اخبار داغ

در نشست ادبی "فروغ شعر" مطرح شد:

فروغ فرخزاد، منتقدی ظالم برای اشعار خود

فروغ فرخزاد، منتقدی ظالم برای اشعار خود
در نشست ادبی "فروغ شعر" با بررسی آثار فروغ فرخزاد، ابراز شد: این شاعره منتقد بزرگ و سخت گیری برای اشعار خود بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح قزوین، نشست ادبی "عصری با ادبیات" با عنوان "فروغ شعر" با حضور جمعی از بانوان فعال عرصه ادبیات در حوزه هنری قزوین برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در این نشست نگارالسادات معصوم زاده_مسوول کارگاه_ به بیان ویژگی شعری فروغ، سیر و روند تکاملی شخصیتی وشعر او پرداخت و گفت: فروغ با مجموعه «تولدی دیگر» از نگاه و قالب سنتی به یک اندیشه می‌رسد و تبدیل به شاعری اندیشمند می‌شود و این روند با انتشار 3 مجموعه اسیر، دیوار و عصیان کامل می‌شود. 
وی افزود: فروغ هرگز وجودی منفعل نداشت و با محیط اطرافش رابطه‌ای دو سویه داشت و همواره در پی بررسی نقادانه دنیای پیرامون خود بود. 
معصوم زاده یادآور شد: این شاعره نامدار در انتخاب اسم این آثار کاملا سیر زندگی خود را گنجانده است و با نگاه بسیار ساده و احساساتی پا در مسیر تکاملی نهاده و به تشخُص شعری رسیده که به دوران خودیافتگی و آگاهی او تعبیر می‌شود.
وی ادامه داد: فروغ در جایی می‌گوید که من نیما را دیر و درعین حال به موقع شناختم همچنین خود فروغ آثارش را نقد می‌کرد و معتقد بود که برای آثارش قاضی ظالمی است. 
این منتقد ادبی خاطرنشان کرد: فروغ مانند نیما وزن را رها نکرد، با این حال با قرارگرفتن وزن‌های غیر ضروری و دستکاری نمودن آن‌ها، وزن شعرش را به آهنگ طبیعی گفتار نزدیک و به قول خودش وزن را به نخ نامرئی میان کلمات تبدیل نمود. 
گفتنی است: در این جلسه در بیان این دیدگاه ها از کتاب «گمشدگی تا رهایی » اثر محمود نیک بخت هم استفاده شد.
انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه