اخبار داغ

جلسه هماهنگی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر؛

ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر

ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر
نخستین جلسه هماهنگی دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران به‌منظور هماهنگی‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حضور اعضا در محل فرمانداری شهرستان اهر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اهروصال، جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران پس از گذراندن نه دوره توالی اکنون به دهمین دوره رسیده و برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری کمی و کیفی این جشنواره فرهنگی و هنری کشوری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری طی ماه گذشته در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

در همین راستا به‌منظور هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط عوامل اجرایی دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران جهت برگزاری این جشنواره در فرمانداری اهر تشکیل جلسه دادند و در این جلسه هماهنگی بر برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در اواخر مردادماه سال جاری تأکید کردند.

,

AHarvesal95050300095

, AHarvesal95050300095, AHarvesal95050300095,

ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه اهر

, ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه اهر, ارسال ۱۵۶ اثر به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه اهر,

مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در جلسه هماهنگی جشنواره سراسری تئاتر ارسباران گزارشی از روند فعالیت دبیرخانه جشنواره و آثار رسیده به دبیرخانه را ارائه نموده و خواستار همکاری نهادها و دستگاه‌ها در جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره شدند و قول مساعد دادند که نظارت‌های کافی و وافی در مرحله بازبینی صورت خواهد گرفت تا مشکلاتی در ادامه کار پیش نیاید.

,

 زارعی  در ادامه افزود: تاکنون ۱۵۶ اثر به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره کشوری تئاتر کوتاه ارسباران رسیده است.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: بعد از بازبینی، آثار راه‌یافته به بخش مسابقه در مدت برگزاری جشنواره به روی صحنه خواهند رفت.

,

وی بیان داشت: با توجه به اینکه از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه دهمین دوره جشنواره کشوری تئاتر کوتاه ارسباران آثار رسیده است، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر از هنرمندان میهمان شهرستان اهر باشند.

,

 

,

AHarvesal95050300056

, AHarvesal95050300056, AHarvesal95050300056,

تأکید فرماندار اهر بر تشکیل کمیته‌های تخصصی نظارت، امنیت و کمیته هنری

, تأکید فرماندار اهر بر تشکیل کمیته‌های تخصصی نظارت، امنیت و کمیته هنری, تأکید فرماندار اهر بر تشکیل کمیته‌های تخصصی نظارت، امنیت و کمیته هنری,

سید محمدعابدی در جلسه هماهنگی جشنواره سراسری تئاتر اهر ارسباران ضمن ابراز خشنودی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شهرستان اهر ، هدف از جشنواره را فرهنگ افزایی و القای آموزه‌های دینی و ارزشی به جامعه تلقی کرده و تأکید کردند که باید آموزه‌های دینی و انقلابی در آثار رسیده به جشنواره کاملاً متبلور باشد.

,

فرماندار اهر تأکید کردند که در جشنواره امسال به کیفیت بیشتر توجه خواهد شد تا کمیت و اکیداً از عوامل جشنواره خواستند که آثار فاخر و کیفی را برای اجرا انتخاب نمایند.

,

وی هدف از جشنواره را جذب امکانات بری منطقه و معرفی ارسباران به‌کل کشور تلقی کرده و اشاره کردند که وجود هم‌چین جشنواره‌هایی می‌تواند در رونق گردشگری و معرفی پتانسیل‌های منطقه بسیار مهم باشد.

,

فرماندار اهر در ادامه سخنان خود بر نظارت دقیق به جشنواره جهت دوری از هرگونه حواشی تأکید داشته و خواستار حذف گروه‌های متخلف از ادامه فعالیت در جشنواره شد.

,

عابدی با اشاره به شناساندن پتانسیل‌های اهر در دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر، گفت: در کنار ارتباط هنرمندان با یکدیگر و آشنایی با فرهنگ‌های مناطق کشور، شناساندن پتانسیل‌های بالقوه شهرستان اهر در بخش‌های مختلف از اهداف برگزاری جشنواره کشوری تئاتر کوتاه ارسباران است.

,

وی افزود: برای برگزاری دهمین دوره جشنواره کشوری تئاتر کوتاه ارسباران از لحاظ کمی و کیفی ادارات مختلف شهرستان اهر و مسئولان استانی نیز همکاری خواهند کرد که امیدواریم شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره راضی باشند.

,

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره گفت: در بازبینی آثار لازم است در کنار کمی، کیفیت نیز در اولویت باشد تا آثار خوب و تأثیرگذاری در مدت برگزاری جشنواره اجرا شود.

,

عابدی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره کشوری تئاتر کوتاه ارسباران، در طول سال نیز  برگزاری جشنواره‌های دیگر در بخش‌های مختلف از جمله ورنی، محصولات کشاورزی و غیره در شهرستان اهر از دیگر برنامه‌هاست.

,

فرماندار شهرستان اهر  در پایان بر تشکیل کمیته‌ای تخصصی از جمله کمیته نظارت و کمیته امنیت و کمیته هنری تأکید کرد.

,

 

,

AHarvesal95050300057

, AHarvesal95050300057, AHarvesal95050300057,

 

,

درخواست برای نام‌گذاری پارک تئاتر در اهر

, درخواست برای نام‌گذاری پارک تئاتر در اهر, درخواست برای نام‌گذاری پارک تئاتر در اهر,

علیرضا آقازاده عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اهر دیگر سخنران جلسه بود که با توجه به کسالت حال هنرمند محبوب کشورمان آقای حسین محب اهری و توصیه ایشان مبنی بر دفن وی در زادگاهش اهر ، خواستار در نظر گرفتن زمینی برای قطعه هنرمندان شد، نام‌گذاری پارک تئاتر در شهر اهر و همکاری ادارات در تهیه بنر جشنواره به نام خود ادارات و تمبر یادبود جشنواره، بیمه هنرمندان میهمان جشنواره از دیگر درخواست‌های آقازاده عضو هیات مدیره جشنواره بود.

,

 

,

AHarvesal95050300059

, AHarvesal95050300059, AHarvesal95050300059,

احمد رجب پور دبیر اجرایی جشنواره دیگر سخنران جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مسئولین در برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره ، زمان جشنواره را ۳۱ مرداد الی ۳ شهریور اعلام نمودند و خواستار همکاری صمیمانه نهادها و تشکلات مردمی در اجرای بهینه و آبرومندانه جشنواره شد.

,

 

,

AHarvesal95050300060

, AHarvesal95050300060, AHarvesal95050300060,

تئاتر در دنیای کنونی یک رسانه زنده است

, تئاتر در دنیای کنونی یک رسانه زنده است, تئاتر در دنیای کنونی یک رسانه زنده است,

دوستی عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره و معتمد فرهنگی و پژوهشگر منطقه ارسباران با اشاره به تاریخ یک‌صد ساله تئاتر در اهر به اجرای اولین تئاتر در شهرستان اهر که جهت ساخت مدرسه‌ای بود اشاره کرد و تئاتر را در دنیای کنونی یک رسانه زنده تلقی نمودند ایشان نیز وجود قطعه هنرمندان را ضروری دانستند احساس مسئولیت هنرمندان را در برگزاری جشنواره به‌عنوان پیام مثبت تلقی نمودند در ادامه ایشان به‌صورت نظارت‌ها برای پرهیز هرگونه حاشیه تأکید داشتند.

,

AHarvesal95050300061

, AHarvesal95050300061, AHarvesal95050300061,

جعفر خضوعی سردبیر نشریه گویا دیگر سخنران جلسه ضمن اشاره به تاریخ صدساله تئاتر در اهر سال ۱۳۱۰ را شروع تئاتر در اهر بیان نمودند ایشان به پوشش رسانه‌ای خوب جشنواره اشاره کرده و خواستار توجه جدی به رسانه‌ای کردن جشنواره و شناساندن منطقه به پتانسیل‌هایی همچون جشنواره شدند ایشان جشنواره را نمایشگاهی از فرهنگ ایرانی اسلامی در اهر تلقی نمودند و خواستار ورود خبرنگاران انتقادی و ویژه تئاتر به این جشنواره شدند نه خبرنگاران صرفاً عادی.

,

وی در پایان ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در زلزله ارسباران که ارسباران منطقه شجاعت است این را کسانی می‌دانند که از تاریخ خبر داشته باشند خواستار توجه جدی به قسمت دوم فرمایش مقام معظم رهبری و توجه جدی به تاریخ شدند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه