اخبار داغ

نماینده خبرگان رهبری:

فیش های کثیف موجب بی اعتمادی مردم به آرمان های انقلاب اسلامی می شود

فیش های کثیف موجب بی اعتمادی مردم به آرمان های انقلاب اسلامی می شود
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در خصوص برخورد جدی و عملی با دارندگان فیش های کثیف، گفت: دارندگان این فیش ها موجب بی اعتمادی مردم به آرمان های انقلاب اسلامی می شود به همین منظور باید برخورد عملی توسط مسئولین مربوطه انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت و گو با اروم نیوز، در مرود نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقابله با دارندگان فیش های نجومی، اظهار کرد: از آنجایی که وظیفه اصلی نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر اجرای دقیق قانواست، باید در خصوص فیش های حقوقی نجومی برخوردهای جدی از سوی آن ها تدوین شود چراکه در صورت مشکل دار بودن قانون وظیفه مجلس است که قوانین را اصلاح و راه فرار را بر چنین افرادی ببندد. همچنین در صورتی که عدم اجرای قانون باعث چنین تخلفاتی شده باید توسط دیوان محاسبات که زیرمجموعه قوه مقننه است برخورد کافی انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: نظام اسلامی پرچمدار و منادی عدالت در جامعه جهانی شناخته می شود و وجود ظلم در این نظام قابل قبول و تحمل نیست.

,

نماینده خبرگان رهبری در مقایسه وام های ارائه شده به چنین مدیران در برابر وام های ازدواج جوانان برای تشکیل زندگی، عنوان کرد: متاسفانه در حالی که جوانان برای آغاز زندگی مشترکشان و برای دریافت وام های جزئی چندین ماه در انتظار به سر می برند دیده می شود که برخی مدیران وام های کلان را در کوتاه ترین زمان دریافت کرده اند. این امر یقینا باعث بدبینی مردم به نظام و انقلاب اسلامی خواهد شد و باید با آن ها برخورد شود.

,

وی اضافه کرد: نظام اسلامی مدیران باکفایت و محترمی دارد که همانند شهید شهریاری با وجود اقدامات فاخر و موثر در دوران زندگیشان حتی ریالی از بیت المال دریافت نکرده اند و این به معنای بیداری مدیران لایق در برابر مدیران بی کفایت دارنده حقوق های نجومی و کثیف.

,

حجت الاسلام مجتهد شبستری، با اشاره به اینکه نباید همین اندک مدیران متخلف هم در مسند مدیریت باقی باشند، ابراز داشت: استعفا و کناره گیری از مناصب دولتی نمی تواند آلام مردم را بکاهد بلکه باید برای مقابله با چنین اقداماتی ضمن برکناری مدیران این چنین با آن ها به شدت برخورد شود و تمام اموالی که از این راه به دست آورده اند نیز فورا به بیت المال بازگردد.

,

وی، حرام بودن پول های دریافتی از فیش های حقوقی را امری دانست که در نظام اسلامی به طور قطعی است و اعلام کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در فرمایشات خویش فرمودند تمام اموالی که چنین مدیرانی به دست آورده اند حرام است چراکه در نظام اسلامی هرآنچه برخلاق قانون مدون باشد جزو امورات حرام محسوب می شود.

,

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: اینکه برخی مدیران و مسئولین در سخنان خود چنین اعلام کنند که فیش های نجومی عادی است و مدیران حق برخورداری از این فیش ها را دارند قطعا خلاف واقع بوده و در تضاد با بیانات رهبری و سخنان مسئولین ارشد نظام است. این افراد باید ضمن تبری از مدیران با فیش های نجومی نسبت به چنین دریافت هایی واکنش نشان دهند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ها در برخورد با دارندگان فیش های نجومی وظیفه بس خطیر و سنگینی دارند و باید روشنگری در این مقوله را در دستور کار داشته باشند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه