اخبار داغ

ترامپ با اختلاف 5 درصد از کلینتون پیشی گرفت

ترامپ با اختلاف 5 درصد از کلینتون پیشی گرفت
جدیدترین نتایج نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی اینترنشنال» حاکی از آن است که بعد از گردهمایی هفته گذشته جمهوری‌خواهان، ترامپ موفق شد با اختلاف 5 درصد از «هیلاری کلینتون» دموکرات پیشی بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طبق جدیدترین نظرسنجی‌ها، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا با اختلاف 5 درصد از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیشی گرفت.

جدیدترین نظرسنجی «سی ان ان/او آر سی اینترنشنال» که بعد از گردهمایی حزب جمهوری‌خواه صورت گرفته است و نتیجه آن روز دوشنبه (امروز) منتشر شده است نشان می‌دهد که ترامپ با جلب حمایت 48 درصد از رأی‌دهندگان در مقابل کلینتون با جلب حمایت 45 درصد از حمایت رأی‌دهندگان آمریکایی پیشی گرفته است.

این در حالی است که پیش از این، کلینتون با 49 درصد از ترامپ پیشی گرفته بود. این نظرسنجی نشان میدهد که در رقابت چهار طرفه میان «گری جانسون» نامزد حزب لیبرترین و «جیل استین» از حزب سبز و ترامپ و کلینتون، ترامپ با اختلاف 5 امتیاز از کلینتون پیشی گرفت.

در این رقابت چهار طرفه، 44 درصد از ترامپ و 39 درصد از کلینتون حمایت کردند و این در حالی است که جانسون تنها حمایت 9 درصد را جلب کرد و استین از حمایت 3 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار شد.

پیش از این، کلینتون در رقابت چهارنفره، با ختلاف 5 امتیاز (42 درصد) از ترامپ (37 درصد) پیشی گرفته بود و جانسون از حمایت 13 درصد و استین از حمایت 5 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی برخوردار بود.

طبق این گزارش، ترامپ تا حد چشمگیری، حمایت رأی‌دهندگان مستقل را به دست آورده است. قبل از گردهمایی جمهوری‌خواهان، 34 درصد می‌گفتند که قصد دارند از کلینتون حمایت کنند و 31 درصد نیز به دنبال حمایت از ترامپ بودند اما در نظرسنجی اخیر، 46 درصد از رأی‌دهندگان مستقل اعلام کردند که از ترامپ حمایت می‌کنند و تنها 28 درصد از آنها اعلام کردند که از کلینتون حمایت می‌کنند. 15 درصد نیز به دنبال حمایت از جانسون و 4 نفر نیز قصد حمایت از استین را داشتند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که ترامپ همچنین موفق شد با اختلاف 39 درصد از کلینتون در میان سفیدپوستانی که مدرک دانشگاهی نداشتند، پیشی بگیرد و 62 درصد از سفیدپوستان فاقد مدرک دانشگاهی از ترامپ حمایت کردند و تنها 23 درصد از آنها به دنبال حمایت از کلینتون در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا بودند.

با اینحال، کلینتون در میان سفیدپوستانی که حداقل مدرک لیسانس دارند، از محبوبیت بیشتری در مقایسه با ترامپ برخوردار است به طوریکه 44 درصد از آنها اعلام کردند که از کلینتون حمایت می‌کنند و تنها 39 دصد از آنها اعلام کردند که در انتخابات آتی کشورشان از ترامپ حمایت می‌کنند.

میزان محبوبیت ترامپ در زمینه‌ مسائل مربوط به اقتصاد و تروریسم، در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی، به میزان 7 درصد ارتقا یافته است و از 39 درصد به 46 درصد رسیده است.

طبق این گزارش، 43 درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی اعلام کردند که ترامپ فرد قابل اعتمادی است که در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی 5 درصد افزایش یافته است و 30 درصد، کلینتون را فردی قابل اعتماد می‌دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
منبع: فارس
, فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه