اخبار داغ

کارشناس سلامت خانواده:

کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند باهوش ترند

کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند باهوش ترند
کارشناس سلامت خانواده مرکز توسعه سلامت کیش گفت: پزشکان بر این عقیده اند که تغذیه با شیر مادر رابطه مستقیم با میزان هوش و توانایی جسمی کودکان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کیش پرس، مریم هادیان کارشناس سلامت خانواده مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اهمیت تغذیه با شیر مادر گفت: شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتانینی بیشمار، بیش از سایر مواد غذایی برای نوزدان توصیه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

 

,

وی افزود: در دین مبین اسلام روایات بسیاری در خصوص تغذیه با شیر مادر وارد شده است و به مادران توصیه شده تا به مدت 2 سال کامل به کودکان خود شیر بدهند تا کودکان از مواد مغذی که برای سلامت آنان مورد نیاز است به صورت کامل استفاده کنند.

,

 

,

کارشناس سلامت خانواده با اشاره به نامگذاری اول آگوست بنام روز جهانی شیر مادر اظهار کرد: هدف از نامگذاری این روز تشویق مادران به تغذیه فرزندان با شیر مادر  و بهره گیری از این موهبت الهی است.

,

 

,

هادیان بیان کرد: هفته جهانی تغذیه با شیر مادر به ما فرصتی می دهد تا خانواده ها و مردم را از مزایای تغذیه زود هنگام و انحصاری با شیر مادر آگاه کنیم.

,

 

,

وی تاکید کرد: پزشکان بر این عقیده اند کودکانی که در دوران نوزادی از شیرمادر تغذیه می کنند از میزان هوش و توان جسمی بالاتری نسبت به سایر نوزادانی که از دیگر منابع غذایی تغذیه می کنند برخوردارند.

,

 

,

کارشناس سلامت خانواده هدف از برگزاری این هفته را، جلب توجه به اهمیت حمایت مردمی برای کمک به مادران جهت استقرار و حفظ تداوم تغذیه با شیر مادر، آگاه کردن مردم در مورد فواید بسیار موثر  تغذیه با شیرمادرو کوشش های متحد برای گسترش برنامه های مشاوره مردمی، تشویق حامیان تغذیه با شیرمادر بدون توجه به سوابق آموزشی آنان، برای کسب آموزش جهت حمایت از مادران و شیرخواران عنوان کرد.

,


هادیان افزود: ارسال مقالات به جراید ،ارائه پیام های رادیویی،تهیه و نصب بنر ،برگزاری کلاس های آموزشی با موضوعات نحوه مشاوره و آموزش صحیح شیردهی به مادران باردار و شیرده همراه با نمایش فیلم، اهدا هدیه به مادران نمونه درخصوص شیردهی به کودک ، اجرای برنامه آموزشی چهره به چهره و گروهی توسط مراقبین سلامت در فرهنگسراها و مساجد ،تهیه و توزیع تراکت های آموزشی، از مهمترین فعالیتهای مرکز توسعه سلامت کیش در هفته شیر مادر است

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه