اخبار داغ

آمدن، دیدن، کلنگ زدن؛ برنامه های ابتکار در جنوب غرب کشور؛

7 گانه رئیس سازمان محیط زیست در سفر به خوزستان/ هفتمین سفر معصومه ابتکار به خوزستان همان هفت مقدس است؟!

7 گانه رئیس سازمان محیط زیست در سفر به خوزستان/ هفتمین سفر معصومه ابتکار به خوزستان همان هفت مقدس است؟!
آمدن،دیدن،کلنگ زدن و به نوعی طفره رفتن از سولات خبرنگاران که دغدغه مردم است، خلاصه‌ای از سفرهای بانو ابتکار به خوزستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز:فردا برای هفتمین بار سفر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان رقم می‌خود. در حالی که آمار روزهای خاکی خوزستان تقریبأ ۷۰ برابر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,
,
, , ,
آمدن- دیدن- کلنگ زدن و به نوعی طفره رفتن از سولات خبرنگاران که دغدغه مردم است، خلاصه‌ای از سفرهای بانو ابتکار به خوزستان است.
,
 
,
شرایط نیمه بحرانی رودخانه کارون و آینده مبهم این رودخانه، وضعیت اسفناک هوا در خوزستان که از یک سو دستخوش آلاینده‌های صنعتی شده و از سوی دیگر محاصره ریزگردها فرصت نفس راحت کشیدن بر خوزستان‌ها را اندک ساخته، اولویت‌هایی است که درباره آن‌ها تا کنون جواب درستی از رئیس سازمان محیط زیست گرفته نشده است.
,
 
,
وضعیت قابل توجه تالاب‌های خوزستان که به منشأهای گردو خاک داخلی تبدیل شده موضوع مهمی است که بعد از ۶ سفر رئیس سازمان محیط زیست تا کنون حل نشده است و بحث اینجاست که اگر به دلیل وجود داعش توان حل مسائل مربوط به منشأهای خارجی را ندارید بر شعر " از ماست که بر ماست" خط بطلان بکشید و با تدبیر مسائل مرتبط به منشأهای داخلی را حل کنید.
,
 
,
تالاب‌ها به نفس نفس افتاده‌اند و حتما روزی که قایق بانو ابتکار غرق شد و وی لحظات پر اضطرابی را در انبوهی از آب به سر برد، متوجه شده است که بی‌نفسی چقدر سخت است. بهره‌برداری‌ها و حفاری‌های شرکت نفت در سکوت سیاسی‌ سازمان حفاظت از محیط زیست عرصه را بر تالاب‌های خوزستان تنگ کرده و گرد پیری را بر چهره این سرمایه‌های استان نشانده است.
,
 
,
سه سال است که از پاییزهای دردسر ساز می‌گذرد و هر سال به علت دلایل نامشخص عده زیادی از مردم استان با مشکلات تنفسی روبه‌رو و راهی بیمارستان‌ها می‌شوند، امسال نیز این پاییز ترسناک در راه است و هنوز راه حل و چاره‌ای برای این مشکل یافت نشده و یا شاید نمی‌خواهند یافت شود وگر نه حال که متخصصان و کارشناسان داخلی توان کشف علل این موضوع را ندارند همانند بسیاری از مسائل که به لطف برجام این خورشید تابان حل شده و راه‌های ارتباطی با کشورهای ابرقدرت بدست آمده حل این مشکل را به دست کارشناسان خارجی بسپارند.
,
 
,
شاید بانو ابتکار نیز در اندیشه باقیات و صالحات است که چشمان شهلایش را بر ازدیاد طرح‌های انتقال آب کارون بسته است و نظاره‌گر مکیدن شیره جان این شریان حیاتی استان خوزستان است. بارها علمای استان اعلام کرده‌اند که این کار( انتقال آب رودخانه کارون به دیگر استان‌ها برای مصارف صنعتی، کشاورزی و حتی پرورش ماهی با وجود اینکه کشاورزان خوزستانی با محدودیت کشت مواجه‌اند و مجوز پرورش ماهی به خوزستانی‌ها داده نمی‌شود) ظلم، اجحاف و زورگویی به خوزستان است ولی گویا مسئولان بالا دستی و کشوری از زورگویی بدشان نمی‌آید که همچنان بر موضوع انتقال آب پافشاری می‌کنند.
,
 
,
بهرحال در آن ۶ سفر قبلی خبر خوشحال کننده و کارآمدی از طرف رئیس سازمان محیط زیست به خوزستانی‌ها داده نشد ولی شاید هفتمین سفر وی همان هفت مقدسی باشد که دربردارنده اخبار مطلوب و چاره‌ساز برای این روزهای مردم خوزستان است.
,
انتهای پیام/ف
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه