اخبار داغ

باز هم مشکل کم آبی در روستاهای لرستان؛

اهالی روستای دارایی به وضعیت بی آبی اعتراض کردند

اهالی روستای دارایی به وضعیت بی آبی اعتراض کردند
مردم روستای دارایی در فصل گرما و در نیمه تابستان با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و حتی برای آب شرب خود نیز با مشکل مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل ازسفیر افلاک روستای دارایی یکی از روستاهای بزرگ شهرستان خرم آباد  است که در جنوب شهر خرم آباد واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

 این روستا  در جوار شرکت ماشین‌سازی لرستان می‌باشد که در حدود ۹۵۰ خانوار و ۳۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

,

 

,

 در فصل گرما و در نیمه تابستان مردم این روستا با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و حتی برای آب شرب خود نیز با مشکل مواجه هستند.

,

 

,

 به گفته خانم دریکوند از جوانان نخبه و تحصیل کرده این روستا، روستای دارایی دو بخش زیر قلا و پشت قلا است که در بخش زیرقلا مشکل کم آبی بیداد بیشتری می کند.

,

 

,

 به گفته این ساکن روستای دارایی مردم روستا در اکثر روز ها  آب ندارند و اهالی باید به حیاط یکی از خانه ها که اندک آبی از آن می آید، رفته تا آب مورد نیاز برای شست و شو و آشامیدن و حتی کولر خود را تامین کنند.

,

 

,

 وی گفت: بعضی از منازل برای ذخیره آب از تانکر استفاده می کنند که آب این تانکر ها در گرمای تابستان به حدی داغ می شود که غیر قابل استفاده است.

,

 

,

 بهاروند از دیگر ساکنان و کشاورزان زحمت کش روستای دارایی به خبرنگار سفیرگفت: در سال های اخیر یک منبع برای رستا احداث شده است که مشکل آب روستا را در اوایل احدث برطرف کرده بود، اما به دلیل فرسوده بودن سیستم آبرسانی روستا، بیشتر لوله ها در کوچها دچار ترکیدگی می شوند.

,

 

,

 وی گفت: این فرسودگی و ترکیدگی لوله های آب باعث شده آسفالت اکثر مناطق روستا ازبین برود و کوچه ها به لجن زاری که مکان تجمع مگس و حیوانات موذی است تبدیل شود.

,

 

,

 این ساکن روستای دارایی در ادامه افزود: سیستم فرسوده آبرسانی مشکلات فراوانی برای روستاییان بوجود آورده و باعث مریض شدن کودکان روستا می شود.

,

 

,

 

,

 زینی وند یکی دیگر از اهالی دارایی به خیرنگار سفیر افلاک گفت: چند روز پیش اهالی روستا در اعتراض به وضع موجود مقابل دهیاری این روستا تجمع کردند اما نه دهیار و نه اعضای شورای روستا هیچ کدام به جمع معترضین نیامدند و این تجمع بدون حضور آنها برگزار شد.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

وی با اشاره به سیل زمستان گذشته در روستای دارایی گفت: عدم وجود زیر ساخت های مناسب در این روستا باعث می شود در زمستان و فصول بارندگی از سیلاب و تجمع آب رنج ببریم و در تابستان از بی آبی بنالیم.

,

 

,

 این ساکن روستایی دارایی به عدم هاهنگی بین دهیار و اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: اگر دهیار و اعضای شورای با هم هماهنگ و همدل باشند مشکلات روستا براحتی حل و فصل خواهد شد.

,

 

,

 مهدی هاشم پور عضو شورای روستای دارایی گفت: با پیگیر هایی که انجام دادیم قرار شده است که اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان خرم آباد فردا برای حل مشکل آب این روستا اقدام کند.

,

 

,

 وی توضیحات بیشتر را به روز های آینده موکول کرده و گفت: در صورت رفع نشدن موضوع شخصا اصحاب رسانه را به روستا دعوت می کنم تا مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و انعکاس دهند.

,

 

,

 عضو شورای روستای دارایی همچنین درباره شکایت شورای روستای داریی از یکی از ساکنان این روستا به جرم اعتراض به وضع موجود روستا نیز اظهار بی اطلاعی کرد.

,

انتهای پیام / 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه