اخبار داغ

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه زابل؛

سیستان در غبار بی تدبیری مسولان مدفون شد/ حل مشکلات سیستان نیازمند اقدامی جهادی

سیستان در غبار بی تدبیری مسولان مدفون شد/ حل مشکلات سیستان نیازمند اقدامی جهادی
مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: منطقه سیستان در غبار بی تدبیری مسولان مدفون شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الله ولایتی در گفت و گو با خبرنگار اوشیدا با گلایه از عدم پیگیری مشکلات الودگی سیستان، بیان کرد: مسئولین، نمایندگان، رسانه های کشوری و استانی باید وضعیت خاص مردم سیستان را به درستی تبیین کنند و نگذارند در افکار عمومی مسئله ریزگردهای سیستان، برابر آلودگی هوای کلانشهر ها قرار گرفته و به مسئله ای عادی تبدیل شود.

وی با اشاره به آغاز فصل بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، تصریح کرد: شن های روان توسط بادهای ۱۲۰ روزه میهمان ناخوانده ای برای خانه و ریه‌های مردم منطقه شده است ،بادهایی که در گذشته با گذر از سطح آب دریاچه هامون خنکای مطبوعی برای ساکنان سیستان به ارمغان می آوردند، امروز با خشک شدن هامون شنهای روان را به سوغاتی این مردم تبدیل کرده است، سوغاتی که با تلاش مسئولین دغدغه مند تنها توانست زابل را به عنوان آلوده ترین شهر جهان ثبت کند.

وی با بیان این مطلب که پایتخت نشینان حتی یک روز هم نمیتوانند هوای زابل را تحمل کنند، افزود: آیا وزیر امور خارجه کشور می تواند تنها برای یک روز به زابل آمده و بدبختی مردم را از نزدیک ببیند و یا برای چند روز در این شرایط سخت در منطقه زندگی کند.

ولایتی ادامه داد: وزیر امور خارجه که دم از گفت و گو و مذاکره می زند، چرا حقابه هامون خشکیده را طلب نمی کند، ما نیز از او میخواهیم تا از آن تلفن های طوفانی و فشارهای ایمیلی که در آن خبره هستند برای موضوع حقابه هامون هم بکار گیری کنند، شاید افاقه کند.

وی تصریح کرد: مسئولین و نهاد های نظارتی آیا به طرح عظیم آبیاری به ۴۶ هزار هکتار مزارع دشت سیستان که با دستور و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب باید طی سه سال انجام شود اشراف و نظارتی دارند و یا نسبت به کیفیت و استاندارد بودن پروژه ها متعهد هستند که پروژه در موعد مقرر تحویل شود.

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه زابل ابراز داشت: مسئولین در بخش های کشاورزی و صنعتی در موضوع اقتصاد مقاومتی، باید صنایع تبدیلی را فعال و در صورت نبود ایجاد کنند تا مردم با دلگرمی بتوانند به تولیدات کشاورزی و دامی مشغول باشند و دیگر محصولاتشان بر روی دستشان نماند.

وی با تاکید بر اینکه برخی با سؤاستفاده از منطقه محروم تسهیلات اشتغال زایی را دریافت و در مصارف غیر استفاده می کنند ، تصریح کرد: چرا در زمینه های مختلف که ظرفیت آن برای ایجاد اشتغال در سیستان وجود دارد سرمایه گذاری نمی شود و با سؤاستفاده کنندگان از تسهیلات اشتغال زایی برخورد نمی شود؟ مسئولین باید با نظارت دقیق بر طرح های اشتغال زایی جلوی این گونه سودجویی ها را بگیرند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: راه حل مشکل ریزگردها و دیگر مشکلات سیستان برگزاری همایش های بی ثمر، تبلیغات، سیاسی کاری وصرفا حرف بی عمل نیست بلکه راه حل آن عمل، تلاش و کوشش جهادی و مخلصانه است که متاسفانه در منطقه سیستان کمتر وجود دارد و علاوه برآن نظارت هم ضعیف است.

انتهای پیام/گ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه