اخبار داغ

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر:

۷۵ درصد از فضای ادارات ابهر برای معلولین مناسب‌ نیست/ مناسب سازی طرحی فراموش شده در غبار ضعف مدیریت ها

۷۵ درصد از فضای ادارات ابهر برای معلولین مناسب‌ نیست/ مناسب سازی طرحی فراموش شده در غبار ضعف مدیریت ها
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر با بیان اینکه ۷۵ درصد ادارات و سازمانه ای دولتی و خصوصی فاقد مناسب سازی برای معلولین هستند، گفت: ۲۵ درصد ادارات و سازمان های خصوصی و دولتی مناسب سازی را انجام داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام رجبی امروز در گفت و گو با خبرنگار ابهر۲۴ با اشاره به عدم مناسب سازی بانک ها و معابر در ابهر برای تردد معلولان اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم معلولین را برای انجام امورات شخصی به جامعه بیاوریم بایستی موانع از جامعه از سر راه معلولان برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ابهر۲۴ ,

وی در ادامه اضافه کرد: عدم مناسب سازی بیشتر در معابر، اماکن عمومی بانک ها، پیاده رو ها و کانال های آب و جوب ها، ادارات انجام نشده است.

,

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر با بیان اینکه حتی چهار راه ها هم در ابهر به سیستم های صوتی هشدار دهنده برای نابینایان مجهز نیستند افزود: همه بانک ها به جز بانک توسعه تعاون و خود پرداز بانک کشاورزی در ابهر برای حضور معلولین مناسب نیستند.

,

وی با بیان اینکه با وضعیت حاضر امکان تردد معلولین در بانک ها وجود ندارد تصریح کرد: بانک ها اذعان دارند که باید بودجه خواصی در این باره در نظر گرفته شود و آنها می توانند از بالابر های الکتریکی برای جابه جایی استفاده نمایند.

,

رجبی ۷۵ درصد ادارات و سازمانه ای دولتی و خصوصی را فاقد مناسب سازی برای معلولین دانست و گفت: ۲۵ درصد ادارات و سازمان های خصوصی و دولتی مناسب سازی را انجام داده اند.

,

وی ضعف اجرایی را عامل مهم در عدم مناسب سازی برای حضور معلولین دانست و افزود: سازمان بهزیستی مطالبه گر است و خواسته های معلولین در قانون پیش بینی شده است ولی ضعف دستگاه های اجرایی عامل اصلی در اجرایی نشدن مناسب سازی در ادارات و سازمان ها و … است.

,

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر با تشکر از اقدامات و پیگیری های مسئولین شهر بویژه فرماندار ابهر تصریح کرد: آغاز خوبی در زمینه مناسب سازی در شهرداری آغاز شده است و احداث جاده سلامت از مهمترین عناوین است.

,

رجبی با اشاره به اعلام مدت ۲۰ روزه فرماندار به ادارات جهت مناسب سازی برای حضور معلولین تاکید کرد: فرماندار ابهر به همه بانک ها و ادارات ۲۰ روز کاری فرصت داده است تا ادارات و بانکها نسبت به مناسب سازی برای حضور معلولین اقدام کنند که در غیر این صورت شهرداران نسبت به مناسب سازی اقدام خواهند نمود.

,

وی با بیان اینکه معلولین نیاز به ترحم ندارند بلکه نیاز به حمایت دارند افزود: معلولین می خواهند به راحتی در جامعه مشارکت و حضور داشته باشند.

,

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر  در ادامه خاطر نشان کرد: در شهرستان ابهر ۱ هزار و ۲۴۶ معلول شناسایی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه