اخبار داغ

گرمای خوزستان جان یک نفر را گرفت

گرمای خوزستان جان یک نفر را گرفت
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مرگ یک کارگر ساختمانی به دلیل فعالیت در هوای گرم خبر داد و گفت: این فرد دچار خون‌ریزی مغزی شد و جان خود را از دست داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، میثم معزی با اشاره به بالا رفتن دمای هوا در شهرهای مختلف خوزستان اظهار داشت: در روزهای گذشته 6 بیمار به دلیل گرمازدگی شدید به مراکز درمانی مراجعه کردند که  یکی از این بیماران که کارگر ساختمانی بود، به دلیل گرمازدگی و خون‌ریزی مغزی جان باخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: 5 بیمار دیگری که به علت گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کردند پس از اقدامات اولیه و درمان سرپایی مرخص شدند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: گرمازدگی زمانی به عنوان یک بیماری محسوب می‌شود که دمای بدن بالاتر از 40 درجه باشد.

وی با اشاره به علائم گرمازدگی گفت: این بیماری می‌تواند عوارض غیر قابل جبرانی داشته باشد که نخستین و شایع‌ترین علامت آن از هوش رفتن بیمار است.

معزی سر درد، سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، ضعف و بی حالی شدید، افزایش ضربان قلب، تنگی نفس، تندی نفس و کاهش اکسیژن‌رسانی به خون از دیگر عوارض گرمازدگی اعلام کرد.

وی درباره خطرات و عوارض افزایش دمای بدن نیز گفت: تشنج، کما و مرگ خطراتی است افراد را بعد از بالا رفتن دمای بدن آنها تهدید خواهد کرد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد: این مشکلات و خطرات پس از گرما‌زدگی بیشتر افراد کمتر از 8 سال، افراد مسن و بیماران قلبی عروقی را تهدید می‌کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه