اخبار داغ

تصاویر/جوانی که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت

تصاویر/جوانی که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت
شهید هدایت صحرایی اول تیر ماه سال 1342 در روستای قهرمان پرور بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران دیده به جهان گشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا شهید هدایت صحرایی اول تیر ماه سال 1342 در روستای قهرمان پرور بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران دیده به جهان گشود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شهید هدایت صحرایی اول تیر ماه سال 1342 در روستای قهرمان پرور بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران دیده به جهان گشود.,

در کودکی علاقه ی وافری به تحصیل داشت و دارای هوش و استعدادی درخشان بود.

,

وی دارای رفتاری متواضعانه و از روی کرامت و برخاسته از تعالیم اسلامی بود و همچون شهاب در آسمان تاریک ظلمت می درخشید.

,

شهید صحرائی دارای آمادگی فوق العاده ی جسمانی بود و در عرصه های ورزشی شهرستان دهلران، در کشتی، فوتبال و شنا نام آور بود.

,

وی با پشت سرگذاشتن دوران ابتدایی در روستا، برای ادامه تحصیل به شهر دهلران مراجعت نمود؛ دوران راهنمایی و دبیرستان را تا سال سوم دبیرستان در رشته بازرگانی ادامه داد،

, وی با پشت سرگذاشتن دوران ابتدایی در روستا، برای ادامه تحصیل به شهر دهلران مراجعت نمود؛ دوران راهنمایی و دبیرستان را تا سال سوم دبیرستان در رشته بازرگانی ادامه داد،,

این دوران نقطه عطفی از زندگی شهید محسوب، چرا که با مبارزات علیه رژیم پهلوی همزمان بود و شهید در راهپیمائیها و تظاهرات ها نقشی بی بدیل داشت.

,

با اوج گیری بحث های التقاطی در سالهای 58-60 شهید هدایت، ضمن مقابله با توطئه ها و حیله های سیاسی به مبارزه با لیبرال ها از جمله بنی صدر خائن پرداخت.

, با اوج گیری بحث های التقاطی در سالهای 58-60 شهید هدایت، ضمن مقابله با توطئه ها و حیله های سیاسی به مبارزه با لیبرال ها از جمله بنی صدر خائن پرداخت.,

 در زمان انتخابات ریاست جمهوری بنی صدر ضمن مخالفت با ایشان مردم را نسبت به افکار لیبرالیستی بنی صدر آگاه می کرد.

,

این شهید فرزانه در سال 58 با پیام حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران، از اولین کسانی بود که به فرمان امام لبیک گفت و به عضویت سپاه در آمد و در تشکیل سپاه دهلران نقش مؤثری داشت.

, این شهید فرزانه در سال 58 با پیام حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران، از اولین کسانی بود که به فرمان امام لبیک گفت و به عضویت سپاه در آمد و در تشکیل سپاه دهلران نقش مؤثری داشت.,

در اوایل ورود به عنوان مسئول روابط عمومی سپاه منصوب و سپس مسئولیت اطلاعات به وی محول گردید.

,

با شروع جنگ تحمیلی به مانند دیگر برادران پاسدار به جنگ متجاوزین عراقی رفت؛ وی با انتقال قسمتی از سپاه دهلران به آبدانان باعث تشکیل سپاه آبدانان شد. 

,

, ,

سردار رشید اسلام شهید هدایت صحرایی

, سردار رشید اسلام شهید هدایت صحرایی,

شهید صحرائی همواره در خط مقدم همراه  بسیجیان بود و به آنان عشق می ورزید. وی در عملیات های غرور آفرین محرم، والفجر مقدماتی و یک، فتح المبین، والفجر 3 نقشی برجسته و ممتاز داشت

, شهید صحرائی همواره در خط مقدم همراه  بسیجیان بود و به آنان عشق می ورزید. وی در عملیات های غرور آفرین محرم، والفجر مقدماتی و یک، فتح المبین، والفجر 3 نقشی برجسته و ممتاز داشت,

در سال 1360 مقام معظم رهبری که آن موقع نماینده حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع بودند برای دیدار با رزمندگان ایران اسلامی به دهلران سفر می کنند.

,

, ,

 

,

 

,

حمید بیگ زاده از رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین از همرزمان شهید صحرایی خاطره آن روز را اینچنین بیان می کند:

, حمید بیگ زاده از رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین از همرزمان شهید صحرایی خاطره آن روز را اینچنین بیان می کند:, حمید بیگ زاده از رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین از همرزمان شهید صحرایی خاطره آن روز را اینچنین بیان می کند:,

«بهار1360 بود، دهلران همچنان در میان آتش خمپاره دشمن و بمباران هواپیماهای دشمن می سوخت.

,

مدافعان کمتر از 40 نفر از سپاهیان اسلام بودند، که به عشق امام و انقلاب بدون هرگونه چشم داشتی این وظیفه را قبول کردند.

,

تمام راه های مواصلاتی در محاصره دشمن بود و تمام حرکات زیر دید دشمن قرار گرفته بود. توان تسحیلاتی ما چند خمپاره و یک تا دو عدد توپ و تعدادی آر پی جی بود از نظر امکانات در مضیقه بودیم، حتی آب خوردن در دسترس نداشتیم، غذا و نان بچه ها در طول این مدت از روستای «بیشه دراز» تهیه می شد.

,

دشمن در اطراف امام زاده سید اکبر و جاده آسفالته بطرف اندیمشک مستقر بود و هراز گاهی شهر را مورد هدف و محاصره قرار می داد؛بچه های سپاه در قالب چند تیم در سطح شهر دهلران مستقر بودند و بدون هرگونه انتظاری همچنان مقاومت می کردند .

,

ماشینی جلوی سپاه دهلران توقف کرد، تعدادی از بچه ها مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را نمی شناختند، تا یکباره برادر پرویز احمدی و شهید «هدایت» با صدای بلند فریاد زدند«آقای خامنه‌ای»!

,

بسوی او دویدیم قدم های مبارکش را بوسه زدیم و مانند پروانه دورش می چرخیدیم و از حضور آقا خوشحال شدیم.

,

تا اتاق فرماندهی آیت الله خامنه‌ای را همراهی کردیم؛همراه ایشان آیت الله حیدری ایلامی و شهید «مجید حداد عادل» و چند نفر دیگر هم بودند.

,

بچه ها در اتاق فرماندهی، مقام معظم رهبری را می بوسیدند و در آغوش خود می فشردند و می گفتند: سلام ما را به امام برسانید. بعد از یک وقفه و گزارشی توسط شهید هدایت، جهت بازدید از سطح شهر وارد خیابان و کوچه های شهر شدیم، چند قطعه عکس با هم انداختیم.

,

شهید «هدایت» مسائل و مشکلات منطقه را بصورت ویژه بیان کرد.

,

, ,

مقام معظم رهبری ضمن تحسین این جوان همچنان با دقت کامل گوش می دادند.

,

بعد از بازدید از سطح شهر مقام معظم رهبری توسط بالگردی که در منطقه سیاه کوه  آمده بود به رانندگی بنده حقیر و بدرقه شهید هدایت، مقام معظم رهبری را تا منطقه فرود هواپیما بدرقه کردیم .

,

در بین راه شهید صحرایی مسائل جنگ را توضیح می داد و مقام معظم رهبری هم تبسم بر لب داشتند، کاملاً همه از این حضور خوشحال بودند.

,

شهید هدایت با دست بوسی حضرت آیت الله خامنه ای آخرین جملات خود را با اینکه «سلام ما را به آقایمان برسانید و بگویید فرزندان شما در دهلران همچنان مقاوم هستند و تا آخرین قطره خون در برابر دشمن می ایستند و هیچ هراسی ندارند» ایراد کرد.

,

حضرت آیت الله خامنه ای به خاطر روحیه بچه ها با شور رو شعف فراوان منطقه را ترک گفتند و بعد از این دیدار بچه ها یک روحیه بسیار مقاوم به دست آوردند که بعد از این خبر، دشمن بعثی با لشکر پیاده 10 خود شهر دهلران را تصرف کرد ولی با مقاومت سپاهیان غیور دهلران بعد از 48 ساعت دشمن را مجبور به ترک دهلران کردند.»

,

هدایت صحرایی در عملیات محرم از ناحیه ران بشدت مجروح و بارها تا مرز شهادت پیش رفت.

,

یگانه فرزند بودن، مجروحیت و ازدواجش هر گز مانع شهادت وی نشد.

, یگانه فرزند بودن، مجروحیت و ازدواجش هر گز مانع شهادت وی نشد.,

 او که تنها آرزویش نوشیدن شربت شهادت بود در عملیات والفجر 3 در سمت فرماندهی به همراه تعدادی از همرزمانش برای تصرف پایگاه دوراجیه در عمق خاک عراق حرکت و در نبردی تن به تن پس از رشادتهای وصف ناپذیر و پس از تصرف و عبور از سه محور بر اثر شلیک تیر مستقیم نیروهای بعثی به تاریخ 11مرداد ماه سال 1362 در سن 20 سالگی به آرزوی دیرینه‌اش نایل آمد.

,  او که تنها آرزویش نوشیدن شربت شهادت بود در عملیات, والفجر 3 در سمت فرماندهی به همراه تعدادی از همرزمانش برای تصرف پایگاه دوراجیه در عمق خاک عراق حرکت و در نبردی تن به تن پس از رشادتهای وصف ناپذیر و پس از تصرف و عبور, از سه محور بر اثر شلیک تیر مستقیم نیروهای بعثی به تاریخ 11مرداد ماه سال 1362 در سن 20 سالگی به آرزوی دیرینه‌اش نایل آمد. ,

منبع:ایلام فردا

, منبع:ایلام فردا, ایلام فردا,

انتهای پیام/م    

, انتهای پیام/م    ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه