اخبار داغ

فارغ التحصیلان دانشگاهی و دردی به نام بیکاری در شهرستان قروه

فارغ التحصیلان دانشگاهی و دردی به نام بیکاری در شهرستان قروه
تعطیلی کارخانجات در شهرستان قروه از یک سو و استفاده دولت از افرادی که سال ها از سن بازنشستگی انان گذشته است در بدنه خود انگیزه جوانان برای استخدام در دولت و یا ورود به بازار آزاد را از بین برده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، این روزها در هر خانه ای در شهرستان قروه که وارد شویم دست کم یک جوان فارغ التحصیل دانشگاهی حضور دارد که با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

بدون شک بیکاری نه تنها فرد بیکار را از شرایط زندگی خود خسته و نا امید می کند که مشکلات عدیده ای برای خانواده فرد بیکار نیز به وجود خواهد اورد که قطعا اگر این فرد متاهل هم باشد مشکلات او دوچندان خواهد بود.

,

متاسفانه در شرایطی جوانان شهرستان قروه از نبود شغل مناسب و از مشکل بیکاری در عذاب هستند که بیشتر این افراد به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و با وجودی که قطعا دارای آرزوهای بسیاری برای خود پس از دوران تحصیل بوده اند هم اکنون به یک خانه نشین تبدیل شده اند.

,

از طرفی چنین افرادی که دارای تحصیلات مناسب دانشگاهی نیز می باشند توقع دارند که با برنامه ریزی از سوی دولت مشغول به کار شوند اما گویا دولت برای چنین افرادی برنامه منسجم و منظمی ندارد.

,

بدون شک در دولتی که میانگین سنی کابینه آن 64 سال است جایی برای جوانان جویای کار و دارای انگیزه نمی باشد.

,

متاسفانه وجود افرادی در بدنه دولت که از سن بازنشستگی آنها سال ها گذشته است انگیزه استخدام جوانان در بدنه دولت را از بین می برد و در این میان این جوانان تحصیلکرده هستند که در شهرستان کوچکی همچون قروه تنها سرگرمی انها باید خیابان گردی های غروب باشد.

,

هم اکنون و در هوای گرم تابستان هر مسئولی اگر در ساعاتی از غروب در مسیر خیابان شریعتی به سمت سید جمال در شهرستان قروه چند دقیقه توقف نماید به خوبی شاهد وجود چهره های تکراری خواهد بود که شاید چند بار این مسیر تکراری را تنها با هدف گذراندن زمان و رساندن روز به شب طی می کنند.

,

بدون شک اگر جوان تحصیلکرده دارای شغل مناسبی باشد نه تنها وقت خود را با طی نمودن پیاده روهای خیابان نمی گذراند بلکه هر روز با انرژی بیشتر و با خلاقیت ها و نوآوری های کامل تری به عرصه تولید و اقتصاد قدم می گذارد.

,

متاسفانه در سایه این بیکاری که جوانان تحصیلکرده با آن روبرو هستند بی پولی و نبود سرمایه نیز اضافه خواهد شد که زمینه یاس و نا امیدی این افراد را به وجود خواهد آورد و به غرور جوانی این افراد لطمه وارد می شود.

,

از طرفی با وجودی که در طی 2 سال گذشته شاهد برگزاری ازمون های استخدامی در دستگاه های دولتی نیز بوده ایم اما این آزمون ها با اختصاص کمترین میزان استخدامی برای مناطق محرومی چون شهرستان قروه روبرو بوده اند که در این میان نیز موانعی چون رشته های اختصاصی و نیروهای بومی و غیر بومی مانع از استخدام بسیاری از جوانان تحصیلکرده در شهرستان قروه بوده است.

,

از سویی دیگر نیز تعطیلی کارخانجات شهرستان قروه و نیز عدم توسعه اقتصادی منطقه در سایه نبود تولید و از کار افتادن رونق چرخ اقتصاد و رکود بازار سرمایه گذاری مانع از ورود جوانان به بازار کار آزاد نیز شده است.

,

با این وجود امید است دولت تدبیر و امید در سایه وعده های محقق نشده خود در استان کردستان بیشتر به فکر اشتغال جوانان تحصیلکرده این منطقه باشد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه