اخبار داغ

قاتل حیات وحش ایران دستگیر شد

قاتل حیات وحش ایران دستگیر شد
عامل کشتار گسترده حیات وحش ایران در شهرستان دماوند شناسایی و دستگیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میزان،  از مدتها قبل نیروهای یگان محیط زیست دماوند در جریان تخلفات یک شکارچی حرفه ای و قدیمی در این شهرستان قرار گرفته بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

 
,

 

,
 
,
رییس اداره محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بانان چندین بار رد این شکارچی متخلف را در کوه تعقیب کرده بودند اما وی که فوق العاده حرفه ای بود، هر بار به نحوی از دست ماموران گریخته بود.
,

 

 
,

 

,
 
,
عباس میرزاکریمی اظهار داشت: روز سه شنبه گذشته محیط بانان اطلاعاتی مبنی بر حضور این متخلف در منطقه بدست آورده و برای برخورد قانونی با وی وارد عمل شدند اما موفق به مشاهده و بازدشت این شکارچی حرفه ای نشدند.
,

 

 
,

 

,
 
,
نیروهای محیط زیست موضوع را با مقام قضایی هماهنگ کرده و پس از اخذ نیابت قضایی و حکم ورود به منزل از دادستان، به همراه ماموران پلیس اطلاعات و امنیت دماوند به صورت غافلگیرانه وارد منزل مظنون شدند.
,
 
 
 
 

 

 
 
,
 
,
 
 
 

 

 
,
 
 
 
,
 
 
 
,
 
,
 
, ,
,
, , , , ,
 
,
 
,
 
,
 
,

 

,
 
,
 
,

در جریان بازرسی از این مکان مقادیری گوشت تازه شکار متعلق به قوچ وحشی، یک اسلحه گلوله زنی برنو، یک اسلحه شکاری دو لول، دو اسلحه بادی، سه قنداق اسلحه، تعداد بسیار زیادی انواع فشنگ شکاری، تعدادی فشنگ جنگی متعلق به کلاشینکف و کلت کمری، دو دوربین چشمی، چندین بطری حاوی مشروبات الکلی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

,
همچنین در جریان بازرسی از این خانه، سه آلبوم حاوی تصاویر متعددی از شکار غیرمجاز جانوران وحشی توسط این شکارچی متخلف و چند متهم دیگر بدست آمد.
,

 

 
,

 

,
 
,

تصاویر فوق، نشان دهنده‌ی صید و شکار انواع گونه های جانوری از جمله کل و بز، قوچ و میش، گراز، خرگوش وحشی، تشی، روباه و ماهی قزل آلا می باشد.

,
این تخلفات بدون در نظر گرفتن، فصل، گونه، جنس (نر و ماده) و سن (پیر و جوان) در سال های مختلف رخ داده است و شکارچی متخلف هیچگونه مدرکی دال بر قانونی بودن حتی یک مورد از صید و شکارهای موجود در تصاویر در اختیار ندارد.
,

 

 
,

 

,
 
,
متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و همچنین نگهداری از مهمات غیرمجاز شکاری و جنگی به مراجع قضایی معرفی شد.
,

 

 
,

 

,
 
,
شکارچی متخلف روز چهارشنبه مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی که یک روز قبل از دستگیری شکار کرده و گوشت های متعلق به آن در خانه وی کشف شده بود را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه کرد.
,

 

 
,

 

,
 
,
این پرونده در حال کارشناسی و تکمیل بوده و طبق دستور مقام قضایی متهم هم اکنون سه روز است که در زندان به سر می برد.
,

 

 
,

 

,
 
,
بر اساس بررسی های کارشناسی تاکنون شکار غیرمجاز حداقل ۲۲ کل و بز وحشی، ۳۱ قوچ و میش وحشی، ۶ گراز، ۳ روباه، ۸ خرگوش وحشی، یک تشی و تعداد ۸۰ ماهی قزل آلا مشخص شده و کار بررسی تصاویر همچنان ادامه دارد.
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه