اخبار داغ

روز یکشنبه؛

افزایش بیش از دو برابری ذرات معلق در هوای اراک

افزایش بیش از دو برابری ذرات معلق در هوای اراک
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از افزایش بیش از دو برابری غلظت ذرات معلق در هوای اراک نسبت به استاندارد در روز یکشنبه سوم مرداد ماه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزیدر گفتگو با اراک امروز؛ در این خصوص گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش کیفیت هوای اراک، میزان غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوای اراک، صبح روز یکشنبه سوم مرداد ماه به ۸۹ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز؛, ,

139405261807307105896534

, 139405261807307105896534, 139405261807307105896534,

ابراهیمی اظهار کرد: این شرایط بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه های حساس جمعیتی است.

,

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اخیرنیز هوای اراک برای تمامی گروه های هدف ناسالم گزارش شده بود ادامه داد: میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در اراک در ۲۴ ساعت اخیر نیز به ۱۳۰ رسید.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص سنجش استاندارد زیست محیطی ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

,

ابراهیمی با اشاره به اینکه کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ روز با کیفیت هوای ناسالم را سپری کرده است خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۹ روز با کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۹ روز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی بوده است.

,

کلانشهر اراک جزء یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است، به همین منظور طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک از طرح‌های ملی است که در راستای کاهش آلودگی هوای آن در سال ۱۳۸۶ در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید.

,

شهر اراک به دلیل ویژگیهای اقلیمی و به دلیل محاط شدن توسط ارتفاعات، وجود کویر (تالاب میقان) در پنج کیلومتری شمال شرقی که در تابستانها منبع تولید گرد و غبار و در زمستانها منبع تولید مه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه