اخبار داغ

فیش های حقوقی شرکت ملی مس؛ واقعیت یا توهم ؟

فیش های حقوقی شرکت ملی مس؛ واقعیت یا توهم ؟
روز گذشته یک کانال در شبکه های اجتماعی مطلبی در خصوص شرکت ملی مس منتشر کرده است با این موضوع که مدیر عامل و تعدادی از مدیران شرکت مانند مدیر منطقه مس کرمان و مدیر صندوق بازنشستگی مس از بازنشستگان هستند که پاداش هیئت مدیره سال ٩٣ در حدود ۷۵۰میلیون تومانی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته یک کانال در شبکه های اجتماعی مطلبی در خصوص شرکت ملی مس منتشر کرده است با این موضوع که مدیر عامل و تعدادی از مدیران شرکت مانند مدیر منطقه مس کرمان و مدیر صندوق بازنشستگی مس از بازنشستگان هستند که پاداش هیئت مدیره سال ٩٣ در حدود ۷۵۰میلیون تومانی بوده است.

لذا صحت این خبر را از سید محمدعلی میرافضلی مسئول روابط عمومی مس سرچشمه استان کرمان جویا شدیم که وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : این خبر مربوط به مدیرمنطقه و مدیرصندوق بازنشستگی کرمان نبوده است و این خبر توسط کاربران فضای مجازی شاخ و برگ گرفته است و جوابیه شرکت ملی مس در این رابطه در سایت مشرق منتشر شده است .

سایت مشرق در این خصوص نوشت : به دنبال افشای توزیع پاداش ۷۵۰ میلیون تومانی در شرکت ملی مس ، جوابیه‌ای از سوی این شرکت صادر شده است که بر ابهامات درباره این پاداش نجومی افزود. متن گزارش و جوابیه این شرکت را از  اینجا مشاهده کنید.
۱- شرکت ملی مس اعلام کرده که خبر مذکور عاری از واقعیت است، اما مشخص نکرده کدام بخش از این خبر کذب بوده است؟ پرداخت پاداش ۷۵۰ میلیون تومانی به اعضای هیئت مدیره یا رقم ۷۵۰ هزار تومانی حق جلسه آنها؟ این ارقام که در گزارش رسمی شرکت آمده است، پس چه چیزی عاری از واقعیت است؟

۲- مطابق گزارش رسمی از مجمع عمومی شرکت ملی مس که یکشنبه هفته گذشته برگزار شده، نام مهدی کرباسیان به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت درج شده است. بنابراین شرکت ملی مس، چه چیز را تکذیب می‌کند؟ اگر کرباسیان در فاصله یکشنبه هفته گذشته به بعد استعفا داده، سند رسمی آن چرا منتشر نشده است؟

سوالات بی‌پاسخ درباره پاداش 750 میلیونی هیئت مدیره شرکت ملی مس

۳- شرکت ملی مس اعلام کرده که با توجه به اینکه سازمان ایمیدرو ۱۲ درصد سهام شرکت ملی مس را دارد، حضور نماینده این سازمان در هیئت مدیره شرکت ملی مس، قانونی بوده است.   گفتنی است مشرق، اشکالی در این زمینه  مطرح نکرده بود، بلکه این سوال را مطرح کرده که کرباسیان با توجه به مسئولیت خود در سازمان ایمیدرو، چرا شخصا نمایندگی این سازمان را در هیئت مدیره شرکت ملی مس بر عهده گرفته است؟ آیا این چندشغله بودن، ناشی از عشق به خدمت بوده یا موضوع دیگری در میان است؟ این سوال مهم همچنان بی‌پاسخ مانده است.

۴- درباره سهم اعضای هیئت مدیره از پاداش مصوب، مشرق قضاوتی نکرده و فقط این سوال را مطرح کرده بود: ضروری است آقای کرباسیان شفاف‌سازی کند که از ۷۵۰ میلیون تومان پاداش هیئت مدیره شرکت ملی مس، چه مقدار به سهامدار حقوقی (ایمیدرو) و چه مقدار به نماینده ایمیدرو یعنی خود او رسیده است.

۵- شرکت ملی مس در جوابیه خود این سوال را بی‌پاسخ گذاشته که با توجه به روند به شدت نزولی ارزش سهام این شرکت در بورس در چند سال اخیر، توزیع ۷۵۰ میلیون تومان پاداش میان اعضای هیئت مدیره، بابت کدام خدمت آنان بوده است؟ آیا سقوط ارزش سهام این شرکت نسبت به ابتدای دولت یازدهم، جایی برای پاداش می‌گذارد؟ اگر هیئت مدیره شرکت ملی مس توانسته بود ارزش سهام این شرکت را در سه سال دولت یازدهم اندکی ارتقاء دهد، آنگاه چه رقمی بابت پاداش آنها لحاظ می‌شد؟

حال این سوال در ذهن افراد جامعه به وجود می آید که آیا این فیش های حقوقی شرکت ملی مس واقعیت دارد یا توهم است ؟

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه