اخبار داغ

عضو کمیسیون تحقیق مجلس:

جامعه تحمل فیش های حقوقی غیرمتعارف را ندارد/ عزم جدی مجلس برای برخورد با فیش های نجومی

جامعه تحمل فیش های حقوقی غیرمتعارف را ندارد/ عزم جدی مجلس برای برخورد با فیش های نجومی
عضو کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند برخوردجدی مجلس با موضوع برداشت های نجومی، گفت: در موضوع فیش های غیرمتعارف، با سو استفاده از قانون و با پوشش قانون، برداشت های غیرمتعارفی صورت گرفته که جامعه تحمل و کشش این موضوع را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان و عضو کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ پیرامون موضوع فیش های حقوقی نجومی و غیر متعارف گفت: دولت در این زمینه اقداماتی صورت داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
وی در خصوص نقش مجلس برای برخورد جدی با این معضل، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس در این خصوص طرح دو فوریتی را تهیه کردند که یک فوریت آن در مجلس تصویب شد و برای کامل شدن طرح به کمسیون ذیر بط ارجاع داده شد.
وی افزود: امیدواریم در این زمینه مقرراتی تصویب شود که شرایط بازدارنده داشته باشد. ضمن اینکه دولت در این قضیه ستادی را تشکیل داده است و مرکز پژوهش های مجلس نیز گزارشی ارائه کرده است.
وی توضیح داد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری حتما باید با این مسئله برخورد جدی شود که این موضوع هم در دولت وهم در مجلس به عنوان یک ضرورت مطرح است که در قانون اصلاحاتی صورت بگیرد و باید نظارت کامل در دولت وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: برخی از این برداشت ها قانونی بوده و با سواستفاده از روزنه های قانونی صورت گرفته که باید این عمل را «غیرمتعارف» اتلاق کرد. در این موارد باید قانون اصلاح شود.
وی ادامه داد: مختصری از این برداشت ها نیز غیرقانونی بوده است که باید با این گونه برداشت ها به صورت قطعی برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه بی شک گریزگاه های قانونی برای برداشت های غیرمتعارف وجود داشته است، گفت: عملی که غیرمتعارف است موضوعیت توجیه ندارد و باید با اصلاح قانون، گریزگاه های قانونی بسته شود.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا می توان فیش های نجومی را در زمره پول های کثیف دانست» بیان کرد: پول کثیف در قانون تعریف دارد در حالیکه در موضوع فیش های غیرمتعارف،  با سو استفاده از قانون و با پوشش قانون، برداشت های غیرمتعارفی صورت گرفته که جامعه تحمل و کشش این موضوع را ندارد.
وی تاکید کرد: اصل موضوع این است که این حرکت اشکال دارد و باید همه تصمیم بگیرند این مشکل را به دور از فضاهای سیاسی حل کنند. قانون اصلاح شود و نظارت بر حسن اجرای قانون وجود داشته باشد و با افرادی که غیر قانونی برداشت کرده اند برخورد شود.
وی خاطرنشان کرد: موضع مجلس در این باره مشخص است و با تایید طرح یک فورتی، موضع خود را مشخص کرده است.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه