک با جمعیتی که لحظه به لحظه بیشتر می شود. هر کدامشان هم سرش به گوشی و کار خودشان گرم است و من همچنان منتظر اینکه کی نوبتم فرا می رسد. ساعتی می گذرد و خبری از صداکردن مسوول مربوطه نیست.

,

دیگر سکوت جایز نیست. متصدی در جواب می گوید سیستم قطعی دارد و دفتر هم شلوغ است. می گویم، فردا هم که پنجشنبه است، پس امروز هم بعید است نوبت به من برسد و می گوید: مشخص نیست و من شناسنامه را به متصدی وا می گذارم و می روم تا ساعاتی دیگر باز گردم تا شاید…

,

حالا ساعت دقیقا همزمان با اذان ظهر موازی شده و دفتر پست همچنان شلوغ از جمعیت و ساکت از سوال و تقاضای مردم است.

,

همان متصدی اما با دیدن من خودش اقدام به انجام کارها می کند. یکی از داخل جمعیت معترض می شود(انگار تلنگری زده شد) و متصدی می گوید: این آقا از صبح اینجا بوده اند!

,

کار که تمام می شود نماز جماعت دوم مسجد نزدیک دفتر پست هم تمام شده است اما ادامه روندی که ذکر آن گذشت در صدور کارت های ملی هوشمند همچنان ادامه دارد…

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه