اخبار داغ

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فیش های نجومی به حیثیت نظام اسلامی ضربه زدند/خسارت معنوى حقوق های نجومی به مراتب بیش ازخسارت مادى است

فیش های نجومی به حیثیت نظام اسلامی ضربه زدند/خسارت معنوى حقوق های نجومی به مراتب بیش ازخسارت مادى است
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نظام اسلامی که امام (ره) و رهبری در کمال ساده زیستی زندگی می کنند، این پرداخت های نجومی به برخی از مدیران منفعت طلب و دنیاگرا به حیثیت نظام اسلامی ضربه زده است.
[

سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جشنواره بین‌المللی جوان و مقاومت در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص پرداخت های نجومی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص  حقوق هاى نجومی وغیر متعارف به صراحت فرمودند که ظلم صورت گرفته است  و این پول ها باید به بیت المال بازگرددو با متخلفان برخورد شود.

این استاددانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: هر ریال بیت المال حساب و کتاب دارد و کسی نباید بیش  از حق خود از بیت المال برداشت کند.

حسینی بیان کرد: وقتی که مولی علی (ع)شمع بیت المال راخاموش می کنند چون مباحث مطروحه راخارج ازموضوع تشخیص مى دهند و یا بابرادرشان عقیل آن برخوردراانجام می دهندکه برای همیشه ى تاریخ خواهدماند می توان به اهمیت وحساسیت بیت المال وضرورت صیانت از آن پی برد.

وی در ادمه افزود: بیت المال نظام اسلامى درواقع حق 80 میلیون نفر انسان است و مربوط به یک سازمان، دستگاه ، وزارت خانه و یا بانک و موسسه و حتى دولت نیست که هرگونه تصرفى درآن صورت گیرد!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به این موضوع که  پرداخت های نجومی به حیثیت نظام اسلامی ضربه زده ، تشریح کرد: در نظامى که حضرت امام (ره)  و رهبرفرزانه انقلاب نمونه اعلاى ساده زیستى هستند چرا برخی از مدیران منفعت طلب و دنیا گرا به خوداجازه مى دهند که چنین آسیبی رابه حیثیت واعتبار جمهورى اسلامى واردکنند و موجب شوند که اعتماد مردم نسبت به مسئولین کشور سلب شود و این مسئله در سطح جهانی هم  انعکاس پیدا کند؟ لذااین سودجویى وزیاده خواهى جرم وگناهى نابخشودنی است.

حسینی با بیان اینکه در ماجرای فیش های نجومی هم شاهدخسارت مادی و هم خسارت معنوی بودیم تصریح کرد: خسارت مادی متوجه بیت المال است وخسارت معنوی آسیبش مضاعف و چندین برابر خسارت مادی است .
 دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى خاطرنشان کرد:  قاطعیت لازم در برخورد با این ماجراى تلخ باید صورت بگیرد خوشبختانه شواهد بر این است که  سه قوه عزمشان را برای برخورد و پایان دادن به این پدیده ناصواب جزم کرده اند و امیدواریم ازاین قضیه حداقل این درس رابیاموزیم که شفافیت را جایگزین پنهان کاری کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: اگر شفافیت باشد به طور طبیعی کسی نمی تواند در آمدهای سرشار داشته باشد اگر افرادی می خواهند درآمدهای آن چنانی داشته باشند بهتر است به بخش خصوصی منتقل شوند.

حسینی اذعان کرد:  چنین پرداخت هایی از بیت المال مسلمین براى مناصب حکومتی رفتاری تبعیض آمیز است و برداشت های غیرمتعارف مصداق روشن ظلم وبی عدالتى محسوب می شود و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم بر ممنوعیت تبعیض ناروا تاکید شده است.

وی عنوان کرد: پرداخت های نجومی چند ده میلیونى ویاپاداش هاى چند صد میلیونى ووامهاى کلان باسود بسیاراندک در شرایطى که هنوز افرادی دریافتی کمتر از یک میلیون تومان دارند اصلا قابل پذیرش نیست.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یاداورشد:باید در حوزه های دیگر هم دقت شود و جلوی ریخت وپاش ها گرفته شود، خوى تجمل گرایی و اشرافی گری باید کنار گذاشته شود که متأسفانه رویه بعضی از مدیران شده است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه