اخبار داغ

تهدیدی به نام پوکمون!

تهدیدی به نام پوکمون!
با توجه به خطرات بالقوه گسترش پوکمون ضرورت دارد با انجام اقدامات مقتضی، راه برای سوء استفاده دشمنان بسته شده و از آسیب های فراوان احتمالی پیشگیری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،«پوکمن گو» بازی ویدئویی در سبک واقعیت افزوده است که در سال جاری میلادی توسط کمپانی پوکمن برای سیستم عامل های آی‌اواس و اندروید منتشر شده‌است. این بازی یک بازی کاملا جمعی است که تمامی ساختارهای یک کشور (اعم از خیابان ها، معابر و مکانهای عمومی و حتی مکان های حساس سیاسی نظامی و امنیتی) با آن درگیر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

نحوه بازی بدین صورت است که GPS دستگاه بازیکن همواره در سراسر بازی روشن بوده و تمامی اطلاعات محیطی و مکانی بازیکن به سرور مرکزی مخابره می شود. در واقع پوکمون یک بازی مبتنی بر مکان است که با استفاده از موقعیت جغرافیایی واقعی شما اجرا شده و قابلیت تغییر همه چیز در آن وجود دارد.

,

بعد از مکان یابی دقیق فرد مورد نظر که توسط سیستم گوگل انجام میگیرد، برای شروع بازی باید دوربین گوشی از ابتدا شروع و تا پایان  بازی روشن باشد.

,

همینطور که در محیط اطراف خود به راه رفتن و گشتن می‌پردازید، پوکمون‌ها روی نقشه نمایان می‌شوند. نوار گوشه پایین سمت راست صفحه نشان می‌دهد که چقدر به پوکمون نزدیک هستید. سه جای پا به این معنی است که پوکمون از شما دور است و یک جای پا به این معنا است که پوکمون در پشت سر شما قرار دارد.

,

با لمس کردن پوکمون، این موجود روبه‌روی شما ظاهر می‌شود، پس از انجام این کار می‌توانید با کشیدن روی صفحه نمایش به پرتاب Pokéballها به سمت پوکمون مشغول شوید.

,

  اما این بازی به ظاهر مهیج علی رغم فناوری و ابتکار بسیار جالب آن دارای ابهاماتی یا به عبارتی خطراتی است که فرد بصورت ناخواسته با بازی در آن، زمینه بروز آن را نه برای خود،بلکه در سطح کلان باعث میشود.

,

از جمله نکات بارز در ساختار این بازی می توان به محل استقرار سرورهای آن اشاره کرد؛ سرورهای این بازی در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و همچنین سیستم مکان یابی آن نیز برپایه سیستم گوگل مپ می باشد یعنی فرد به هرنقطه ای حرکت کند و در هر محلی حضور پیدا کند به راحتی توسط سیستم های گوگل قابل شناسایی است.

,

همانطور که در ابتدا بیان شد، در تمام مراحل این بازی دوربین گوشی شما روشن است، بدین ترتیب با یک حساب دقیق بسیاری از داده ها و اطلاعات از مکان های مختلف دنیا به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه ای در اختیار کشور سازنده (ایالات متحده) قرار میگیرد که در گذشته نمونه ی مشابه آنرا در شبکه های اجتماعی فیس بوک و گوگل شاهد بوده ایم.

,

همچنین با انتقال محل بازی به نزدیکی اماکن حساس دولتی، نظامی و انتظامی و امنیتی ،دسترسی به موقعیت مکانی و اطلاعات دقیق از ساختمانها و سیستم حفاظتی، مجموعه ای کامل از اطلاعات که شاید جمع آوری آنها چندین سال به طول انجامد را بتوان در عرض تنها چند ساعت و توسط چند کاربر این بازی بدست آورد.

,

در مرحله اصلی پروژه،زمانی که این بازی بین عموم فراگیر شد و اکثریت مخاطبان مورد انتظار به این بازی رو آوردند، ظهور تعداد زیادی پوکمون در یک محل، هجوم تعداد زیادی از بازیکنان به آن مناطق را در پی خواهد داشت.

,

در این حالت سرور مرکزی می تواند تعداد قابل توجهی پوکمون را در نزدیکی مکان های امنیتی، نظامی و سیاسی گذاشته و جمعیت را به این مناطق سرازیر کند.

,

در پوشش همین اجتماعات و افزایش تراکم جمعیت در یک نقطه خاص، امکان گسیل افرادی زبده با مقاصد خاص به نقاط از پیش تعیین شده فراهم می شود.

,

لذا با توجه به خطرات بالقوه گسترش این بازی  ضرورت دارد با انجام اقدامات مقتضی، راه برای سوء استفاده دشمنان بسته شده و از آسیب های فراوان احتمالی پیشگیری شود.

,

امیر عظیمی - فعال دانشجویی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه