اخبار داغ

36 هزار واحد تولیدی در صف وام بانکی

36 هزار واحد تولیدی در صف وام بانکی
مطابق آمار در حال حاضر از یک هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی معرفی شده به شعب برای دریافت تسهیلات بانکی فقط ۶۲ واحد تولیدی توانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را در قالب طرح جدید دولت برای حل مشکل مالی تولیدکنندگان دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس آخرین آمار از ابتدای آغاز "طرح تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای اقتصاد مقاومتی" تاکنون 36 هزار واحد در سایت بهین یاب برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده‌اند.
 
مطابق آخرین بررسی‌های بعمل آمده در کارگروه استانی رفع موانع تولید از میان این حجم ثبت نام شده 10 هزار و 125 واحد در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی حائز دریافت تسهیلات بوده و به شعب سرپرستی بانک‌ها معرفی شده‌اند.
 
در شعب سرپرستی بانک‌ها در استان‌ها نیز بعد از ارزیابی واحدهای متقاضی یک هزار و 733 واحد به شعب بانکی برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند که از میان آنها 135 مورد به عقد قرارداد منتهی و 62 واحد تولیدی توانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را در قالب این طرح دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

 تشدید رکود در سطح واحدهای تولیدی و تعطیلی پی در پی واحدها باعث شده تا دولت با تدبیری جدید در صدد رفع آن برآید. دولت در طرح جدید که " تأمین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام  با پیشرفت بالای 60 درصد در راستای اقتصادی مقاومتی" نام‌گذاری شد، برای راه اندازی واحدهای نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال، 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی برای 7500 واحد تولیدی نیمه تعطیل در استانهای مختلف در نظر گرفت.
 
با این وجود، کار پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی به کندی پیش می رود و فعالان اقتصادی، بی میلی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به  واحدهای اقتصادی را از جمله دلایل کندی پیشرفت این طرح می دانند و از شرط و شروط غیرمعمولی که پیش پای تولیدکنندگان در این زمینه گذاشته می شود گله می کنند.
,
,
,
,
 
,
منبع: مشرق
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه