اخبار داغ

گزارش آوای سیدجمال از وضعیت پهلوانی از یادرفته؛

پهلوان نامی اسدآباد؛ تنها و بی‌کس در سرای سالمندان/دوستان یادش کنید

پهلوان نامی اسدآباد؛ تنها و بی‌کس در سرای سالمندان/دوستان یادش کنید
ایامی که به نام ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای بود فرصتی است تا یادی از یکی از پهلوانان به نام اسداباد کرد اما دریغا!!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ دو روزی است که از روز فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای می‌گذرد اما این روز بیانگر چیست؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال, ؛,

 یکی از اخلاق‌های حسنه در این ورزش پهلوانی انجام صله رحم است که یادی از بزرگان باید کرد که در این گزارش به وضعیت یکی از پهلوانان نیک نامی پرداخته ایم که این روزها از یاد رفته است و چه خوب میشد که در این ایام که به نام این پهلوان هم بود، یادی از او می‌کردیم.

,

چهار سالی است که «یاس سفید» همان مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی سالمندان در همدان میزبان یکی از پهلوانان به نام شهر اسدآباد است.

,

"مهدی نوری‌زاده" همان پهلوانی  است که در دو سال گذشته که در سرای سالمندان میزبان دوستان خود بود و آنان از او به نیکی یاد می‌کردند.

,

از خاطراتی که با این پهلوان نکونام داشته و شاهد قدرت بدنی او و جابه جایی اتاقک ماشین‌های سنگین از جمله خاور بودند.

,

و امروز این پهلوان به نام شهر اسدآباد که این روزها ساکن سرایی به نام «یاس سفید» است، گویی نامش از یاد رفته و دیگر توانی در بازو ندارد که در گود میدان حاضر شود.

,

با توجه هفته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در تماسی تلفنی با مدیر مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه‌روزی سالمندان  یاس سفید جویای احوال این بزرگ پهلوان نامی اسدآباد شدیم.

,

خانم طیبه اکبری با بیان اینکه آقای"مهدی نوری‌زاده" حدود 4 سال است که در این مرکز زندگی را سپری می‌کنند، اظهار کرد: ایشان با وجود اینکه 90 سالگی را می‌گذرانند اما دارای روحیه بسیار خوب و سرحالی هستند.

,

وی با بیان اینکه ندیده ام که کسی به دیدن این پهلوان نامی بیاید و حتی کسی شهریه و کارهای درمانی او را پیگیر شود، گفت: هزینه درمانی و نگهداری ایشان توسط خود مرکز پرداخت می‌شود.

,

مدیر این مرکز توانبخشی و سالمندان ادامه داد: آقای مهدی زاده اخلاق خوب و منشی پهلوانی دارند.

,

وی با بیان اینکه 90 نفر سالمند در این سرای سالمندان وجود دارد، افزود: اکثر آقایان سالمند در این سرا مجهول الهویه هستند

,

اکبری با اشاره به اینکه سالمندان دارای هزینه‌های بالای درمانی و جانبی مانند پوشاک هستند، گفت: انتظارمی‌رود که افراد خیر در این زمینه گام بردارند.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه