اخبار داغ

نشست نه چندان داغ اصلاح طلبان با اصولگرایان در فرمانداری شهرستان سقز

نشست نه چندان داغ اصلاح طلبان با اصولگرایان در فرمانداری شهرستان سقز
جمعی از اصولگرایان و اصلاح طلبان شهرستان سقز در نشستی با فرماندار ویژه و معاونان سیاسی و برنامه ریزی به بررسی مسایل و مشکلات شهرستان سقز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گولان سقز، در این نشست، معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز گفت: به عنوان یک اصلاح طلب به راه و روش دولت تدبیر و امید و رویه اعتدالگرایانه آن معتقدم و دغدغه ای جز خدمت به مردم شریف شهرستان سقز ندارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گولان سقز,
 
,
علی اکبر ورمقانی افزود: تمام گروه ها و احزاب ایران اسلامی به حفظ مصالح ملی، اعتقاد به ولایت فقیه، کمک به توسعه و آبادانی کشور، حفظ منافع ملی و دفاع از آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد هستند و رویکرد دولت، حفظ جایگاه گروه های سیاسی و برگزاری نشست و دیدار با آنهاست و بنده هم به عنوان فرماندار شهرستان به این رویکرد اعتقاد دارم.
,
 
,
ورمقانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع مردم کرمان پیرامون گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا اظهار داشت: معظم له این دو گروه را چون دو بال برای پرواز هواپیما تشبیه فرمودند و عدول از فرمایشات ایشان قابل قبول نیست.
,
 
,
وی ادامه داد: توجه به این فرمایش گهربار به این معناست که نباید هیچ اصلاح طلب و اصولگرایی در فکر حذف دیگری باشد و باید جناح های سیاسی با همدلی در راستای رفع مشکلات کشور گام بردارند و حذف یکی از جناح ها یعنی سقوط نظام جمهوری اسلامی چرا که اگر یکی از بال ها نباشد هواپیما سقوط می کند.
,
 
,
وی با اشاره به اوضاع کشورهای منطقه تصریح کرد: به برکت رهبر هوشمند و مردم فهیم، ایران اسلامی از  امنیت کامل برخوردار بوده و این امنیت در جهان بی نظیر است.
,
 
,
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید گفت: با وجود محدودیت های اعتباری، تحریم های ظالمانه و افت قیمت نفت، دولت در جهت کاهش تورم و تعامل با جامعه جهانی فعالیت های گسترده و مثبتی داشته است.
,
 
,
ورمقانی در بخشی دیگر از سخنان خود با تشریح اقدامات دولت در شهرستان سقز اظهار داشت: در شهرستان سقز تمام طرح های عمرانی از جمله سد  شهید صالحیان، کنارگذر و بیمارستان فعال است.
,
 
,
وی گفت: در راستای ارتقای شاخص های برخورداری روستاییان از راه آسفالته از تیرماه سال 93 تا آبان ماه سال 94به میزان 65 کیلومتر راه روستایی در سقز آسفالت شده که اقدام مناسبی بوده است.
,
 
,
فرماندار سقز همچنین، دعوت از سرمایه گذاران خارجی توسط دولت و سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه ذوب آهن و سیگارت و دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی توسط شهرداری به ویژه ساخت زیر گذر میدان آزادی را تحولی مناسب و مهم در اجرای طرح های مهم برای اشتغال زایی و بهبود عمران شهری توصیف کرد.
,
 
,
وی ادامه داد: پل "که وه سوار " سقز با اعتبار 110 میلیار ردیال توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی به زودی کلنگ زنی و دو مجتمع آبرسانی روستایی با اعتبار 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته می شود.
,
 
,
وی اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان را  هم مهم توصیف و عنوان کرد: دستگاه پزشکی ام. آر. آی در بیمارستان امام خمینی(ره) راه اندازی شده و از محل طرح نظام سلامت در این بیمارستان تعمیرات اساسی انجام شده است.
,
 
,
وی یکی از اقدامات مهم در کردستان توسط آقای زاهدی استاندار محترم استان را تشکیل پنجره واحد سرمایه گذاری برشمرد و تاکید کرد: تسهیل در سرمایه گذاری در استان و شهرستان سقز همواره به جد در دستور کار بوده است.
,
 
,
وی راه اندازی دوباره استخر سرپوشیده سقز را از جمله دغدغه های فرمانداری برشمرد و افزود: مبلغ  هشت میلیارد ریال از محل ماده 180 به این طرح اختصاص یافت که اعتبار تخصیص نیافت با این حال با پیگیری های مداوم در حال حاضر اقدامات اجرایی واداری مداومی انجام گرفته که امیدوارم به زودی این کمبود مرتفع شود.
,
 
,
ورمقانی، ایجاد نشاط اجتماعی با برگزاری همایش ها مختلف را از دستور کارهای مهم فرمانداری عنوان کرد و افزود: همایش موسیقی کُردی برگزار شد و  گرامیداشت شیخ حسن مولان آباد، سیزدهمین جشنواره تئاتر کُردی در سال جاری و همایش زیویه شناسی اوایل اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه نباید در برابر مشکلات سقز بی تفاوت بود بر ارایه انتقاد های سازنده، اهمیت نظارت افکار عمومی و نهادینه کردن سرمایه گذاری بخش خصوصی با کمک صاحبان فکر و ایده تاکید کرد.
,
 
,
معاون سیاسی و انتظامی فرماندار سقز هم گفت: نشست حاضر که ترکیبی از نگرش ها و عقاید مختلف و متنوع در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است نشان می دهد که شهرستان سقز از ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف برخوردارست و این ظرفیت موتور محرکه خوبی برای تحقق توسعه پایدار است.
,
 
,
 کامیل کریمیان، افزود: گروه های سیاسی باید آستانه تحمل بالایی داشته باشند و حرکت این در استا یک هنر است.
,
 
,
فریبرز اولیایی، معاون برنامه ریزی فرماندار سقز هم با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: رهبر انقلاب فرموده اند که من اصولگرای اصلاح طلب هستم و دعوای این دو جناح را قبول ندارم و باید در جهت توسعه کشور با هم و در کنار هم گام بردارند.
,
 
,
در این نشست، شرکت کنندگان از هر دو جناح اصلاح طلبان و اصولگرایان بر اهمیت تکثر و چند صدایی در جامعه، توجه به چرخش نخبگان در بحث انتصاب ها و استفاده از نیروهای بومی، نظارت بر ادارات، توجه بیشتر شهرداری و شورا در خصوص اجرای طرح های عمرانی، اجرای زیر گذر در سه راهی آرامستان آیچی، ضرورت تسریع در راه اندازی استخر، حفظ سرمایه های اجتماعی، تلاش بیشتر دولت برای رفع مشکلات اجتماعی، اهمیت وجود رسانه های آزاد برای پیگیری مسایل و مشکلات، حمایت از جریان آزاد اطلاعات، بازدید سرزده از اداره ها و توسعه نهادهای مدنی تاکید کردند.
,
 
,
در ادامه، شرکت کنندگان ضمن اظهار خرسندی و تشکر از فرماندار سقز برای برگزاری این نشست بر ادامه آن و بررسی مسایل و مشکلات شهرستان به صورت کارگروه های تخصصی تاکید کردند.
,
 
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه