اخبار داغ

مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی:

مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روزهای ناسالم اراک می گذرند

مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روزهای ناسالم اراک می گذرند
مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی گفت: در حالی که امسال شاهد افزایش روز های ناسالم در اراک هستیم متاسفانه مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند و بیشتر نظاره گر این موضوع هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش آقاخانی، مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در گفتگو با  اراک امروز؛گفت: متاسفانه امسال شاهد ۵۰ روز ناسالم در اراک بودیم که منشا اصلی این شرایط را ریزگردها تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز؛,

4155665

, 4155665, 4155665,

آقاخانی اظهار کرد: برای مقابله با پدیده ریزگردها در شرایط فعلی نیازمند برنامه های کوتاه مدت هستیم تا در کوتاه ترین زمان با این پدیده مقابله کنیم.

,

وی ادامه داد: در ادامه همه باید برنامه های میان مدت و بلند مدت را تعریف کنیم تا شاهد اثرات کمتری از ریزگردها باشیم.

,

منشا ۷۰ درصد ریزگرده ها کانون های فرسایشی داخلی است

, منشا ۷۰ درصد ریزگرده ها کانون های فرسایشی داخلی است,

مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی افزود: منشا ۷۰ درصد ریزگرده ها که امسال با آن روبه رو هستیم از کانون های فرسایشی بادی داخلی و حاشیه های تالاب میقان است.

,

وی به تعطیلی کارگروه ریزگردها در استان اشاره کرد و گفت: در گذشته قرار بود که در کارگروه کاهش آلودگی هوا یکبار مباحث آلودگی هوا و یکبار هم ریزگردها مطرح شود که عملا این گونه نبوده است و ریزگردها از دستور کار خارج شده است در حالی که بیشتر آلایندگی امسال ناشی از ریزگرده ها است.

,

آقاخانی بیان کرد: با توجه به اینکه تعداد روز های ناسلم در اراک روبه افزایش است لازم است برنامه سازگاری با ریزگردها را تهیه کنیم تا با این پدیده به شکل مناسبی برخورد کنیم.

,

مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند

, مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند,

مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی ادامه داد: در حالی که امسال شاهد افزایش روز های ناسالم در اراک هستیم متاسفانه مسئولین بی تفاوت از کنار افزایش روز های ناسالم می گذرند و بیشتر نظاره گر این موضوع هستند.

,

وی ادامه داد: در این راستا لازم است آموزش های لازم را به مردم داده شود تا این پدیده چالش های کمتری را برای مردم به وجود بیاورد.

,

ریزگردها تاپایان تابستان مهمان مردم اراک هستند

, ریزگردها تاپایان تابستان مهمان مردم اراک هستند,

آقاخانی بیان کرد: با توجه به اینکه در این فصل بارش باران را نداریم و وزش باد پیش بینی می شود تا پایان تابستان با پدیده ریزگرده ها درگیر هستیم.

,

مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان مرکزی خاطرنشان کرد: از استاندار مرکزی به عنوان رئیس و محیط زیست استان به عنوان دبیر کارگروه ریزگرده ها انتظار داریم با تشکیل به موقع این کارگروه و تصمیمات مناسب در جهت بهبود شرایط گام بردارند.

,

کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ روز ناسالم و سال گذشته ۳۷ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه