اخبار داغ

گلایه قشمی ها از مسولان ؛

گرد و خاک مهمان ناخوانده خانه های مردم قشم/مسئولان منطقه آزاد قشم فارغ از سلامت ساکنان شهرک گلزار

گرد و خاک مهمان ناخوانده خانه های مردم قشم/مسئولان منطقه آزاد قشم فارغ از سلامت ساکنان شهرک گلزار
گرد و غبار و ذرات معلق درهوا سال هاست که سایه خود را بر سر ساکنان شهرک گلزار قشم انداخته است و آنها را خانه نشین کرده اما مسولان شهرستان خم به ابروی خود نمی آورند و حتی تاکنون بازدیدی از وضعیت شهرک گلزار نداشته اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قشم آزاد ، وقتی اسم گرد و خاک به میان می آید همه مردم یاد ریزگرد های اهواز و خوزستان می افتند و کمتر کسی فکر می کند که مردم جزیره قشم از گرد و خاک ها رنج ببرند اما اگر سری به شهرک گلزار قشم بزنید خواهید دید که گردو خاک چه بلایی برسرمردم این شهرک می آورد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قشم آزاد,

 

,

وجود کوه ها ، دشت های شنی و خاک های روان درجواراین شهرک منجربه نارضایتی ساکین شده است و گرد و خاک به حدی رسیده است که مردم جزیره شهرک گلزار را با نام شهرک خاک زار می شناسند .

,

 

,

عدم توجه مسولان به درخواست های ساکنین شهرک گلزار قشم برای رفع این مشکل بزرگ درسال گذشته باعث شده است که امسال هم مردم این شهرک در این فصل از تابستان با این مشکل دست و چنجه نرم کنند و درب خانه های خود را برای این مهمان ناخوانده به اجبار بازکنند .

,

 

,

یکی از شهروندان شهرک گلزار با بیان اینکه گرد و غبارعلاوه بر مشکلات بهداشتی مانع رفت و آمد ساکنین شده است ، گفت : سه روز است که صبح وقتی از خواب بیدار می شویم از بس خاک می آید نمی شود از حیاط منزل به بیرون برویم خاک به حدی است که خانه های شهرک گلزار درآن ناپدید می شوند .

,

 

,

وی افزود : مردم این شهرک سال هاست که از این مشکل رنج می برند و داد خود را به مسولان این شهرستان رسانده اند اما مسولان شهرستان خم به ابروی خود نمی آورند و حتی بازدیدی هم از وضعیت شهرک گلزار نمی کنند .

,

 

,

این شهروند با بیان اینکه اکثریت مالکان خانه ها دراین شهرک بخاطر گرد و خاک با قیمت پایین اجاره یا به فروش می رسانند ، اظهار داشت : کسانی که از وضعیت مالی خوبی بهره مند هستند خانه های خود را اجارداده اند و در دیگر مکان های جزیره ساکن شده اند و کسانی که توان مالی خوبی ندارند مجبور هستند در این شهرک خاک بخورند .

,

 

,

وی با بیان اینکه مسولان بیخیال سلامت ساکنان شهرک گلزار هستند ، افزود : مسولان سازمان منطقه آزاد روستای طولا را جزو شهر قشم می دانند و فرمانداری  طولا را به عنوان روستا می داند ، درگیری این دو نهاد باعث شده است به مردم این روستا نه از طرف فرمانداری نه از طرف سازمان خدمات دهی مناسب صورت گیرد که جا دارد مسولان هرچه زودتر تکلیف روستای طولا را مشخص کنند .

,

 

,

شهرک گلزار قشم با بیش از ۵ هزار نفر جمعیت ما بین روستای دفاری و روستای طولا قرار دارد که مدتی است وزش باد شدید همراه با گرد و خاک آرامش و بهداشت ساکنان این شهرک (واقع در۶ کیلومتری مرکزشهر قشم) را بر هم زده است .

,

 

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه