اخبار داغ

به روایت رزمندگان لرستانی؛

70 رزمنده لرستانی که در مرصاد آسمانی شدند

70 رزمنده لرستانی که در مرصاد آسمانی شدند
لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با گردان‌های پیاده مالک اشتر، انبیاء، شهدا و محبین همراه با یگان‌های سراسرکشور درمقابل هجوم کوردلان منافق ایستادند و توانستند متجاوزین را باشکست بدرقه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک،کتاب تاریخ سرزمین اسلامی ایران پر است از رشادت ها،جوانمردی ها ،ایثار و فداکاری های مردمانی مؤمن که در راه حفظ عقیده های والای آسمانی و الهی  جان دادند اما هیچگاه تن به ذلت ندادند؛ روزهای پر از التهاب و معنویت دفاع مقدس برگی است از صفحات این کتاب مقدس که نه فقط هر ایرانی بلکه ملتی از سراسر جهان را به فکر فرو می برد.مسلمانانی که امروز درس دوران دفاع مقدس ما را در جبهه های مقاومت اسلامی پیاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جنس عملیات های هشت سال دفاع مقدس سرزمین ما معنوی بود ؛جنسی معنوی ،که تا پایان جنگ لباس باطن رزمندگان جبهه ی حق در مقابل کفر شده بود؛قطعنامه 598 به نوعی قبول شده بود اما منافقین همچنان به فکر ضربه نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند،تا این که مجاهدین و رزمندگان اسلام هوشیار و گوش به فرمان ولی امر خود اینبار هم با معنویت و طریق وصل به خدا طی عملیات مرصاد با رمز یا علی(ع) برای همیشه ضربه ای محکم و کاری بر فرق منافقین کوردل وارد کردند.

,

در این بین رزمندگان سپاه لرستان در این عملیات خوش درخشیدند مرتضی رنجبر؛ فرمانده محور تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) در عملیات مرصاد در رابطه با ماموریت تیپ 57 لرستان در این عملیات به خبرافلاک  گفت: در حالت کلی لشگر 57 لرستان ماموریت داشت به سمت پاتاق حرکت کند با حضور گردان بعثت به فرماندهی عیسی دارایی به منطقه ی پاتاق باید مدتی توقف می کردیم تا زمان موعود فرا برسد در این مدت شهید داریوش مرادی، حسین منصوری از بچه های اطلاعات و عملیات و شهید حمید قبادی طی سه شبانه روز بچه ها را می بردند و به صورت ایذایی به عراقی ها پاتک می زدند و این بود که طی سه روز توانستیم عراقی ها را در مرز زمین گیر کنیم.

, خبرافلاک,

 

,

وی تأکید کرد: پاتاق از نظر استراتژیکی برای هر دو طرف هم ایران و هم عراق  فوق العاده ارزشمند و مهم بود و اگر این گردنه در دست هر کدام از طرفین بود شاید یک گردان در این گردنه می توانست در مقابل  ده گردان طرف مقابل بایستد و مقاومت کند.

,

 

,

فرمانده محور تیپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) در عملیات مرصاد عنوان کرد: یک مقعری داشتیم به نام تنگه مرصاد که در چهل و پنج کیلومتری کرمانشاه بود از خود سر پل سر ذهاب تا گردنه ی حسن آباد یا همون تنگه ی مرصاد صد و چهل یا صد و پنجاه کیلومتر راه بود. منافقین طی 9 ساعت این فاصله را با سرعت زیاد همراه با توپ و تانک طی کردند و وارد شهر شدند.

,

 

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: لشگر 57 تمام توان خود را در تنگه مرصاد به کار گرفت و از جمله گردان بعثت به فرماندهی عیسی دارایی هم در عقبه ی پاتاق موفق شده بود شب از وسط منافقین عبور کند به سمت کوزران و بعد تنگه ی حسن آباد و لشگر 57 توانستند مستقر بشوند و بحمد الله مانع خوبی هم بودند.

,

 

,

وی افزود: بعد از ظهر پنجم مرداد نیرو ها و تجهیزات منافقین در آتش عملیات مرصاد سوخت ، مردم  کوهدشت از سمت جاده ی پلدختر –اسلام آباد با آذو قه و سلاح خود راهی کرمانشاه شده بودند از هر شهری کسی بود با نوعی لباس و تجهیزات ، عده ای هم با اتوبوس خط واحد از تهران آمده بودند.

,

 

,

رنجبراظهار داشت: ارتش منافقین شکست خورده و بعضی از منافقین قاطی مردم شده بودند و تشخیص منافق و غیر منافق سخت شده بود ارتش منافقین به سختی شکست خوردند و فرمانده سپاه محسن رضایی گفت شک نکنید اگر این انهدام به منافقین وارد نمی شد بلافاصله پس از پایان جنگ ، یکی از بزرگ ترین مشکلات امنیت ایران منافقین بودند و خداوند متعال خواست منافقین آخر جنگ بیایند به محاصره بیفتند و بیش تر آن ها نابود بشوند.

,

 

,

سرهنگ پاسدار ماشااله بازگیر؛فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد  در گفت و گو با خبرافلاک ضمن بیان این که لشگر 57 حضرت ابوالفضل(ع) چه در زمان قبل از انجام عملیات و چه در عملیات آفندی برای پاکسازی شهر اسلام آباد ،کرند و قصر شیرین نقش عمده ای را ایفا کرده است گفت: لشگر 57 لرستان در سال ها و روزهای پایانی جنگ عملیات سنگینی درمنطقه ی قمیش و سورکوی بانه برای متوقف کردن هجوم دشمن انجام داده بود؛ تا این که در تاریخ 31/4/67 به لشگر مأموریت داده می شود تا بلافاصله خود را به جبهه سر پل ذهاب و قصر شیرین برساند.

,

 

,

وی به عنوان هادی گردان ذوالفقار در عملیات مرصاد گفت: ازدو نقطه ملاوی و تنگه شوهان یک گردانی متشکل از 400 نفر شامل 10 اتوبوس به همراه چهار کامیون پراز تجهیزات و مهمات و 2 تریلر برای بردن خودروهای مینی کاتیوشا، و تفنگ 106م م ، آماده کردیم وروز 1/5/67 با عبور از پاتاق که در هفت ،هشت کیلومتری شهر می باشد با تمام تجهیزات به  اول شهر سر پل ذهاب رسیدیم.

,

سرهنگ بازگیر

, سرهنگ بازگیر ,

 

,

این رزمنده دوران دفاع مقدس  ادامه داد: در آن موقعیت با دادن مکان و گرفتن زمان عملیات تأخیری زیبایی با کم ترین تلفات انجام دادیم و توانستیم خودروها را برای سازماندهی به دژبانی پاتاق برسانیم

,

 

,

سرهنگ بازگیر با بیان این که در مرحله دوم عملیات،رزمندگان لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع)برای مقابله با منافقین  باید ازجاده بروجرد - نهاوند حرکت می کردند به سمت کرمانشاه و از پشت تنگه شوهان وارد تنگه شوهان می شدند گفت: لشگر 57 لرستان و سپاه لرستان از دو محور یک عملیات محور کوهدشت به سمت سه راه اسلام آباد توسط مردم و بسیجیان و سپاه لرستان صورت گرفت 2-عملیات محور چهار زبر به سمت اسلام اباد توسط گردان های پیاده و تخصصی  لشگر 57 حضرت ابوالفضل صورت گرفت به نوعی عده ی زیادی از مردم لرستان در دو جبهه هموار استان کرمانشاه اجازه ورود منافقین به منطقه را ندادند.

,

 

,

وی عنوان کرد: با مستقر شدن گردان شهدا لشگر 57 در خط پدافندی چهار زبر منافقین را زمین گیر کرده و وقتی دشمن به گردنه  چهار زبر، ما بین ماهی دشت و سه راه اسلام آباد رسیده بود گردان انبیاء به پشتیبانی گردان ذوالفقار وارد عمل می شود ومنافقین را از چهار زبر به سمت سه راه اسلام آباد می برند.

,

 

,

سرهنگ بازگیر گفت: مرحله اول فرماندهی لشگر را حاج نوری که بر قلب ها فرماندهی می کرد به عهده داشت و مرحله دوم فرماندهی لشگر را جانشین فرمانده لشگر ،حاج مرتضی کشکولی با درایت خود به عهده داشت که موجب پیروزی لشگر گردید و این پیروزی هم به عنوان یکی دیگر از موفقیت ها در کارنامه افتخارات رزمندگان لرستانی ثبت شد.

,

 

,

وی در رابطه با شهادت جمعی از رزمندگان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در عملیات غرورآفرین مرصاد لرستان بیش از 70 شهید  تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که می‌توان به سردار احمدقاسم‌زاده، داریوش مرادی، زمان کرمی، حمیدابراهیمی و صیداحمدمیرصفی، علی عباس پاپی، حمیدرضا ابراهیمی، کرم خدا دریکوند، سید باقررادمردیان، مسعود صارمیان فرد اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه