اخبار داغ

یاد یاران

هویت پیکر شهید تازه تفحص شده،شناسایی شد/«یعقوب تلخابی» پس از ۳۱ سال به آغوش خانواده باز می گردد+عکس

هویت پیکر شهید تازه تفحص شده،شناسایی شد/«یعقوب تلخابی» پس از ۳۱ سال به آغوش خانواده باز می گردد+عکس
نماینده کمیته تفحص و جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در استان مرکزی از تشییع و تدفین پیکر شهید یعقوب تلخابی از شهدای تازه تفحص شده استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس در فراهان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جلالی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ از شناسایی هویت پیکر شهید تازه تفحص شده، «یعقوب تلخابی» خبر داد و گفت: روال تشخیص هویت پیکر مطهر شهدایی که استخوان‌های آنان در جریان تفحص کشف می‌شود،بسیار پیچیده‌ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,


وی افزود: از بررسی مدارک و پلاک‌های به جا مانده از شهدا گرفته تا نمونه‌گیری از استخوان‌های شهید و تطبیق ژنتیکی با آزمایش DNAخانواده. زمان لازم برای شناسایی هویت هر شهید به تناسب نشانه‌هایی که از او به جا مانده، متفاوت است ولی خوشبختانه این اقدام به سرعت انجام می‌گیرد.

مسئول کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در امور شهدای گمنام و مفقود‌الاثر استان مرکزی تصریح کرد: شهید "یعقوب تلخابی" از شهدای فراهان و از سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران و جزو نیروهای لشگر ۸۱ کرمانشاه بوده که در ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۶۴ در منطقه کوشک به شهادت رسیده است.

جلالی‌فراهانی در ادامه گفت: شهید "تلخابی" فرزند قربانعلی در تاریخ ۵ مردادماه ۱۳۴۵ متولد و شناسنامه این شهید والامقام صادره از تفرش است.

,
,
,
,
,
,

626

انتهای پیام/

, 626,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه